|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Brownies som blir for sprø på toppenHva er det jeg gjør feil?
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brownies som blir for sprø på toppenLavere temperatur i ovnen?
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brownies som blir for sprø på toppenJeg lagde brownies uten egg en gang (det ble glemt...), og da ble de VELDIG sprø, nesten som knekk, da de ble kalde. Så eggene gjør tydeligvis kaka mykere. Bruker du litt små egg, kanskje?
|
|
|
#5 |
|
Sv: Brownies som blir for sprø på toppenMener jeg stekt de på 160 grader, men må kanskje sette de helt nederst i ovnen. Og ett ekstra eg....
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Brownies som blir for sprø på toppenMen når du tok den ut, løsnet du kaken fra bakepapiet da? Den sitter jo litt fast i bakepapiret rundt, der pleier jeg å løsne med en kniv, så faller hele lokket sammen uten at du får den sprøe delen som står igjen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Brownies som blir for sprø på toppenDet skal jo være krakkelert oppå. Det er jo en del av moroa! Hvis det derimot er for luftig deig, og det derfor blir for sprøtt, kan det hende det er for mye stivelse i røra, altså mel. Er det en oppskrift med kokesjokolade og smør du har brukt? Kanskje oppskrifter med kakao blir for fluffy?
|
|
|
#8 |
|
Sv: Brownies som blir for sprø på toppen
Det var en blanding med kokesjokolade og kakao, samt at jeg har brukt glutenfritt mel.... Må nesten prøve denne oppskriften igjen ganske snart for å se hvordan den blir da...
|
![]() |
|
|