Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene på charterferie med ungene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 22:09   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alene på charterferie med ungene

Saken er som følger: jeg har i det siste jobbet veldig mye, så det er både avspasseringsdager og penger til å ta en ekstra ferie. Mannen min bruke feriedager på å spille glof, så jeg har mer ferie med ungene til disposisjon enn ham. Nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal ta med meg begge ungene alene på charterferie i vinterferien. Ungene vil da være 5 og 8 år.

Jeg vet at aleneforeldre gjør dette hele tiden, men jeg er rett og slett ikke vant til å være så lenge alene med ungene. Er det noen som har prøvd dette og fått det til å fungere helt fint?

Jeg tenker ultracharter på hotell med plenty andre norske unger og parkering ved svømmebassenget en uke. Jeg er nemlig ganske lat og veldig solglad. Ungene er av den sosiale typen og skaffer seg fort nye venner.

En av ungene er ekstremt kresen, så vi må dra et sted hvor de har kjøttboller og/eller pizza margarita. Så de store matutskeielsene blir det nok uansettikke.

Gammel 11-09-12, 22:10   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på charterferie med ungene

Jeg har prøvd, barn på 6 og 8. Det fungerte veldig fint og jeg gjentar det gjerne.

Gammel 11-09-12, 22:11   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Åh, det høres herlig ut. Jeg har ingen erfaring, men go for it! Barna dine er såpass store at jeg ikke kan tenke meg at det IKKE skal gå bra.

Sist redigert av Bille : 11-09-12 kl 23:01. Årsak: Ikke, for the love of God! IKKE!
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:13   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke prøvd, men tenker å prøve til sommeren. De vil da være 8.5 og nesten 5. Tror det bør gå greit.

Gammel 11-09-12, 22:14   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stadig på ferie med barn uten mann. Går finfint. Jeg har reist på ferier siden minste var 6-7 mnd og Frøkna var 3 år. Da ikke nødvendigvis bare charter, men hotellferier, by-ferier o.l. Vi har også vært på bilferie med vandrehjem som bosted, ungene syntes det var storveis.

Gammel 11-09-12, 22:14   #6
kakklanes
Diabetesspl

Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det hørest jo deilig ut!! Hadde nok gått for den selv!

kakklanes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:14   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det høres kjempemessig ut jeg - det eneste jeg kan anse som kjipt er når ungene legger seg og man ikke får den der "kose seg ute på veranda-greia"

Gammel 11-09-12, 22:15   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både du og ungene er reisevante, så ei uke på chartertur fikser dere helt utmerket! Høres herlig ut! Jeg tror at jeg ville valgt ei uke på Sunwing enten på Gran Canaria eller på Tenerife

Gammel 11-09-12, 22:16   #9
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Det kunne jeg ha gjort selv, høres helt topp ut. Nå er jo barna dine "store" også, så da får du kanksje mulighet til å nyte solen også ( fra solsengen altså).

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:17   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Synes det høres kjempemessig ut jeg - det eneste jeg kan anse som kjipt er når ungene legger seg og man ikke får den der "kose seg ute på veranda-greia"

Man kan kose seg alene også? Ta med håndarbeid, sitte på terrassen å lese bok, strikke, ta ett glass rødvin, kjøpe litt ost/kjeks, ta med PC og se på film.

Samtidig, mine barn er ikke avhengige av å være i seng til kl 20-21, når vi har vært i varmere land har de gjerne hengt med til både 22 og 23, og da er det greit å legge seg for meg også.

Gammel 11-09-12, 22:22   #11
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Vi var ei uke på Rhodos i sommer. Jentene mine var 6 og 8 år.
En flytur har aldri gått så bra som denne gangen. Små streng mamma sa nei til godteri og brus. På flyet satt de rolige i setene med hver sin ipad og høretelefoner. (Ipad tror jeg er det beste kjøpet jeg har gjort!)

Når vi kom frem på hotellet var vi nesten alle dagene ved bassenget.
Jeg lå langflat på solsenga og duppet meg i vannet med jentene innimellom. Jentene kunne vært i bassenget døgnet rundt om de hadde fått lov.

Jeg ville valgt et lite hotell, hvor det ikke er masse barn. Mye lettere å ha oversikt på et lite bassengområde.

Jeg er alene med jentene da, så har aldri reist på ferie med to foreldre.
Ser nesten på det som verre. Når men reiser som eneste voksen kan man jo bestemme alt selv hele tiden.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:24   #12
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kose seg ute på verandaen er veldig deilig om man reiser alene med barn også.
Bare sitte ute uten at noen sier et ord. Nyte stillheten og sirissene.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:24   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine holder ut til 22-23 når vi er på ferie. Og må vekkes slik at vi rekker hotelfrokost innen 10.30. Så det blir ikke så mye alenetid på balkongen uansett.

Godt å høre at folk har erfaring med dette selv om man ikke vanligvis er alene med ungene.

Snuppa og jeg skal på tur i høstferien, så jeg kan jo se hvordan det går først. Minstemann bare henger med på alt uansett, og er helt klart den enkleste av de to.

Gammel 11-09-12, 22:29   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du velge den pakken du har tenkt så trur eg det blir strålende. Sats gjerne på AI også så kan dei hente is og brus sjøl.

Hm, no blei eg inspirert til å finne på noko lignende!

Gammel 11-09-12, 22:34   #15
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjort det flere ganger og vi koser oss på tur. Jeg er imidlertid sjeleglad for at eldste var stor nok til å ta ansvar den gangen jeg ble dausjuk og sengeliggende, med verdens dårligste mage og feber. Sånn sett er det sikkert lurt å reise et sted med flere familier og mulighet for å få hjelp. Vi var på en litt avsideliggende plass med bare russere og polakker som snakket lite engelsk.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:37   #16
Left
Passiv

Standard

Jeg kunne reist alene med mine to i morgen om så var. Det hørtes veldig deilig ut!!

Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:39   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du spurt meg for ett år siden hadde jeg ikke orket tanken. Men nå er gutta 6.5 og 10 år, så det hadde gått glimrende nå tror jeg. Jeg kjeder meg aldri alene, så det å sitte alene på verandaen på kvelden hadde bare vært gull.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:41   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oooh ja. På flekken. (Og ikke hadde jeg trengt noe spesielt barnevennlig anlegg heller.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:44   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjerne! Jeg ville derimot helst valgt et sted uten masse tilbud. Mine barn funker så
godt sammen hvis de finner på moroa selv. Hvis det er mye tilbud blir det mer mas om hvem som skal gjøre hva, hvem er stor nok etc.

Nå fikk jeg lyst til å ta med jentene på tur.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:52   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Mine barn funker så
godt sammen hvis de finner på moroa selv. Hvis det er mye tilbud blir det mer mas om hvem som skal gjøre hva, hvem er stor nok etc.

Eh ... mine unger er ikke helt der, gitt. Men vi trenger ikke mye tilbud egentlig, bare ett eller flere skikkelige basseng. Jeg har badeengler (og begge kan svømme sånn nogenlunde).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.