|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Alene på charterferie med ungeneSaken er som følger: jeg har i det siste jobbet veldig mye, så det er både avspasseringsdager og penger til å ta en ekstra ferie. Mannen min bruke feriedager på å spille glof, så jeg har mer ferie med ungene til disposisjon enn ham. Nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal ta med meg begge ungene alene på charterferie i vinterferien. Ungene vil da være 5 og 8 år.
|
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneÅh, det høres herlig ut. Jeg har ingen erfaring, men go for it! Barna dine er såpass store at jeg ikke kan tenke meg at det IKKE skal gå bra.
07, 09, 13 Sist redigert av Bille : 11-09-12 kl 23:01. Årsak: Ikke, for the love of God! IKKE! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg har ikke prøvd, men tenker å prøve til sommeren. De vil da være 8.5 og nesten 5. Tror det bør gå greit.
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg er stadig på ferie med barn uten mann. Går finfint. Jeg har reist på ferier siden minste var 6-7 mnd og Frøkna var 3 år. Da ikke nødvendigvis bare charter, men hotellferier, by-ferier o.l. Vi har også vært på bilferie med vandrehjem som bosted, ungene syntes det var storveis.
|
|
|
#6 |
|
Diabetesspl
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneDet hørest jo deilig ut!! Hadde nok gått for den selv! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneSynes det høres kjempemessig ut jeg - det eneste jeg kan anse som kjipt er når ungene legger seg og man ikke får den der "kose seg ute på veranda-greia"
|
|
|
#8 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Alene på charterferie med ungeneBåde du og ungene er reisevante, så ei uke på chartertur fikser dere helt utmerket! Høres herlig ut! Jeg tror at jeg ville valgt ei uke på Sunwing enten på Gran Canaria eller på Tenerife
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneDet kunne jeg ha gjort selv, høres helt topp ut. Nå er jo barna dine "store" også, så da får du kanksje mulighet til å nyte solen også ( fra solsengen altså). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Alene på charterferie med ungene
Man kan kose seg alene også? Ta med håndarbeid, sitte på terrassen å lese bok, strikke, ta ett glass rødvin, kjøpe litt ost/kjeks, ta med PC og se på film.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneVi var ei uke på Rhodos i sommer. Jentene mine var 6 og 8 år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kose seg ute på verandaen er veldig deilig om man reiser alene med barn også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneUngene mine holder ut til 22-23 når vi er på ferie. Og må vekkes slik at vi rekker hotelfrokost innen 10.30. Så det blir ikke så mye alenetid på balkongen uansett.
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Alene på charterferie med ungeneOm du velge den pakken du har tenkt så trur eg det blir strålende. Sats gjerne på AI også så kan dei hente is og brus sjøl.
|
|
|
|
#15 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg har gjort det flere ganger og vi koser oss på tur. Jeg er imidlertid sjeleglad for at eldste var stor nok til å ta ansvar den gangen jeg ble dausjuk og sengeliggende, med verdens dårligste mage og feber. Sånn sett er det sikkert lurt å reise et sted med flere familier og mulighet for å få hjelp. Vi var på en litt avsideliggende plass med bare russere og polakker som snakket lite engelsk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg kunne reist alene med mine to i morgen om så var. Det hørtes veldig deilig ut!! |
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Alene på charterferie med ungeneHadde du spurt meg for ett år siden hadde jeg ikke orket tanken. Men nå er gutta 6.5 og 10 år, så det hadde gått glimrende nå tror jeg. Jeg kjeder meg aldri alene, så det å sitte alene på verandaen på kvelden hadde bare vært gull. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneOooh ja. På flekken. (Og ikke hadde jeg trengt noe spesielt barnevennlig anlegg heller.)
|
|
|
#19 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneGjerne! Jeg ville derimot helst valgt et sted uten masse tilbud. Mine barn funker så
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Eh ... mine unger er ikke helt der, gitt. Men vi trenger ikke mye tilbud egentlig, bare ett eller flere skikkelige basseng. Jeg har badeengler (og begge kan svømme sånn nogenlunde).
|
|
![]() |
|
|