Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 15:23   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.191
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Når må man møte for innsjekk på innenlandsturer fra Gardermoen?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:24   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

45 minutter før er vel grensen, jeg pleier å beregne en time siden det gjerne er kø i sikkerhetskontrollen. Kommer litt an på når på dagen du skal dra og om det er helg eller ukedag.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:25   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Innsjekk stenger 20.min før avgang (hvis ikke noe har blitt forandret på).
Hadde vært der 1 time før avgang tror jeg.
Kommer litt an på hvilken dag og når på dagen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:26   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Kommer an på om du skal sjekke inn bagasje, og dessuten hvilket flyselskap. Vanligvis beregner jeg en drøy time når jeg har bagasje, men noe mer om det er forventet kø, f.eks fredag etter lunsj.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:28   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.191
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Har sånn kofert som skal være håndbaggasje, og skal dra kl 7 i morgen. Flyr aldri innenlands gitt, og finner ingen info.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:29   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Eg syns Gardermoen er et herk og beregne derfor alltid en time.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:30   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.191
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Takk alle. Da blir det en time, da.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:31   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Hvis du ikke skal sjekke inn bagasje holder det nok med 45 minutter før avgang. Jeg ville hatt en time da, men jeg får som regel enormt god tid når jeg reiser med kun håndbagasje.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 21:21   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Var på Gardermoen i helgen, ikke lange køer, men ting tok allikevel tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 21:41   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Minst en time. Og skal du til Nord-Norge må du ta høyde for at flyet befinner seg forbi enden av innenlandsterminalen.

  Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:53   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Det skjedde faktisk med meg til Bergen i sommer også. Helt bort og ned trappen og jeg vetikkehva. Så ja, god tid er fine greier.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:59   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Gjelder også for om du skal til Søre Sunnmøre.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 23:02   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Sist jeg var der, var det 35 minutters kø i sikkerhetskontrollen. Det er riktignok ikke vanligvis det, men det skjedde altså, uten at jeg vet hvorfor det var så lite bemanning akkurat den lørdagen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 23:04   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Mannen beregner rundt 40 minutter, han flyr fra Gardermoen hver mandag. Har gått fint i årevis, men på hengende håret et par ganger (som regel hvis det er tull med toget). Han har alltid rukket flyet. Sjekker inn på nett hjemmefra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 23:07   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Gjelder også for om du skal til Søre Sunnmøre.

Kvar gong eg skal heim og går ned i den hallen og sitte der og fryse tenke eg at eg flyr i indre Russland.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 08:27   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Innsjekk (i automatene) stenger vel 30 minutter før avgang. Med Norwegian trenger du ikke sjekke inn, bare gå rett til gate.

Jeg har aldri, noensinne, stått mer enn 5-10 minutter i kø til sikkerhetskontrollen. Det føles i grunnen ganske lenge. Det er ingen gater det tar mer enn 5-6 minutter å gå til. Og det holder om du er ved gaten 15 minutter før avgang.

Altså pleier jeg aldri å være på flyplassen mer enn 35 minutter før avgang. Da rekker jeg å sjekke inn og alt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 08:31   #17
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Enig med Polyanna. Møter du opp en time før vil du mest sannsynlig ha veldig, veldig god tid. Men det er jo fordeler ved det også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 08:56   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Har ikke innenlands terminalen flyttet til terminal 2? Er det ikke litt lengre å gå dit?
Ellers er jeg som Polyana. 35-40 minutter går fint. Kl 07 er de godt bemannet i sikkerhetskontrollen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:01   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Det er vel bare en ny fløy? Men det er et godt poeng, jeg har ikke prøvd den nye fløyen, og vet ikke hvor langt det er å gå dit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:42   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OSL: Tid for innsjekk innenlands?

Ref Romerikes Blad:

Sitat:

Passasjerene som skal helt ytterst på piren bør beregne fem minutters gangtid fra sikkerhetskontrollen, sier Landevaag.

SAS, Norwegian og alle flyselskapene som flyr innenlands skal bruke den nye piren.

Så det var ikke så halv galt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no