Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjeks som premie i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-12, 23:29   #1
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Kjeks som premie i barnehagen

Må bare høre her inne om det er jeg som er sær? Mannen min vil nemlig ikke ta stilling til det når jeg spør... 4 åringen min fortalte i dag at bestevenninnen og en til hadde fått kjeks i barnehagen. Det hadde de visstnok fått i premie for å ha vunnet hhv froskespill og lotto. Selv er jeg nøye på å ikke belønne med mat/godis, så jeg syns dette var en merkelig ting av en barnehage å gjøre. Er dette vanlig? Vesla kan jo så klart ha misforstått noe, men jeg tror egentlig ikke det.

Gammel 14-09-12, 23:32   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjeks som premie i barnehagen

Jeg tror ikke det er vanlig i barnehagen vår, men jeg hadde ikke brydd meg noe med det om det skjedde en sjelden gang.

Jeg tror mellomste fikk kjeks som premie i barnehagen de første gangene hun gikk på do der. Helt greit for meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 23:35   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hadde ikke skjedd her i hvert fall. Tipper minst 80 foreldrepar hadde sendt mail til styrer. Og det syns jeg er greit. Kjeks hører ikke hjemme i barnehagen som belønning.

Gammel 14-09-12, 23:40   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det skjedd en og annen gang, hadde jeg virkelig ikke brydd meg. Det er noe med det å velge sine kamper med omhu. Men hadde jeg vært et gjennomgående tema, hadde jeg tatt det opp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 23:44   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Da jeg begynte å jobbe som pedagogisk leder så hadde de som hadde jobbet der før innført dodrops, det bke fort avskaffet. Jeg gir ikke belønning i form av kjeks eller annet i barnehagen.

Gammel 15-09-12, 07:11   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det hadde jeg også stusset over, hos oss er det ingen belønning annet enn ros.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 07:51   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

En kjeks kan jo være så mangt. Det finnes sunne kjeks av sorten som hverken ødelegger for annen matlyst eller tilrettelegger for evig tannfortapelse, og det finnes digre rosa sukkerbomber. Så jeg tror jeg hadde holdt tilbake sinnamailen til styreren før jeg visste litt mer om hva dette belønningssystemet gikk ut på.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 07:51   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Om det hadde skjedd en sjelden gang hadde jeg ikke brydd meg veldig.
Daglig derimot hadde jeg ikke syntesmdet var noe som hørte hjemme i en barnehage, eller skole.

Gammel 15-09-12, 09:10   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på hva slags kjeks det er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 10:41   #10
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det kommer helt an på hva slags kjeks det er.

Ikke sant - Junior sier "meje sejks" og mener gjerne knekkebrød, så det trenger ikke være spesielt usunt.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 10:45   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleide å få seigmenn som premie av fysikklæreren vår på videregående. :nostalgisk: (Den av oss som fikk eksperimentresultat som kom nærmest det teoretiske resultatet, for eksempel.) En gang kom han rystet tilbake fra kiosken og hadde oppdaget at det nå var seigdamer å få kjøpt.

Gammel 17-09-12, 22:27   #12
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Jeg spurte ped.leder i dag. Hun hadde ikke vært der, men syns det hørtes rart ut og forsikret meg om at dette i så fall ikke var vanlig å gjøre.

Gammel 15-09-12, 10:54   #13
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg ville undersøkt litt i kvifor dei gav belønning før eg sendte avgårde noko sinnamail. Har dei kanskje hatt ein spesiell dag i barnehagen i dag, som involverte spill o.l.?

På skulen vår deler rektor ut "skulemedisin", som er ein fox. Alle førsteklassingar (og foreldre) får ein første dagen, og no fekk lillesøster fordi 2. klasse fekk vaksine. Så lenge det skjer ein sjelden gong er det greit for meg.

Gammel 15-09-12, 11:21   #14
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Syns ikke premie i forbindelse med spill har noe å gjøre i barnehagen, og ihvertfall ikke premie i form av kjeks. Men jeg ville hørt med ped.leder eller styrer hva som egentlig skjedde før jeg giret meg opp over det.

Gammel 15-09-12, 11:58   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes uansett ikke noe spiselig egner seg som premie, samme om det er sunt eller ei.
Heller et klistremerke, eller at de får lov til å gjøre noe stas.

Men jeg hadde ikke giddet å tatt det opp i bhg. hvis det ikke var noe som gjentok seg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 17:24   #16
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg synes uansett ikke noe spiselig egner seg som premie, samme om det er sunt eller ei.

Ja, det er vel der jeg er også.

Takk for innspill. Jeg skal ikke sende avgårde sinnamailer e.l., men kommer nok til å spørre ped.leder på mandag.

Gammel 17-09-12, 10:20   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Heller et klistremerke, eller at de får lov til å gjøre noe stas.

Enig i den, og er mer av den type mor som hadde stusset på hvorfor ikke alle fikk kjeks, og bare noen. Skal de 'kose seg' med noe, så la det i stedet være noe alle inkluderes i.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 07:58   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Enig i den, og er mer av den type mor som hadde stusset på hvorfor ikke alle fikk kjeks, og bare noen. Skal de 'kose seg' med noe, så la det i stedet være noe alle inkluderes i.

Samme her. Skal man gi bort kjeks får man gi til alle.

De spiser litt Mariekjeks i barnehagen vår, men det er greit for meg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 15:18   #19
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Dette hadde jeg ikke orket å ta opp om det ikke var noe som skjedde ofte.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 15:53   #20
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det høres litt rart ut å premiere for å vinne et spill i barnehagen, men hvis det gjøres synes jeg det er mer på sin plass at premien er noe annet enn noe å spise - f.eks. at vinneren får velge en sang i samlingsstund eller noe i den retning. De få gangene det deles ut kjeks i barnehagen bør det være til alle.

Men, som flere har vært inne på - det er ikke alltid barnas versjon er helt riktig. Ville spurt på en hyggelig måte før jeg eventuelt tok det videre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.