|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjeks som premie i barnehagenMå bare høre her inne om det er jeg som er sær? Mannen min vil nemlig ikke ta stilling til det når jeg spør... 4 åringen min fortalte i dag at bestevenninnen og en til hadde fått kjeks i barnehagen. Det hadde de visstnok fått i premie for å ha vunnet hhv froskespill og lotto. Selv er jeg nøye på å ikke belønne med mat/godis, så jeg syns dette var en merkelig ting av en barnehage å gjøre. Er dette vanlig? Vesla kan jo så klart ha misforstått noe, men jeg tror egentlig ikke det.
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenJeg tror ikke det er vanlig i barnehagen vår, men jeg hadde ikke brydd meg noe med det om det skjedde en sjelden gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenHadde ikke skjedd her i hvert fall. Tipper minst 80 foreldrepar hadde sendt mail til styrer.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenHadde det skjedd en og annen gang, hadde jeg virkelig ikke brydd meg. Det er noe med det å velge sine kamper med omhu. Men hadde jeg vært et gjennomgående tema, hadde jeg tatt det opp.
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenDa jeg begynte å jobbe som pedagogisk leder så hadde de som hadde jobbet der før innført dodrops, det bke fort avskaffet. Jeg gir ikke belønning i form av kjeks eller annet i barnehagen.
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenDet hadde jeg også stusset over, hos oss er det ingen belønning annet enn ros. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenEn kjeks kan jo være så mangt. Det finnes sunne kjeks av sorten som hverken ødelegger for annen matlyst eller tilrettelegger for evig tannfortapelse, og det finnes digre rosa sukkerbomber. Så jeg tror jeg hadde holdt tilbake sinnamailen til styreren før jeg visste litt mer om hva dette belønningssystemet gikk ut på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenOm det hadde skjedd en sjelden gang hadde jeg ikke brydd meg veldig.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenDet kommer helt an på hva slags kjeks det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ad astra
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagen
Ikke sant - Junior sier "meje sejks" og mener gjerne knekkebrød, så det trenger ikke være spesielt usunt.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenVi pleide å få seigmenn som premie av fysikklæreren vår på videregående. :nostalgisk: (Den av oss som fikk eksperimentresultat som kom nærmest det teoretiske resultatet, for eksempel.) En gang kom han rystet tilbake fra kiosken og hadde oppdaget at det nå var seigdamer å få kjøpt.
![]() |
#12 |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenJeg spurte ped.leder i dag. Hun hadde ikke vært der, men syns det hørtes rart ut og forsikret meg om at dette i så fall ikke var vanlig å gjøre.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenEg ville undersøkt litt i kvifor dei gav belønning før eg sendte avgårde noko sinnamail. Har dei kanskje hatt ein spesiell dag i barnehagen i dag, som involverte spill o.l.?
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenSyns ikke premie i forbindelse med spill har noe å gjøre i barnehagen, og ihvertfall ikke premie i form av kjeks. Men jeg ville hørt med ped.leder eller styrer hva som egentlig skjedde før jeg giret meg opp over det.
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenJeg synes uansett ikke noe spiselig egner seg som premie, samme om det er sunt eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ja, det er vel der jeg er også.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Enig i den, og er mer av den type mor som hadde stusset på hvorfor ikke alle fikk kjeks, og bare noen. Skal de 'kose seg' med noe, så la det i stedet være noe alle inkluderes i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Samme her. Skal man gi bort kjeks får man gi til alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjeks som premie i barnehagenJeg synes det høres litt rart ut å premiere for å vinne et spill i barnehagen, men hvis det gjøres synes jeg det er mer på sin plass at premien er noe annet enn noe å spise - f.eks. at vinneren får velge en sang i samlingsstund eller noe i den retning. De få gangene det deles ut kjeks i barnehagen bør det være til alle.
![]() |
|
|