|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hvordan var nå dette igjen? [toll]Lenge siden jeg har vært på ebay, men har listet meg inn der igjen nå, og husker ikke hvordan det var i forhold til tollreglene. |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan var nå dette igjen? [toll]Jeg vet ikke om du må betale toll på barneklær, men uansett må du betale moms (24 %?) og tollbehandlingsgebyr hvis verdien av varene er over 200 kr; det er vel dette du tenker på. Frakten er ikke med når det beregnes om du er over grensa, men hvis du først er havnet over 200 kr for varene må du også betale moms på frakt.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan var nå dette igjen? [toll]Aha, sånn var det ja. Takk takk |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan var nå dette igjen? [toll]Momsen er 25%. Det ligger vel en liste over hva som er tollpliktig på www.toll.no.
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvordan var nå dette igjen? [toll]Man må betale toll på barneklær. Av og til beregner de det ikke, men sånn i utgangspunktet er det tollbelagt.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvordan var nå dette igjen? [toll]Mener å huske At det er i kapitell 61 og 62 du finner klær. Tariffnummerne starter da på de nummerne.
![]() |
|
|