|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Opptaksprøver til festligheterSer enkelte skoler har tradisjoner for opptaksprøver i ulike foreninger. Har dere opplevd evt. deltatt i slike?
![]() |
![]() |
#2 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterJeg har faktisk aldri hørt om det før denne saken kom opp.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDette var også helt nytt for meg til jeg leste om saken i avisen i går. Det høres jo virkelig ut som amerikanske "sorority" opptaksprøver. Jeg håper at dette bare er noe som har vært vanlig i Drammen, og ikke noe som vil spre seg utover. Tåpelige greier!
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterHimmel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterJeg var ikke klar over at slikt foregikk i Norge, nei. Og lar meg overraske over hvor teite folk er. Både de som står bak disse arrangementene, og de som deltar på dem!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterNoen har lest Jan Guillous bok "Ondskapen" og tenkt det var fine greier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterJeg er kjent med opptaksprøver til foreninger fra studietida, men det gikk ikke på liv og helse løs som det beskrives i denne saken. Vi var jo dessuten et par-tre år eldre enn hva disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDet virker som om hvert nye kull med andre og tredjeklassinger skal "toppe" det de har blitt utsatt for. Fortsetter det slik, kan det ende med at noen dør. Hva hvis noen har hatt medfødt hjertefeil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheter
Ja, jeg har forsåvidt hørt om slikt på høgskolen, men ikke noe slikt.
![]() |
#11 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterKjenner bare til det fra enkelte fagforeninger på NTNU. Det er vel marintek som ruller rundt i fiskeslo etc :spy:
![]() |
#12 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDette er galskap. Rett og slett!
![]() |
#13 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterJeg kjenner til dette ja. Jeg er fra Drammen. Har ikke vært med selv, men så på et år eller to da jeg selv gikk på gym. Jeg syns det var jævli den gangen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDet var et slikt opptaksarrangement til foreninga ved et studium jeg begynte på i hine hårde dage. Det var ganske ubehagelig (mye fiskeslo, ble mata med bind for øynene, rikelige mengder rå egg i håret etc), og gruppepresset er ikke akkurat ubetydelig. Men farlig var det jo ikke, bare teit. I tillegg var vi jo eldre enn de stakkars 16-åringene.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterVi hadde dåp ved opptak til foreningen på NTH, ja, men det var mer teit og utdritende enn farlig. Jeg måtte synge på Trondheim Torg i labfrakk (men sammen med nok andre til at det var helt utraumatisk).
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterAldri hørt om før i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Vi måtte selvsagt demonstrere at vi kunne Maxwells ligninger utenat.
![]() |
#18 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDette var, så vidt jeg forstod, ting de måtte gjennom for å være med på private fester. Var det alle som ville som fikk være med på disse opptaksprøvene eller spesielt utvalgte? Sist redigert av Tangerine : 18-09-12 kl 13:58. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Stiv
|
Vi hadde opptaksprøver, men det var på et helt annet nivå enn dette. Mener å huske at man trillet en gigantisk terning, der utfallet enten ble å styrte en øl, svømme ut til en flåte og tilbake, eller deromkring. Hele kullet var inkludert, og man ble ikke ekskludert om man ikke ville/klarte en oppgave. Dette som har foregått i Drammen er jo helt hinsides.
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Opptaksprøver til festligheterDe har nok sett for mye på Game of Thrones.
![]() |
|
|