Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sokketroll og ledningsurr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sokketroll og ledningskrøll
Ja, sokketrollet finnes 30 55,56%
Nei, sokketrollet finnes ikke 1 1,85%
Du har sikkert spist sokkene selv! 4 7,41%
Ja, ledningene mine lever! 8 14,81%
Nei, ledningene mine slår aldri krøll på seg 1 1,85%
Det er nok ungene som knytter knute på dem for å irritere deg. 0 0%
Jeg bruker ikke sokker! 1 1,85%
Du har tydeligvis alt for mye fritid, Milfrid 9 16,67%
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 10:19   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sokketroll og ledningsurr

Dette er en spørreundersøkelse.

I Houston bodde jeg i leilighet i fire måneder. Jeg flyttet inn med bare sokkepar. Og underveis forsvant en haug med sokker. Virkelig en haug. Jeg trøstet meg med at de ville dukke opp igjen når jeg flyttet, for sokker kan jo ikke løse seg opp i tomme luften. De måtte jo ligge i en skuff, bak en sofa eller under en seng.

Nå har jeg pakket ut alle eskene. Og flyttefolkene hadde tatt med seg alt. Virkelig alt. Vi snakker amerikanske stikkonktakter og søppelbøtta som stod utenfor. Men sokkene, de er enda borte. Så da lurer jeg på. Tror vi på Sokketrollet, han som bor i vaskemaskinen og tørketrommelen og spiser sokker?

Og ledninger, lever de sitt eget liv? Det blir alltid krøll på dem. Hentet nettopp mac-laderen. Den har ligget stille under pulten på soverommet lenge og vel nå. Lang ledning. Og så var det knuter på dem. Ikke sånn "tvinnet en gang rundt sin egen akse"-knute, men trippelknuter og store vaser. Hvordan, liksom?? Så lever ledninger sitt eget liv eller finnes det helt naturlige forkaringer på hvordan ledninger slår krøll på seg og øreproppene er en eneste stor vase der det ser ut som om noen har forsøkt å knytte sløyfe på dem, mange ganger, når man tar dem opp av lomma.

Gammel 19-09-12, 10:26   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokketroll og ledningsurr

Det burde kanskje bvært en flervalgspoll?

Uansett, så finens det et sokketroll. Samt unger som ikke greier å legge sokkene i skittentøyet. Ledningen surrer seg alltid.

Gammel 19-09-12, 10:27   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det er nok det kjente HEI-viruset.

Gammel 19-09-12, 10:27   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er Lånerne.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:30   #5
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er nok ikke sokketroll!
-Det er romvesener som tar de og bruker dem som sovepose til barna sine!

Gammel 19-09-12, 10:32   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det burde kanskje bvært en flervalgspoll?

Uansett, så finens det et sokketroll. Samt unger som ikke greier å legge sokkene i skittentøyet. Ledningen surrer seg alltid.

Selvfølgelig burde det det! Kan noen fikse det?? (venter i spenning på svaret fra noen. ).

Gammel 19-09-12, 10:36   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg rydder i sokkeskuffen min cirka 2 ganger i året, da finner jeg rundt 15-20 enslige sokker som jeg legger i en egen haug for å se om de kan få en partner i løpet av det neste halvåret. Det skjer aldri. Og det er nesten alltid de "beste" sokkene som forsvinner, de har god smak, de sokketrollene.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:40   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg rydder i sokkeskuffen min cirka 2 ganger i året, da finner jeg rundt 15-20 enslige sokker som jeg legger i en egen haug for å se om de kan få en partner i løpet av det neste halvåret. Det skjer aldri. Og det er nesten alltid de "beste" sokkene som forsvinner, de har god smak, de sokketrollene.

15-20 enslige!?! Det var ikke mye. Jeg har to bæreposer med enslige sokker. Med (u)jevne mellomrom prøver jeg å parre de sokkene som ligger der. Da pleier det å bli en 1/2 pose igjen. Finner jeg noen ganger de sokkene igjen? Nei, aldri.

Gammel 19-09-12, 10:54   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss fant jeg til slutt ut at sokketrollet heter meisje mannen, han kaster enkeltsokker hvis de har den minste mangel... dvs begynner å få slitte felter på hælen feks.

Gammel 19-09-12, 10:56   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lever i et ledningshelvete og et sokkemareritt, intet mindre. Jeg føler meg foresten litt lurt, ettersom jeg ifølge min mann bor i et hjem med masse fancy trådløs teknologi, men jaggu er det mange tråder her likevel, snublesnorer og støvsamlere med intrikate knutemønstre.
Sokkemonsteret har fulgt oss gjennom alle år, skamløst har det sneket seg med på utenlandsopphold, hytteturer og diverse flyttelass.
Vår usedvanlig dyktige og strikse praktikant klarte å skremme vekk monsteret det året hun bodde hos oss, men i det hun forsvant dukket det jammen opp igjen.
Noen som forresten har sett unisex-sokker som passer like godt til størrelse 28 som 44? Type one size fits all?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:08   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sokker som forsvinner og ledninger som slår knute på seg? Aldri opplevd.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:25   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg hadde 22 enslige sokker etter fire måneder. Ikke en eneste av dem dukket opp i løpet av flytteprosessen.

Og ja, det er alltid de gode sokkene som forsvinner.

Gammel 19-09-12, 11:37   #13
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Velkjent fenomen her også. Særlig sokkene til lillebror har en tendens til å forsvinne, må være til de nyfødte romvesnene det da. Ullsokkene til mannen forsvinner aldri, merkelig nok.

Ledningssurret her i huset er det mannen som er skyld i, ledningene slår krøll på seg bare han ser på dem.

Gammel 19-09-12, 12:18   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Selvfølgelig burde det det! Kan noen fikse det?? (venter i spenning på svaret fra noen. ).

Hverken noen eller moderator kan fikse akkurat det.
Vi kan ikke gjøre om til flervalgs.

Gammel 19-09-12, 12:25   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

15-20 enslige!?! Det var ikke mye. Jeg har to bæreposer med enslige sokker. Med (u)jevne mellomrom prøver jeg å parre de sokkene som ligger der. Da pleier det å bli en 1/2 pose igjen. Finner jeg noen ganger de sokkene igjen? Nei, aldri.

Min skuff, de andres har jeg gitt opp.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:27   #16
Left
Passiv

Standard

Her er jeg også. Tar en sjau en gang i blant, og finner da ei røys med par. Så hender det at det er enslige sokker som har ligget der en stund, slik at jeg resonnerer meg frem til at de kan kastes. Du kan banne på at to dager etterpå finner jeg andre halvparten.

Jeg har mer tro på at sokkene ikke alltid vaskes i par, fordi de ikke kommer parvis opp i skittentøysdunken, og ungene skifter på skolen, og får med seg en sokk hjem osv.
Ledninger blir det krøll på ja. Jeg har til og med kveilet en og en ledning fint opp, og lagt dem i slike poser med stipling på, som kan klemmes sammen i toppen, for å lett finne akkurat den ledningen, og for å slippe alt i en vase. Når jeg tar dem ut, er det ikke alltid de er kveilet lenger, for å si det sånn. Det har jeg ikke noen forklaring på gitt.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:28   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg hadde 22 enslige sokker etter fire måneder. Ikke en eneste av dem dukket opp i løpet av flytteprosessen.

Og ja, det er alltid de gode sokkene som forsvinner.

I min verden er dette 11 par sokker. Jeg har kapitulert og kjører kun to typer sokker her i huset. Drammen/eldste sine og mine/mellomste sine. Alle er like innen sin gruppe. Babysokkene er det fullt kaos i.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:40   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sokketrollet finnes, selvfølgelig.

Gammel 19-09-12, 13:23   #19
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sokketrollet lever i vaskemaskinen. De lever i gummilisten rundt trommelen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 13:31   #20
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror at sokketrollet finnes. Men i tillegg Har jeg funnet ut hvor noen av MINE sokker forsvant tidligere: På vei hjem fra skolen ikke langt fra leiligheten min så Jeg en sikkre liggende på fortauet og tenkte først: hvem i all verden ta av seg en sokk og mister den på gaten liksom . Så kom Jeg nærmere og så uten tvil at det Var MIN sokk!!! En av de Jeg hadde på meg dagen før

Moralen er at Jeg sjekker nøye før Jeg ta på meg dongeribuksen ombdet henger sokker fra siste gang Jeg brukte de i buksebeina

Men knuter i ledningen har jeg aldri...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.