Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Knitpro

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 19:49   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Knitpro

Kan noen linke til akkurat det settet og de pinnene jeg trenger for å ha komplett strikkepinnesett. Trenger vel fra 2,5 til 6(8) og fra 40-120cm i vaiere, eller noe slikt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 19:59   #2
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Knitpro

Jeg tror ikke du får dem ned i 2,5.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:07   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du får knitpro langt ned, men da er ikke pinnene utskiftbare.

Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:09   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ser dette nå, at det er 3,5 som er det minste med utskiftbare, men det er forsåvidt greit nok. Men det er fremdeles for mye å velge i!

Gammel 20-09-12, 20:10   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neida, du får dem ned i 3 altså. Ikke alle steder, men hvis du leter litt rundt.

Hva slags garn pleier du strikke med da? Jeg kjøpte bare de tykkelsene jeg pleier å bruke på ebay jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:11   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Det går fortiden i Falk, men er innom babyull, alpakka og nøstebarn også samt litt smart.

Gammel 20-09-12, 20:12   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Men skal man ha dem i tre, metall eller plast?

Gammel 20-09-12, 20:15   #8
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Jeg har i tre og de er nydelige å strikke med.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:23   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Mine knekker i ett så jeg har sluttet med dem.

Gammel 20-09-12, 20:34   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker tre, men de faste i 2, 2.25 og 2.5 har jeg i metall. De knekker lettere. Størrelsene fra 6 og opp blir nesten aldri brukt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:35   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har dem i tre ned til størrelse 2 og har brukket et par pinner.

Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:51   #12
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Jeg prøver hardt å slutte med å sette meg på dem, har ødelagt noen på den måten.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:11   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rundpinnesett
Pinnetupper 3-15 mm
Vaiere 40 - 150 cm

Det kommer nye sett fra Knit Pro nå, men det har visst vært så stor pågang at Du Store Alpakka ikke har greid å sende ut til alle ennå.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:33   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sydd meg en veggordner til pinnene og har sluttet å hive strikketøy fra meg i sofaen. Og jeg elsker knitpro!

Gammel 22-09-12, 16:55   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor får man tak i pinnene på billigst mulig måte? Har kabler, men trenger tynnere pinner.

Gammel 22-09-12, 17:00   #16
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Trepinner er best, men foretrekker metall til 2 og 2.5 da det er et herk om de knekker.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:03   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

KnitPro er bare fantastisk. Jeg har lyst til å kaste alt annet jeg har av pinner, for ingen kan måle seg meg KnitPro og jeg klarer nær sagt overhode ikke å strikke med metallpinner lenger ...

De har pinner ned under 3 mm også, men de får du ikke tak i her i Norge, da må du evt. bestille fra USA. Men trepinner under 3 mm blir jo ganske skjøre, bambus er bare å glemme når de er så tynne, de tvinner seg jo nesten.

40 cm rundpinner er ikke utskiftbare.

De har kommet i cubics nå, som er firkantet. Jeg har ikke prøvd det enda, men jeg vet flere skryter veldig av dem.

Jeg bruker stort sett pinne 3-5.5 mm. Mest rundpinner.

Gammel 22-09-12, 19:15   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt det meste på Ebay.

Gammel 22-09-12, 19:23   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket med KnitPro i noen år og har nå kjøpt et par sett med Cubics nå. Disse er firkantede og jeg liker de faktisk bedre enn de vanlige runde trepinnene. Har strikket en herregenser på disse pinnene nå (både settpinner og rundpinner) og er frelst. Jeg kommer til å gradvis gå over på Cubics.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:27   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt to sett med cubics, og begge knakk i festet mellom tre og metall.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.