Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Plissegardiner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 22:31   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plissegardiner

Jeg har aldri hatt det, men mannen(!) mener det er nettopp det vi trenger i stua.

Hvor går jeg? Jeg kan ikke betale skjorta. Har to (evt tre) vinduer i stua som trenger sperre for innsyn. De har rare mål (tror de er 158 cm brede). Må man spesialbestille, og blir ikke det i tilfelle grisedyrt? Har spesialsydde liftgardiner et annet sted i huset, og de kostet 7000. (Ikke jeg som betalte!)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:35   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plissegardiner

Jeg sjekket dette nylig med Kjells Markiser og for 3 vinduer endte det på ca 14 000,- Vinduene er 2,40 brede. Nå var 3 av vinduene lystette plissegardiner, så helt riktig pris blir det jo ikke. Det ble i meste laget synes jeg, så vi gikk for persienner som var på 50%.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:40   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plissegardiner

Vi har kjøpt Plissegardiner av samme merke som de f.eks har hos Kjells Markiser på Princesses og montert selv. Det er en god del rimeligere, og ingen heksekunst. Du kan jo ta mål av vinduene dine og ta en tur på Princess og sjekke hva det vil koste. De har godt utvalg, synes jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:46   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi har kjøpt Plissegardiner av samme merke som de f.eks har hos Kjells Markiser på Princesses og montert selv. Det er en god del rimeligere, og ingen heksekunst. Du kan jo ta mål av vinduene dine og ta en tur på Princess og sjekke hva det vil koste. De har godt utvalg, synes jeg.

Ja, det var noe sånt jeg håpet, men jeg var redd de ikke skulle passe i bredden.

Jeg vil ha slike som man kan dra både opp og ned, hvis dere skjønner. De trenger absolutt ikke være lystette. Hvor tynne bør de være? Skal kun hindre innsyn.

14000 var spinnvilt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:49   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Plissegardiner

Skeidar har gode plissegardiner, men målene må være pinlig nøyaktige. Prisen avhenger av type stoff.
Vi backet ut av prisen (ca 15000,-), og kjøpte heller hvite persienner.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:51   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plissegardiner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det var noe sånt jeg håpet, men jeg var redd de ikke skulle passe i bredden.

Jeg vil ha slike som man kan dra både opp og ned, hvis dere skjønner. De trenger absolutt ikke være lystette. Hvor tynne bør de være? Skal kun hindre innsyn.

14000 var spinnvilt!

Du får kjøpt i akkurat de størrelsene du vil.

Vi har sånne som man kan dra opp og ned på kjøkkenet, bestilt på Princess, fra Luxaflex, montert selv, hvite og tynne. Er veldig godt fornøyd.

Jeg orker ikke ta bilder nå, men de kan sikkert sees i bakgrunnen på en del bilder i bloggen min om du er interessert.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:56   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Må man måle pinlig nøyaktig på disse fra princess også? Spesialbestilles de eller ligger de ferdig i pakker?

Har du noen formening om cirkapris?

Hadde du gidda å sende meg en mms...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:59   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plissegardiner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Må man måle pinlig nøyaktig på disse fra princess også? Spesialbestilles de eller ligger de ferdig i pakker?

Har du noen formening om cirkapris?

Hadde du gidda å sende meg en mms...

Ikke pinlig nøyaktig, bare sånn 90 x 108 cm, for eksempel.

Send meg mobilnummeret ditt på prikk eller PM så skal jeg sende bilder.

Jeg tror vi betalte 5-6000, men jeg er dårlig på huske sånt. Mannen vet det nok, men han får jeg ikke tak i før i morgen kveld, tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:59   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Jeg har plissegardiner fra Som og skygge. De er doble, og tar derfor solen bedre enn de enkle. Har i et digert stuevinduet og en dør, samt i fire vinduer og tre skrå takvinduer, et smalt gulv til tak-vindu og en død på kjøkkenet.har den varianten som kan reguleres både oppover og nedover.

Betalte 24 000 for alle, inkludert montering. Ikke akkurat billig, men det ble veldig fint.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:04   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Takk! Plisse er dyrere enn persienner, kan vi altså konkludere med. Mannen har slike på jobben, og siden han er kommunalt ansatt, regnet han ned at det ikke var dyrt...

De prisene dere oppgir, det er ikke pr vindu? Nei?

Skal sende pm. Får ikke til å prikke på iPhone. Merkelig det der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:06   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plissegardiner

5000-noe for to vinduer. Den der løsningen med både opp- og nedtrekk koster litt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:08   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Ok, det var litt mer spiselig, selv om jeg ikke anser det som billig, men nå regner jeg jo alt i feriereiser, jeg da, så 24000 ville tilsvart en uke i syden for hele familien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:12   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Eg har og veldig lyst til å ha det, men vi har ei skyvedør i stova og har ikkje funne ut om det lar seg kombinere med skyvedør ennå. Då eg gjorde litt research på dette, for ei stund sidan, fann eg ein dansk nettbutikk som var betydeleg mykje billegare enn norske leverandørar. Men eg ser at eg ikkje har bokmerka lenka, så det er eigentleg ikkje så mykje hjelp i det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:15   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Etter å ha sett Cuyahogas gardiner, kjenner jeg at det er sånne jeg må ha. Spørs om lommeboka er enig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:17   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Det som er så fint med dei, er at du kan ha dei midt på vindauget, slik at du kan skjerme for innsyn samtidig som du slepp inn dagslys på toppen. Eg har ikkje forkasta tanken på slike ennå, eg heller, men eg har ikkje funne nokon leverandør som lar oss kombinere dei med skyvedør ennå.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:19   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Jeg elsker plissegardinene mine.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:21   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg elsker plissegardinene mine.

Men for den prisen hadde vi fått ei uke i Italia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:27   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plissegardiner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men for den prisen hadde vi fått ei uke i Italia.



Joda. Men så har man 51 uker hvor man kan gå rundt og være fordi man har fiiiine gardiner i stua.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:31   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plissegardiner

Maxbo i området hvor jeg bor tar bestilling på slikt. Vet ikke hva prisen er.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:46   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Plissegardiner

Jysk har forresten helt enkle i pakke, har det på vårt og eldste sitt soverom. Helt greie, sånn bortsett fra at de uten snor kan falle ned hvis du drar for hardt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no