Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Loppemarked og det som ikke blir solgt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-12, 21:01   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Loppemarked og det som ikke blir solgt

Jeg har begynt med dugnad i form av loppemarked. Ikke alt blir solgt.

Klær, sko, og lintøy blir gitt til innsamlingsaksjoner til øst Europa. Bøker gies videre til et samarbeidende loppemarked. Også de beste restene av elektrisk og kjøkken tingene går videre sånn.

Usolgte møbler og metall og glass blir hentet av ulike søppelbiler som maler det opp og kjører det bort til brenning eller retur.

Og det var mange flotte møbler som ble til flis gitt. En litt ubehagelig følelse av overflodssamfunnet slår en.

Da fant følgende samtale sted mellom meg og en av de andre i dugnadsgjengen.

Hun: det er vanskelig å se på alt som blir borte.
Jeg: enig i det, men det ville jo blitt kastet før om ikke loppemarked prøvde å selge det først. Og så er det vel stort sett fra dødsbo.
Hun: jeg har kjøpt endel klær og møbler til min bror. På Vestlandet har de ikke loppemarked særlig ofte. Så der gjenbrukes møbler og klær oftere.

Så nå lurer jeg på om det stemmer: er loppemarked en byting? Her hvor jeg bor kan man besøke loppemarked hver helg, og denne helgen vet jeg om 5 innenfor en radius på 10 km.

Jeg trodde at loppemarked er vanlig over hele landet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.