|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
OvergangsskoKjøper dere overgangssko til barnehagebarna? Eller går dere rett på vinterstøvler? Det virker så dyrt å skulle kjøpe et par sko til hvert barn nå, som maks kan brukes i et par måneder...
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: OvergangsskoHer tror jeg de får nøye seg med joggesko enn så lenge - de er jo ganske varme. Jeg ser ellers at noen har tatt fram vinterskoene allerede.
|
|
|
|
#5 |
|
*_*
|
Sv: OvergangsskoAkkurat! Vi har heller ikke pleid å kjøpe det, men har nå blitt oppfordret av barnehagen om å gjøre det. Noe som fremsto som dyrt og litt unødvendig for meg.
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: OvergangsskoDet har vi aldri kjøpt til ungene - synes det er snakk om et par-tre uker bare hvor det er aktuelt og jeg har aldri skjønt poenget. Vi har tynne ullmix-sokker i joggeskoene i overgangsperioden.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: OvergangsskoJeg gisper over prisen på gode barnesko/dresser hver vinter, så noen overgangssko er ikke aktuelt. :med-gnien:
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: OvergangsskoVi fikk beskjed fra barnehagen om å ha tursko som ikke er joggesko eller støvler. Jeg har akkurat svidd av 700kr på vintersko + at vi har en del andre utgifter denne mnd. Men kom over et par overgang/ tursko til 199 på skopunken. Kvaliteten er nok ikke den beste. Men de får holde
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: OvergangsskoJepp, vi bruker halvhøye goretex. 499,- for paret på XXL. Viking bruker vi.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OvergangsskoBarna bruker å ha halvhøye Superfit goretex. Får de ofte til god pris hos Barnas Hus. Kjøper på høsten, bruker de milde vinterdager og på våren igjen. De går i arv hos oss og hvert par brukes opp.
|
|
|
|
#16 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgangssko
Vi også, fra Timberland. Joggeskoene er ikke vanntette så de funker ikke her nå. Minstemor har vinterskoene sine med gore-tex eller støvler, alt etter om det regner eller ikke.
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: OvergangsskoVi har nettopp kjøpt noe slags overgangsaktig (Timberland og Superfit, med goretex), men det var fordi begge trengte nye sko nå, og da tenkte vi det var greit, så har de disse til våren også. Om de andre skoene fortsatt hadde passet/heng sammen i sømmene, hadde vi ikke kjøpt noe ekstra, nei.
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OvergangsskoJeg pleide (gjør det enda forresten |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OvergangsskoJeg har kjøpt det til barnehage- og senere skolebarn. Eldste som går på ungdomsskolen, har ikke det behovet, men til 8-åringen, kjøper jeg fremdeles overgangssko til bruk vår/høst. |
|
|
|
![]() |
|
|