Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:
Eller meg som er på bærtur?
Jeg fikk et brev i posten idag -
"hei! Vi skal betale kundeutbytte til deg! Gå inn på denne websiden: (gjensidige.no/bladibla), logg deg inn med fødselsnr og kodebrikke, og legg inn kontonummeret ditt.
Så sender vi deg penger! 
Hvis du vil være treig og gammaldags, og da tar det 3-4 uker , kan du sende oss et brev (vedlagt lapp) med den samme informasjonen."
Når så innloggingen med kodebrikke ikke funket ble jeg hvertfall SUPERskeptisk. Det er jo reneste emailscamen dette, bare på papir istedet???
Nå ringte skeptiske og paranoide meg Gjensidige (nei, ikke på det nummeret som stod oppgitt i brevet eller på den oppgitte websiden. Jeg fant nummeret deres egen side for tenk) og spurte. Og det hjalp ikke at damen svarte aaahh,,, ehhhh, kudneutbytte? Hm? Da jeg spurte. Men det viste seg at det stemte da.
Men kunne ikke hvem som helst med litt penger og litt omløp gjort dette? Satt opp en gigascam på vegne av Gjensidige, sendt ut brev til fjern og nær, fått folk til å logge seg inn og oppgi kontonummer og fødselsnummer og fått avlest kodebrikken sin på noe vis, og trykket ok meg her og meg der til gudene vet hva, helt uvitende?
Hadde ikke dette kunnet vært tidenes scam, sånn egentlig?

|