Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 13:20   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Eller meg som er på bærtur?

Jeg fikk et brev i posten idag -
"hei! Vi skal betale kundeutbytte til deg! Gå inn på denne websiden: (gjensidige.no/bladibla), logg deg inn med fødselsnr og kodebrikke, og legg inn kontonummeret ditt.
Så sender vi deg penger!

Hvis du vil være treig og gammaldags, og da tar det 3-4 uker , kan du sende oss et brev (vedlagt lapp) med den samme informasjonen."

Når så innloggingen med kodebrikke ikke funket ble jeg hvertfall SUPERskeptisk. Det er jo reneste emailscamen dette, bare på papir istedet???

Nå ringte skeptiske og paranoide meg Gjensidige (nei, ikke på det nummeret som stod oppgitt i brevet eller på den oppgitte websiden. Jeg fant nummeret deres egen side for tenk) og spurte. Og det hjalp ikke at damen svarte aaahh,,, ehhhh, kudneutbytte? Hm? Da jeg spurte. Men det viste seg at det stemte da.


Men kunne ikke hvem som helst med litt penger og litt omløp gjort dette? Satt opp en gigascam på vegne av Gjensidige, sendt ut brev til fjern og nær, fått folk til å logge seg inn og oppgi kontonummer og fødselsnummer og fått avlest kodebrikken sin på noe vis, og trykket ok meg her og meg der til gudene vet hva, helt uvitende?
Hadde ikke dette kunnet vært tidenes scam, sånn egentlig?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:23   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Det kan godt hende at det stemmer, altså. Jeg har fått kundeutbytte fra Gjenside mange ganger. Det føles som scam hver gang, men pengene på konto tilsier at det er på ordentlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:25   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Jo det hadde det. Nå skal det være flere mulige måter å logge inn for å registrere kontonummer for å få utbyttet, så jeg mente at man ikke MÅTTE ha kodebrikke (?). Ellers er det veldig vanlig at svindlere bruker kjente merkenavn for å lure folk, så all grunn til å være på vakt. Flink jente.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:26   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Men kunne ikke hvem som helst med litt penger og litt omløp gjort dette? Satt opp en gigascam på vegne av Gjensidige, sendt ut brev til fjern og nær, fått folk til å logge seg inn og oppgi kontonummer og fødselsnummer og fått avlest kodebrikken sin på noe vis, og trykket ok meg her og meg der til gudene vet hva, helt uvitende?
Hadde ikke dette kunnet vært tidenes scam, sånn egentlig?

Jeg tror ikke "hvem som helst" kan få satt opp en nettside der man logger seg inn med kodebrikke (men det er mulig jeg bare er naiv).

På generelt grunnlag er det jo alltid fornuftig å gå direkte til kilden i stedet for å trykke på en link, hvis man er det minste i tvil om hvorvidt en e-post er genuin eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:26   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Men sist jeg fikk kundeutbytte fra Gjensidige, fikk jeg det i form av et VISA-kort. Og det sto i brevet at det var slik de skulle gjøre det fremover.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:29   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Jeg brukte å få det inn på konto. Nå har vi If og de har ikke denslags. :sutre:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:38   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men sist jeg fikk kundeutbytte fra Gjensidige, fikk jeg det i form av et VISA-kort. Og det sto i brevet at det var slik de skulle gjøre det fremover.

Jeg fikk kundeutbytte fra gjensidige i juni eller junli. Jeg fikk det inn på konto etter å ha logget meg på siden.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:42   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan godt hende at det stemmer, altså. Jeg har fått kundeutbytte fra Gjenside mange ganger. Det føles som scam hver gang, men pengene på konto tilsier at det er på ordentlig.

Ja, jeg fikk jo bekreftet at det var "på ordentlig". Det bare... virket ikke sånn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:44   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jo det hadde det. Nå skal det være flere mulige måter å logge inn for å registrere kontonummer for å få utbyttet, så jeg mente at man ikke MÅTTE ha kodebrikke (?). Ellers er det veldig vanlig at svindlere bruker kjente merkenavn for å lure folk, så all grunn til å være på vakt. Flink jente.

Nei, alternativene var kodebrikke fra gjensidige eller passord fra gjensidige.
For å si det sånn - hadde dette vært per email hadde jeg holdt meg langt unna og ignorert hele greia. Men fordi det er på papir... blir det liksom greiere?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:46   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg fikk kundeutbytte fra gjensidige i juni eller junli. Jeg fikk det inn på konto etter å ha logget meg på siden.

Hmm, da varierer det tydeligvis da, for jeg fikk også i juni eller juli. Kanskje de tar det litt etter litt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:54   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men sist jeg fikk kundeutbytte fra Gjensidige, fikk jeg det i form av et VISA-kort. Og det sto i brevet at det var slik de skulle gjøre det fremover.

Det fikk jeg også.
Kommer de til å sette fremtidige utbytter inn på det kortet da eller?
De kan vel ikke holde på å sende ut nye VISA kort til alle hvert år?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:59   #12
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Vi har fått utbytte fra Gjensidige flere ganger. Da har vi fått det rett inn på konto, men det var konto hos Gjensidige, da - mulig det er noe annet hvis man har konto i en annen bank.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:22   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Visagavekort?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:35   #14
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

.....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:45.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:43   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Me fekk igjen 300 kr sist gong.

Litt usikker på korleis dei rekner ut dette utbyttet, for me har alle forsikringane samla i Gjensidige så me betaler jo ein del.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:51   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

jeg har også fått kundeutbytte fra gjensidige i noen år, på konto. Aldri fått noe kort?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 23:01   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Penger igjen? Er det mye man snakker om eller?

Jeg fikk igjen ca 10% av det jeg hadde betalt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 23:12   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Mannen fekk " purrebrev" frå gjensidige i dag, fordi han ikkje respondere på det vår. Det var så lite at han gidda vel ikkje bry seg. Eg logger på Gjensidige med kodebrikke fra banken eg brukar. Det er ikkje svindel det du har fått trur eg. Ber dei ikkje sjekke om dei har rette opplysningar på deg også? Eg fem det ikkje rett inn på konto, men ordna det gjennom min side på gjensigides nettsider i vår.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 23:14   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Jeg fikk kundeutbyttet rett på konto i Juni

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 23:14   #20
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tidenes lureri? Eller bare Gjensidige som driter seg ut? :skeptisk:

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Penger igjen? Er det mye man snakker om eller?

Jeg får ca 2000 i året tilbake fra Gjensidige.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no