Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fjerne stearinflekker på skinn?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 17:46   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fjerne stearinflekker på skinn?

Jeg skulle flytte på en sånn utendørsfakkel i helga, dytta på den med foten, og skvalp, så fikk jeg selvsagt stearisøl på de nye, lysegrå pumpsene.
Noen som har noen gode husmortips?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:06   #2
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerne stearinflekker på skinn?

Jeg har flere ganger fjernet stearin fra skjorter ved å bruke kjøkkenpapir og strykejern. Gjerne tykt, dyrt kjøkkenpapir med god oppsugingsevne. Brett papiret en gang eller to, legg det på flekken og sett strykejernet over i noen sekunder. Flytt til et rent område på papiret og gjenta etter behov.

Disclaimer: Jeg aner ingenting om hvordan pumps tåler varme.

Gammel 26-09-12, 23:59   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne stearinflekker på skinn?

Semsket skinn kan vel være vrient.
Jeg veltet en fakkelboks over mine(den gangen helt nye)Campersko. Stearinen fikk tørke, og etterpå vasket jeg over med glovarm klut og pusset skoene med skopuss(lærkrem).
Men det var nappaskinn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.