|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snikende tiger
|
![]() JulekalendereDa er det store spørsmålet - gavekalender eller ferdigkalender i år? Jeg synes det blir plutselig så dyrt med gavekalender. Selv om det bare er en liten ting her og en liten ting der, så blir det mye til sammen. Det er enklere å kjøpe til Tigerungen enn Tigergutten. Hun trenger strikker og spenner og småtteri. Hans småtteri blir bare ræl som blir kastet likevel...
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekalendereFor gutter er vel Lego-kalendre topp. De finnes i både City, Ridder og StarWars.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: JulekalenderePakkekalender i år også. Jeg synes det er koselig å lage dem, barna synes det er koselig å få. Jeg putter i ting som dusjsåpe, undertøy, sokker, i tillegg til småleker, klistremerker, osv. På julaften får begge hver sin film.
![]() |
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: JulekalendereI fjor kjøpte jeg legokalendere som jeg tok ut innholdet av og pakket inn som pakkekalender. Noen dager fikk de andre ting i tillegg. Ungene var veldig fornøyde. Kalender kan en få rimelig på biit.
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: JulekalendereBlir pakkekalendere her i år også! Jeg har jo brodert julekalendere til ungene, så da må jeg bruke dem også. Synes det er koselig med pakkekalendere. Jeg er forresten snart ferdig med å kjøpe alle pakkene. I år skal kjæresten også få pakkekalender. Mangler fortsatt en del pakker der, men det ordner seg. Jeg vet hva jeg skal kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Drømmer
|
![]() Sv: JulekalendereBlir pakkekalender her og, snart ferdig med alle gavene,koselig synes vi.Poden er supertakknemlig uansett heldigvis. Sist redigert av Chablis : 30-09-12 kl 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: JulekalendereHer er det Lego som er tingen. Mannen skal få øl-kalender i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nju nja njo
|
![]() Sv: JulekalendereVi hadde pakkekalender i fjor men synes egentlig at det ble litt mye gavehysteri og er usikker på hva vi skal ha i år. En 4-åring er dog kanskje mer tilsnakkende om vanlig høflighet enn en 3-åring? En legopakke som deles opp var ingen dum idé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: JulekalendereHer blir det bare vanlig butikk kalender i år på eldste, for hun klagde på alt hun fikk ifjor. Da fikk hun beskjed om at pakkekalender får hun ikke iår.
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: JulekalendereJeg pleier å kjøpe Lego kallender og pakke inn hver luke for å henge på pakkekallenderen. Ofte blir det litt småtteri som truser, sokker, bakedag, teater( putti plutti pott hvert år) og ett julehefte.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekalendereGutten min (3 år) får pakkekalender. Jeg har kjøpt bøker, leker og diverse småtteri på tilbud gjennom året. Han fikk pakkekalender i fjor også, og ble veldig glad for alle gavene han fikk. Da hadde jeg blant annet kjøpt en stor pakke med Duplo som jeg delte opp i mange små pakker.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: JulekalenderePlanen er å laga pakkekalender til begge jentene, og kanskje samboar og. I realiteten vert det vel ein twist- pose på deling for heile familien.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: JulekalendereJeg tror jaggu jeg skal være ordentlig PUK og kjøre sjokoladekalender i år. Jeg er så L E I av småræl og smålego.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulekalendereLegokalender her i år.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: JulekalendereMamma broderer jo kalender til dem. Knerten fikk sin for to år siden, Mikro får sin i år. Jeg vet derved at hennes er full av duplo. Vi må fylle hans. Jeg vet også at dette er siste året jeg slipper unna med 24 gaver, neste år må vi skaffe 48 selv.
![]() |
#17 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekalendereHer har vi pleid å variere litt. Kjøpekalender de to siste åra. Hvor lenge holder man på med pakkekalender? Mine er 12 og 13 og det begynner å bli dyrt å fylle pakkekalendrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: JulekalendereDe to eldste vil ha legokalender. Lego friends til jenta og lego city til gutten. Men til treåringen er jeg litt usikker. Jeg har en kalender med kremmerhus, sokker og votter i tøy som henger på en snor og som kan fylles med ting, i fjor fikk hun blant annet et doktorsett som jeg delte opp. Men jeg håper litt at name it har den julekalenderen med hårpynt som de hadde i fjor, for det er noe som går mye av her i huset og da slipper vi så mye ræl. Det er en av grunnene til at jeg liker godt legokalenderene, for der går jo alt oppi kassene med smålego vi har fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: JulekalendereHva vil ungene selv ha? Her vil de ikke ha gavekalender, de vil heller ha Pet Shop-kalender og legokalender eller lignende.
![]() |
#20 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekalendereJeg har ikke tenkt på å spørre mine ennå,lenge til 1.desember,vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|