Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 17:44   #1
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julekalendere

Da er det store spørsmålet - gavekalender eller ferdigkalender i år? Jeg synes det blir plutselig så dyrt med gavekalender. Selv om det bare er en liten ting her og en liten ting der, så blir det mye til sammen. Det er enklere å kjøpe til Tigerungen enn Tigergutten. Hun trenger strikker og spenner og småtteri. Hans småtteri blir bare ræl som blir kastet likevel...

Gammel 29-09-12, 17:51   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalendere

For gutter er vel Lego-kalendre topp. De finnes i både City, Ridder og StarWars.
Ellers passer Playmo for mindre gutter. Evt kjøpe en stor legoboks og dele den opp i dagsgaver.

Gammel 29-09-12, 17:53   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakkekalender i år også. Jeg synes det er koselig å lage dem, barna synes det er koselig å få. Jeg putter i ting som dusjsåpe, undertøy, sokker, i tillegg til småleker, klistremerker, osv. På julaften får begge hver sin film.

Gammel 29-09-12, 18:29   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

I fjor kjøpte jeg legokalendere som jeg tok ut innholdet av og pakket inn som pakkekalender. Noen dager fikk de andre ting i tillegg. Ungene var veldig fornøyde. Kalender kan en få rimelig på biit.

Gammel 29-09-12, 18:39   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Legokalender til gubben, og sjokoladekalendre til ungene, så blir alle fornøyde og ingen slåss om hvem som fikk den fineste tingen. :KISS:

Gammel 29-09-12, 18:47   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Blir pakkekalendere her i år også! Jeg har jo brodert julekalendere til ungene, så da må jeg bruke dem også. Synes det er koselig med pakkekalendere. Jeg er forresten snart ferdig med å kjøpe alle pakkene. I år skal kjæresten også få pakkekalender. Mangler fortsatt en del pakker der, men det ordner seg. Jeg vet hva jeg skal kjøpe.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 18:57   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Blir pakkekalender her og, snart ferdig med alle gavene,koselig synes vi.Poden er supertakknemlig uansett heldigvis.
Mannen får 12 ølbokser, svigerinnen min får tekalender.

Sist redigert av Chablis : 30-09-12 kl 00:17.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:00   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det Lego som er tingen. Mannen skal få øl-kalender i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:52   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde pakkekalender i fjor men synes egentlig at det ble litt mye gavehysteri og er usikker på hva vi skal ha i år. En 4-åring er dog kanskje mer tilsnakkende om vanlig høflighet enn en 3-åring? En legopakke som deles opp var ingen dum idé.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 20:23   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Her blir det bare vanlig butikk kalender i år på eldste, for hun klagde på alt hun fikk ifjor. Da fikk hun beskjed om at pakkekalender får hun ikke iår.
Minsten (2 år) vet ikke helt hva det blir på han ennå.

Gammel 29-09-12, 20:31   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å kjøpe Lego kallender og pakke inn hver luke for å henge på pakkekallenderen. Ofte blir det litt småtteri som truser, sokker, bakedag, teater( putti plutti pott hvert år) og ett julehefte.

Gammel 29-09-12, 20:37   #12
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Gutten min (3 år) får pakkekalender. Jeg har kjøpt bøker, leker og diverse småtteri på tilbud gjennom året. Han fikk pakkekalender i fjor også, og ble veldig glad for alle gavene han fikk. Da hadde jeg blant annet kjøpt en stor pakke med Duplo som jeg delte opp i mange små pakker.

Gammel 29-09-12, 20:39   #13
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Planen er å laga pakkekalender til begge jentene, og kanskje samboar og. I realiteten vert det vel ein twist- pose på deling for heile familien.

Gammel 29-09-12, 20:42   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jaggu jeg skal være ordentlig PUK og kjøre sjokoladekalender i år. Jeg er så L E I av småræl og smålego.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 20:44   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Legokalender her i år.

Gammel 29-09-12, 22:42   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mamma broderer jo kalender til dem. Knerten fikk sin for to år siden, Mikro får sin i år. Jeg vet derved at hennes er full av duplo. Vi må fylle hans. Jeg vet også at dette er siste året jeg slipper unna med 24 gaver, neste år må vi skaffe 48 selv.

I fjor fikk han da noen truser, sokker, litt snop på lørdager, en del plastdyr, ny tannkost og ei blånisselue (jeg strikket blånisselue til begge to som de fikk 1. desember)

Det blir definitivt pakkekalender, og det er vel på tide å begynne å tenke på det...

Gammel 29-09-12, 22:47   #17
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Her har vi pleid å variere litt. Kjøpekalender de to siste åra. Hvor lenge holder man på med pakkekalender? Mine er 12 og 13 og det begynner å bli dyrt å fylle pakkekalendrene.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 22:52   #18
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De to eldste vil ha legokalender. Lego friends til jenta og lego city til gutten. Men til treåringen er jeg litt usikker. Jeg har en kalender med kremmerhus, sokker og votter i tøy som henger på en snor og som kan fylles med ting, i fjor fikk hun blant annet et doktorsett som jeg delte opp. Men jeg håper litt at name it har den julekalenderen med hårpynt som de hadde i fjor, for det er noe som går mye av her i huset og da slipper vi så mye ræl. Det er en av grunnene til at jeg liker godt legokalenderene, for der går jo alt oppi kassene med smålego vi har fra før.

Med tre unger gidder jeg ikke å pakke 72 små pakker til kalenderen. Men jeg tar litt av med julesokkene i stedet, da får de godteri, julehefter, en film hver, hobbysaker og gjerne noen små leker. I fjor fikk de lego hodelykter og det passet veldig bra når Dagmar kom og strømmen forsvant.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 22:57   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva vil ungene selv ha? Her vil de ikke ha gavekalender, de vil heller ha Pet Shop-kalender og legokalender eller lignende.

Gammel 29-09-12, 22:59   #20
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke tenkt på å spørre mine ennå,lenge til 1.desember,vel. Får høre med de i morgen,og er det sånn at det er pakkekalender som står høyest i kurs i år,får jeg vel kaste meg rundt og få startet på den snart.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.