Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave til 4-åring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 23:24   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Julegave til 4-åring

Jeg har begynt å tenke litt på julegaver, vil ha det unna lenge før desember og er i gang i alle fall. Yngste ble nettopp 4. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe til han.

Han fikk termos, vintersko, bilbane, lego, spill, bøker mm til bursdagen. Han sier selv han ønsker seg fjernstyrt bil, men det er sånn sett ikke noe jeg synes han "trenger". Faren har et par store, så de bruker han når han er der. Han har kjelke, ski og sykkel. Skøyter mangler han, men vi er i grunnen lite på skøyter år jeg tenker meg om.

Han er glad i å være ute, liker å se TV og film. Han fikk playmobil til jul i fjor, men det var ingen hit. CD spilleren hans har omtrent tatt kvelden tror jeg, var en billig barneutgave.

Vil han ha glede av en ipod tror dere? Det tror jeg søsteren hans skal få. Nintendo ds har han ikke, men søsteren har, så han kan sånn sett låne hennes. Hun bruker den lite.
Sovepose arver han snart etter eldste, brukt én gang av henne. Tursekk har han.

Tips?

Gammel 29-09-12, 23:30   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til 4-åring

Hva med opplevelsegave, f.eks en tur på teater eller en reise.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 23:32   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han vil absolutt ha glede av iPod, men jeg hadde kanskje spart det til han faktisk ønsker seg selv? Jeg tror en seksåring har større glede av den, enn en fireåring.

Ellers kan jeg anbefale Frost sine skøyter. De er jo regulerbare i flere størrelser, så de kan brukes flere sesonger. Vi er oftere på skøyter nå når vi bor nærmere skøytebanen på Klepp. Det er jo ikke så langt for dere heller.

Gammel 29-09-12, 23:45   #4
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Femåringen vår fikk ipod touch til bursdagen og elsker den.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 23:46   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har ikke fjernstyrt bil fra før? Det er veldig mye god lek i en sånn bil, trenger ikke være dyrt og avansert heller. Han hadde helt sikkert likt en ipod også, men jeg tror det kan være lurt å spare på noen av de teknologiske gavene for å si det sånn, det er veldig greit så lenge man har leker å velge mellom. Ellers flextrax bilbane er morsomt. Og playmobil begynner han jo å bli i rette alderen for å begynne å like. Rattkjelke? Skøyter er jo også noe forsåvidt. Ellers er plutten vår veldig på duplo ennå, han kommer til å få det til jul, men vi har noen sett liggende i boden spart etter en eller annen tilbudsrunde tidligere i år. Og så tror jeg han skal få seg ukulele.

Men han har tilgang på både ipod og ipad fra før selv om han ikke har sin egen. Og ds. Og pc. Og mac. Sånn er det når man har nerdepappa.

Gammel 29-09-12, 23:52   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min yngste fikk ipod nano i fjor (da var hun 3,5), og vi har hatt utrolig mye glede av ipod-ene! Eldste hadde fra før. De bruker dem daglig i dockinghøyttaler og på ferie og lengre bilturer bruker de dem med headset. De har hver sin dockinghøyttaler.

Gammel 30-09-12, 00:42   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Minsten min fikk iPod touch til fireårsdagen sin i fjor og det har vært en stor suksess.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 03:06   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spikkekniv? (XXL har fine til ca hundrelappen )
Hodelykt? Hvis han liker å være mye ute?

Gammel 30-09-12, 07:27   #9
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Personlig ville jeg heller gitt en 4-åring en brannbil eller fjernstyrt bil eller en tankbil enn en iPod...? Hva bruker 4-åringer iPod til? Spiller spill?

Gammel 30-09-12, 08:14   #10
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Han har ikke fjernstyrt bil fra før? Det er veldig mye god lek i en sånn bil, trenger ikke være dyrt og avansert heller. Han hadde helt sikkert likt en ipod også, men jeg tror det kan være lurt å spare på noen av de teknologiske gavene for å si det sånn, det er veldig greit så lenge man har leker å velge mellom. Ellers flextrax bilbane er morsomt. Og playmobil begynner han jo å bli i rette alderen for å begynne å like. Rattkjelke? Skøyter er jo også noe forsåvidt. Ellers er plutten vår veldig på duplo ennå, han kommer til å få det til jul, men vi har noen sett liggende i boden spart etter en eller annen tilbudsrunde tidligere i år. Og så tror jeg han skal få seg ukulele.

Men han har tilgang på både ipod og ipad fra før selv om han ikke har sin egen. Og ds. Og pc. Og mac. Sånn er det når man har nerdepappa.

Han finnes ikke interessert i pc. Hender han låner eldste sin nintendo. Kunne kanskje kjøpt et spill til ham som var mer tilpasset ham? Hva kjøper man i så fall?

Rattkjelke fikk han for to år siden, jul, veldig populært.
Hender han enda leker med duplo, ja, men vi har så utrolig mye etter eldste, så vi kjøper ikke mer. Lego synes han er gøy, men jeg føler han er i minste laget for å virkelig ha glede av det enda.

Han fikk en fjernstyrt bil i fjor til jul, jeg kjøpte i London, men den er for vanskelig for ham, passer bedre for eldre barn, så den er lagt vekk. I tillegg fikk han en til bursdagen i fjor, men i følge han selv er fjernkontrollen ødelagt. Den var aldri veldig populær.

Gammel 30-09-12, 08:14   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Spikkekniv? (XXL har fine til ca hundrelappen )
Hodelykt? Hvis han liker å være mye ute?

Hodelykt har han. Mulig kniv kunne vært noe, ja.

Gammel 30-09-12, 08:15   #12
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min yngste fikk ipod nano i fjor (da var hun 3,5), og vi har hatt utrolig mye glede av ipod-ene! Eldste hadde fra før. De bruker dem daglig i dockinghøyttaler og på ferie og lengre bilturer bruker de dem med headset. De har hver sin dockinghøyttaler.

Kanskje ipod nano og dockinghøyttaler og tøffe hodetelefoner? Hvor kjøper man det billigst og hva bør jeg i så fall gå for?

Gammel 30-09-12, 08:17   #13
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ellers kan jeg anbefale Frost sine skøyter. De er jo regulerbare i flere størrelser, så de kan brukes flere sesonger. Vi er oftere på skøyter nå når vi bor nærmere skøytebanen på Klepp. Det er jo ikke så langt for dere heller.

Tror nok han må få seg et par skøyter, ja. Det er ikke langt til Klepp, og vi har jo to andre ishaller i nærheten og. Vet han skal på skøytebanen med bhg i vinter, så greit å ha skøyter da, slippe å leie. Vi har et par etter eldste, men de blir for store i vinter og må ligge på vent et år til.

Ser at XXL også har justerbare skøyter. Er de like gode som Frost eller bør vi gå for Frost?

Gammel 30-09-12, 08:26   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også en fireåring i hus. Han HAR fjernstyrt bil da, to stykker om jeg ikke husker feil, den siste kom nå til fireårsdagen (og den førte til jul når han var... halvannet år gammel.)

det har ikke falt meg inn å kjøpe ham en ipod, mest av alt fordi jeg vet ikke egentlig hva den kan brukes til...

Han fikk ski i fjor. Dersom noen av disse vannene vi bor ved viser seg å være sånne som fryser trygge nok til å være skøyteis, var skøyter en god tanke, men på den annen side er det jo ikke slik at det er skøytesesong hvert år på vestlandet. Ikke på vann, og jeg vet slett ikke om noen skøytebane her i området i alle fall. Må undersøke litt.

Forreten, han fikk ski når han var to, så muligens trenger han nye? Det får vi ta dersom behovet kommer, tror jeg.

Nei, julegavene til ungene har jeg ikke bestemt enda (dvs, jeg tror Mikro skal få seg en skikkelig dukke) egentlig ikke begynt å tenke på det enda, det er jo "lenge igjen", vi har nettopp blitt ferdig med bursdagen. (da fikk han sykkel og bilbane...)

Gammel 30-09-12, 08:46   #15
millact

Standard

Malama: Jeg eier ingen ipod og aner heller ikke helt hva de brukes til må jeg innrømme. Han fikk ski til jul i fjor av besteforeldre "fordi det måtte han ha". Vel, de er brukt to ganger, vi hadde jo ikke snø. Skoene er nok i minste laget i år eller for små, men jeg kjøper nye når snøen evt kommer, ikke før. I verste fall har vi et par etter eldste som kanskje kan brukes med gode sokker og såle i. Det er snakk om å bruke ute etter bhg tenker jeg, et par ganger.

Gammel 30-09-12, 08:52   #16
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

iPod til 4åring synes jeg et tull. Hva skal de får når de blir større når det er standarden fra de var små.

Hva men vanlig smålego? Kasse med klosser til frifantasti bygging.

Gammel 30-09-12, 09:01   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Smålego har jeg tenkt litt på ja, han begynner vel å bli stor nok til det. Men jeg er ganske sikker på at han får sånne "brioskruer" av mine foreldre, han leker masse med de vi hadde som små hos dem, og det finnes en lignender variant i salg nå som hun har lyst å gi. Jeg tror han kommer til å frifantasibygge mer med det enn lego i år. (Også er det problematikken med at han deler lekerommet med lillesøster...)

Gammel 30-09-12, 09:27   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Hva bruker 4-åringer iPod til? Spiller spill?

Ipod nano kan bare brukes til musikk og lydbøker. Min hører stort sett på lydbøker og Adele.

Gammel 30-09-12, 09:30   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje ipod nano og dockinghøyttaler og tøffe hodetelefoner? Hvor kjøper man det billigst og hva bør jeg i så fall gå for?

Vi kjøpte på Apple-nettbutikken. Kjøpte rimelig logitechøyttaler til docking på komplett eller noe. Tror du også får kjøpt på Apple.

Gammel 30-09-12, 09:31   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min 4åring skal få lego, han klarer ikke helt å bygge helt selv enda, men blir flinkere og flinkere, og leker masse med det når det er ferdig bygget.

Jeg bestemte meg for at barna alltid skal få leker av meg etter en jul der storebror åpnet den ene pakken etter den andre med klær, det som berget julaften var den siste pakken som var en roribil, greit nok at man skal være takknemlig for det man får, men for et barn er jo nettopp det å få nye leker litt av stasen med julegavene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.