Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan noen synse litt om dette?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 19:42   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan noen synse litt om dette?

Jeg er egentlig ganske dårlig på interiør. Jeg liker at ting matcher og har derfor kun møbler med likt treverk på stue/spisestue. Da føler jeg at jeg kjører rimelig safe.
Jeg har altså spisestuebord, stoler, sjenk, vitrineskap, tv-benk og stuebord i antikk beis, fra Ikea. Nå selger de fint lite av dette lengre og jeg får jo dermed et stort problem ettersom det er på høy tid å bytte ut stuebordet og tv-benken.
Vil det se merkelig ut om dette byttes ut med noe som er helt hvitt? Jeg kunne godt tenkt meg lyse møbler nå, men det ville være teit å bytte ut alt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:45   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Jeg liker egentlig best når ting ser litt tilfeldig umatchende ut. Hele sett der alle møblene er i en serie blir så stramt, liksom. Jeg tror ikke det gjør noe å blande hvitt og antikkbeis. Vi skal ha ulike, hvitmalte stoler til spisebordet vårt i såpevasket eik. Heller det, enn stoler som er like spisebordet. Det ser så ordentlig ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:54   #3
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Eg er i grunnen ganske så eining med Niobe. Eg likar godt mismatch. Men eg har vel tenkt det er fordi eg har så dårleg stil

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:57   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Det kommer til å bli BEDRE sånn ikke alt er i samme serie. Mye bedre.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:58   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Vi hadde også bare mørkt tre, valnøtt.
Nå har vi blandet inn spisestuebord i hvitt med stoler med hvite ben, skap som henger under tven som er hvitt med valnøtt dører.
Liker godt blandingen av hvit og mørkt tre.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:58   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Eg er i grunnen ganske så eining med Niobe. Eg likar godt mismatch. Men eg har vel tenkt det er fordi eg har så dårleg stil

Jeg tenker det er fordi vi aldri har hatt råd til å kjøpe/bytte ut alle møblene på én gang. De kommer litt herfra og derfra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:02   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Se der ja, et bevis på at jeg ikke har peiling. Godt jeg kvinner meg opp til å spørre dere da.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:03   #8
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tenker det er fordi vi aldri har hatt råd til å kjøpe/bytte ut alle møblene på én gang. De kommer litt herfra og derfra.

Ja, det er litt av greia her og. Me har ein salig blanding av gammalt og nytt. Det gamle er både frivillig og ufrivillig arv. Det nye er stort sett billige IKEA møbler, men innimellom finnes eit par "design" ting.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:06   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Jeg liker også mismatch og har en god blanding av hvitt, malt og beiset. Jeg liker at møblene gir litt preg av "levd liv" og syns det er tilfredsstillende å bruke opp møblene i større grad enn man får gjort når man er avhengig av at ting er i samme serie.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:28   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Liker også mismatch, her er ingenting i noen spesiell serie.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:30   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Det kommer til å bli helt fint

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:32   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Hva er antikk beis? Grålig beis?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:42   #13
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Jeg liker også mismatch, men må ha litt balanse og symmetri i det på en måte. Ikke halve rommet med hvitt, og andrehalvdel eik liksom. Hvis noen forstod.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:17   #14
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Matchende moebler? Tror jeg aldri engang har vaert inne i et hus som har matchende moebler. Bortsett fra sykehus og noen andre offentlige bygninger. Hvordan faar man det? Er det mulig aa ha saa mye penger for mye at man har raad til baade aa kjoepe alle moebler i matchende stil og fremdeles ha raad til alt det jeg heller ville brukt moebelpengene paa?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:26   #15
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Fine tråden

Nå ble jeg rett og slett glad i vårt hjem er det ett sammensurium av gammelt, litt mindre gammelt og nytt, ingenting fra samme serie osv. Jeg tenker at andre "med peiling" må grøsse når de kommer inn hit
Jeg syns vi har det koselig, men det er jo alltids noe jeg kunne tenke meg å bytte ut eller gjøre noe med da- og tenker ofte at de store møblene burde i det minste matche.
Takk for denne tråden Morella

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:35   #16
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Matchende moebler? Tror jeg aldri engang har vaert inne i et hus som har matchende moebler. Bortsett fra sykehus og noen andre offentlige bygninger. Hvordan faar man det? Er det mulig aa ha saa mye penger for mye at man har raad til baade aa kjoepe alle moebler i matchende stil og fremdeles ha raad til alt det jeg heller ville brukt moebelpengene paa?

Nah! Kun et spørsmål om smak, det med hva som matcher. Eller? Når det gjelder økonomi, spiller tålmodighet og interesse en stor rolle om en skal gjøre det på lavbluss. Offentlige bygninger og sykehus er ikke det første jeg tenker på når det gjelder hjemmekoselig interiørarkitektur, men igjen - smak og behag.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:43   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Enig med røkla.

Jeg har spisebord i eik, stoler i mørkegrått stoff. Stolene a jeg lyst til å skifte, men har ikke funne de jeg vil ha. Noen skap i lys bjørk og noen hvitmalte. Stue ordet er glass og mørkt metall og sofa i lysegrått og grovt stoff. på kjøkkenet har jeg hvit innredning, gammelt furu ord som jeg har malt (ben i lyst grått og bordplate i grålig svartfarge. Stolene er gjennomsiktig plast.

Ser når jeg leser her at det høres ut som hummer og kanari og fryktlig rotete. Men det føles ikke sånn for oss og vi liker det sånn. Selv om det er en dl ting jeg kunne tenke meg til å bytte ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:33   #18
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Matchende moebler? Tror jeg aldri engang har vaert inne i et hus som har matchende moebler. Bortsett fra sykehus og noen andre offentlige bygninger. Hvordan faar man det? Er det mulig aa ha saa mye penger for mye at man har raad til baade aa kjoepe alle moebler i matchende stil og fremdeles ha raad til alt det jeg heller ville brukt moebelpengene paa?

Man handler på Ikea.
Jeg ser jo at jeg ikke har peiling. Vi fant møbler vi likte når vi flyttet sammen og fortsatte med den stilen. Jeg har ikke byttet ut noe på 10 år, så det er virkelig ikke snakk om å kjøpe nytt for at noe ikke machet.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:36   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen synse litt om dette?

Er det ikkje dette som blir kalla "eklektisk stil" da?

Alternativt "personlig". Elles enig med folk over.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no