|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Høyt forbruk av minneFår daglig varsel om høy bruk av minne på min pc og den er også skrekkelig treg for tiden, kan den være "full"? og i tilfelle ja, hva er da lurt å slette?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Høyt forbruk av minneHar du lagret mye bilder der?
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Høyt forbruk av minneNei, ikke veldig mye bilder..
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Høyt forbruk av minneHar ein laptop som ofte maser om at firefox brukar for mykje minne. Men det er ein elendig laptop i utgangspunktet, så eg forventer ikkje så masse i frå den.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Høyt forbruk av minneDet hender jeg også får slike meldinger, og da går jeg på prosesser, og lukker noen av dem, og det pleier å hjelpe. |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Høyt forbruk av minneJeg bruker også Ccleaner, renser nokså ofte egentlig.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Høyt forbruk av minneFirefox har en super (!!) utvidelse kalt BetterPrivacy. Den passer på at flash cookies ikke samler seg opp og kjøre script. Disse gjør maskinen utrolig treg og de blir ikke slettet sammen med de vanlige. Man finner tillegget under Verktøy-Utvidelser og skriv så inn "better privacy" i søkefeltet. Pass på å slette historie og cookies av og til, og spesielt når nettleseren går tregt. Om man har veldig lite minne til rådighet hjelper det å passe på å ikke kjøre mer enn ett eller to programmer samtidig, og ikke ha for mange vinduer åpen samtidig i nettleseren. Opera har en turbo-funksjon for tregt nettverk som blokkerer flash m.m. og den er super for maskiner med mindre kapasitet. Om man har Opera er det verd å bruke den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høyt forbruk av minnehvis det er Firefox som er problemet, ville jeg forsøkt en annen nettleser, f.eks Chrome.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Høyt forbruk av minneDet er neppe noe i veien men Firefox eller Chrome for den saks skyld, men hva som drager det hele ned. Ofte (!!) er det LSO cookies eller annet som sluker for mye av maskinens kapasitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høyt forbruk av minneMen sånn ellers - hvor mye minne har egentlig pc-en? Dette får du fram ved å trykke Win+Pause...
![]() |
|
|