|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Skrotnisser/gjenbrukTiden er igjen inne for henting av grovavfall. Biler kjører sakte gjennom gatene for å se på det folk har kastet. Haugene blir mindre etter som dagene går.
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukDet er faktisk ikke lov til å ta ting som ligger på andres eiendom, selv om det tydelig ligger i sånne "skrothauger". Men har hørt om noen som går rund og tar et overblikk og faktisk ringer på og spør om de kan få tingene. Jeg synes det er fint med gjenbruk, og jeg synes det er synd å se alle de fine tingene som ble kastet i grovavfallet når søppelbilen kjørte langs veien vår i forrige uke. Det er jo så mye fine ting folk kaster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukOk så følelsen av at de "stjeler" er ikke helt urealistisk altså! Jeg ser det jo ikke som tyveri som om de skulle stjelt den nye sykkelen min, men ja på en måte så tråkker de jo inn på vår grense, jeg liker ikke ha fremmede i hagen min, det er ubehagelig. De kommer for nærme, de går ikke lengre forbi på gaten, men stopper, ser og tar det jeg har lagt ut.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukHvis de ringer på så er det jo greit at de evt kan ta det andre allikevel skal kaste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbruk
Man har grovafall og hageavfall. Nå i denne perioden her jeg bor, henter de grovavfall. Man kan ha 15 enheter med søppel som man kan legge ut, også kommer søppelbilen og henter det.
![]() |
#7 |
Står på egne ben
I vår kommune så henter de grovavfall (sånn større ting som ikke kastes i søpla, men som en gjerne må på fyllinga med selv ellers) to ganger i året. Da får vi utdelt en dag som de kommer og henter det. Veldig kjekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukDet er vel også en grunn for at det er første gang vi bruker denne ordningen. Vi bruker heller å levere det selv på fyllingen, da leverer man det gratis i den perioden det er grovavfall.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukSukk - det hørtes kjekt ut! Her i området må vi pent sortere og kjøre skrotet vårt på fyllinga sjøl.
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukFader, det minner meg på at jeg må finne ut når henting av grov avfall er her.
![]() |
#13 |
Opp og ned
|
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukVi har ikke denne ordningen lenger i vår kommune, men jeg savner den virkelig. Jeg forstår ubehaget, men samtidig så syns jeg det må være fint at noen har bruk for det en selv bare vil kaste. Det er nok søppel her i verden.
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Skrotnisser/gjennbrukVi har grovopprydding to ganger i året. Hver gang går det mennesker med ikke-norsk opprinnelse mellom haugene utenfor blokkene og tar med seg ting. Jeg har også "stjele" følelsen. Selv om jeg også har sett ting jeg kunne tenkt meg i haugene. I høst fikk jeg imidlertid en skikkelig muggen følelse, for da var det barn, på dagtid når de burde vært på skolen, som gikk rundt og samlet sammen det de kunne bruke av vårt søppel. Barn av trekkspillspillere og andre tiggere jeg har sett i området tidligere. Det var trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
godt brukt
|
Nei det var det da. Egentlig burde man samlet det på en plass i nærheten før "myndighetene" kommer å henter det. På en lekeplass , fotballbane etc. Da kunne man jo laget litt loppis ut av det. Sosialt og koselig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrotnisser/gjenbrukSå artig ordning, den hadde ikke jeg hørt om heller. Jeg håper jeg hadde klart å la være å plukke med meg fra andres hauger, vi har mer enn nok søppel (eller ting vi ikke trenger egentlig) som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Skrotnisser/gjenbrukDet har jeg ikke hørt om før nei. Ja jeg hadde synes det var litt ekkelt om folk står på eiendommen vår og kikker på skrotet vårt ja.. Men hadde ikke brydd meg om de hadde plukket det med seg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|