Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken Kenwood-maskin vil jeg ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 09:20   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Hvilken Kenwood-maskin vil jeg ha?

Min trofaste kjøkkenmaskin har tatt kvelden. Vel, den er utsatt for et tretthetsbrudd i en plastdel, og min umiddelbare tanke var å skaffe en ny bolle fra dellageret til Braun.

Men så kom jeg på at den maskinen egentlig skulle vært en Kenwood, hadde det ikke vært for at for 15 år siden var det ingen som forhandlet det i Sverige. Så nå har jeg (nesten helt sikkert) bestemt meg for at jeg skal spandere på meg den Kenwood Major jeg ikke fikk for 15 år siden. Luksus, men jeg fortjener det!

Så hjelp meg, vise kvinner. Hvilken maskin er det jeg vil ha.

Jeg vil ha Major!
Jeg vil ha 1500W? - Eller er 1200W nok?
Jeg syns det er en liten haug med modeller, er det noen av dem som har noe jeg bare ikke kan gå glipp av?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:24   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha

Jeg glemte spørsmålstegn i overskriften. Puteflau!

Jeg tar gjerne i mot tips til steder som ofte har maskinene på salg og sånt også, altså. For jeg kan jo bare låne mammas hver gang jeg skal bake, enn så lenge.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:26   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha

Jeg har Kenwood major titan eller hva den heter, den i stål. Veldig fin å se på, har den stående på kjøkkenbenken hele tiden og den er jo et møbel! For meg var det viktig å ha en som kunne stå fremme hele tiden, orker ikke dra inn og ut av et skap, den veier jo endel og. Jeg er superfornøyd med den på alle områder. Men dyr ja, jeg betalte 6000 for min på Obs. Noen uker senere leste jeg at noen hadde betalt 4000 for den et annet sted, Jernia kanskje.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:34   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha

Hvor stor motor har du? Og baker du mye tunge gjærdeiger med den?

Jeg baker mye brød, og det aller, aller viktigste er at den er like happy som meg hver gang jeg setter en grov gjærdeig til elting. Den skal elte godt, lenge og uten at jeg er redd for at motoren skal gå varm eller at maskina skal vandre ned av kjøkkenbenken.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:37   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg er en enkel sjel med for mye penger () så jeg kjøpte den dyreste Major (Kenwood Major KM020 eller noe sånt). Jeg gjorde litt prisresearch før jeg kjøpte og fant ut at det var billigst på www.netonnet.no, og leveringstiden der var det ikke noe å si på. Sendte inn bestilling mandag kveld, onsdag kunne jeg hente på postkontoret.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:39   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Mannen baker grove brød med den, tre store grovbrød i slengen, og maskinen klager ikke på det. Mannen er imidlertid ikke like fornøyd med Kenwood som han var med Bosch, som han ødela da han slapp den i gulvet med et uhell, men jeg sier at han skal slutte og klage for det var han som ødela den gamle og jeg som betalte for den nye.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:40   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Ah, det er det som kommer til å skje med meg og, Adrienne. Jeg lurer bare på om jeg må ha den som heter KM040 - den har jo display og greier.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:44   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Oooh, er den ny? Hadde jeg funnet den da jeg skulle kjøpe så hadde jeg nok endt opp med en med display, men jeg klarer meg helt fint uten, altså.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:49   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg har vanlig hvit Major med 1200W. Veldig fornøyd med den. Men skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt titan-utgaven. så den kunne stått fast på benken. Her har de forresten tilbud nå: http://www.eltema.no/category/89-kjokkenmaskiner.aspx

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:49   #10
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg aner ikke, men jeg lar meg jo friste av fansy detaljer.
Mulig jeg må velge mellom det og kjøttkvern, som jeg ser de har med på netonnet.

At den ikke er like god til å elte brød som den gamle Boshen min tror jeg at jeg må overse, dette har gått for langt. :lalalala:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:50   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Velg mest mulig watt. Og duppedingser etter ønske. Du trenger ikke 1500w, men jo mer watt, jo tyngre greier kan du elte før den dør. *fortsatt snurt etter å ha drept min*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:00   #12
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Drept den, katta?

Jeg kverket motoren på mammas forrige uke. Tre ganger. Den er ca 100 år og like fin, men altså ikke helt med på min brøddeig. Heldigvis hadde den jo en sikring, så det var bare å trykke på den når motoren var blitt kald.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:07   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Drept den, katta?

Jeg kverket motoren på mammas forrige uke. Tre ganger. Den er ca 100 år og like fin, men altså ikke helt med på min brøddeig. Heldigvis hadde den jo en sikring, så det var bare å trykke på den når motoren var blitt kald.

Min hadde ikke sikring tror jeg. Det røyk utav den, svart røyk. Og laget rare lyder. Og ville ikke gå skikkelig etterpå. *snufs* Men ja, det var brøddeig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:36   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg har den samme som Adrienne, superfornøyd.

Jeg kjøpte den for noen mnd siden på Siba, tror den kostet rundt 3500, det var det billigste jeg fant.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:50   #15
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg har funnet den til 3590 hos Pixmania.
Og 4329 hos netonnet. Med kjøttkvern.

Eller jeg kan gå for oppgraderingen KM040 hos flust for 4495 bare fordi, liksom.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 16:20   #16
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha?

Jeg fikk den dyre saken i bursdagsgave av mannen, den med induksjonsplate under bollen....
Er veldig fornøyd,men kokeplaten blir lite brukt...

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 17:14   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Kenwoodmaskin vil jeg ha

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Hvor stor motor har du? Og baker du mye tunge gjærdeiger med den?

Jeg baker mye brød, og det aller, aller viktigste er at den er like happy som meg hver gang jeg setter en grov gjærdeig til elting. Den skal elte godt, lenge og uten at jeg er redd for at motoren skal gå varm eller at maskina skal vandre ned av kjøkkenbenken.

1500 watt, den tar store, tunge deiger ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no