Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg en bok barnehagen kan få

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 13:39   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en bok barnehagen kan få

Vi vil gi en bok i avslutningsgave fra vesla til barnehageavdelingen. De som går der er ett og to år gamle. Noen anbefalinger til noe som kan passe?

Gammel 05-10-12, 13:42   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en bok barnehagen kan få

Lille larven Aldrimett?
Bøker med glade farger og gode sider hvis ungene skal se i dem selv.
Gåsemorboka som de ansatte kan lese fra?

Gammel 05-10-12, 13:46   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Apestreker er veldig søt. Selv om det er litt tekst har barna veldig forståelse for den lille apen som ikke finner mamman sin.

http://bokelskere.no/bok/apestreker/42227/

Gammel 05-10-12, 13:46   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga denne. Den var så søt at jeg måtte kjøpe en til oss selv også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 13:58   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne er fin til alle mellom 0 og 80: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8282380156

Gammel 05-10-12, 14:04   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å jeg må få anbefale noen bøker. Susanne Rotraut Berner: Vårvrimlebok, Sommervrimlebok, Høstvrimlebok og Vintervrimlebok. Utgitt på Samlaget forlag. Pappbøker som tåler masse herjing. Samme lille by og samme personer og man kan følge personer fra bilde til bilde og fra årstid til årstid. De absolutt beste vrimlebøkene vi har hatt og lillsøster har elsket dem hele livet og tar dem fremdeles frem av og til.

Om du ikke kjøper dem til barnehagen så må du se på dem til jentene dine. De er en av de beste bokinvesteringene jeg har gjort i forhold til hvor mye de er blitt brukt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 14:07   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gitt en bok med masse rim og regler som kan brukes i samlingsstund, under måltider, og av personalet til å lære utenat for å bruke i det daglige.
Rim og regler brukes mye for å stimulere språk hos barn i den alderen der.

Om du vil gi bok som tåler håndtering er det viktigste at pappen er av god kvalitet.
Bøker er virkelig forbruksvare på småbarn.

Gammel 05-10-12, 14:09   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- den lille mulvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet i hodet hans er jo fin-fin da...

Gammel 05-10-12, 14:12   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Denne er fin til alle mellom 0 og 80: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8282380156

Veldig poppis her også!

Henger meg også på vrimlebok-forslaget og anbefaler Hallo-bøkene til Anna Fiske innenfor den sjangeren.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 14:21   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hallo bøkene til Anna Fiske er strålende. Men jeg tror at for en småbarnsgruppe er Susanne Berner bedre. For barn i femårsalderen og oppover er Anna Fiske helt genial.

Min litt barnslige niåring synes fremdeles at begge disse er gode, men liker nok Anna Fiske best nå.

Gammel 05-10-12, 14:51   #11
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk for gode tips! Da fyker jeg avgårde til bokhandelen med tråden fint tilgjengelig på mobilen og sjekker ut litt.

Gammel 05-10-12, 15:13   #12
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes SingSang er et godt alternativ til bok. Varer uendelig og har mange forskjellige bruksmåter.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:15   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Å jeg må få anbefale noen bøker. Susanne Rotraut Berner: Vårvrimlebok, Sommervrimlebok, Høstvrimlebok og Vintervrimlebok. Utgitt på Samlaget forlag. Pappbøker som tåler masse herjing. Samme lille by og samme personer og man kan følge personer fra bilde til bilde og fra årstid til årstid. De absolutt beste vrimlebøkene vi har hatt og lillsøster har elsket dem hele livet og tar dem fremdeles frem av og til.

De er populære her også, har kjøpt tre av dem over de siste to årene og kommer nok til å kjøpe den siste også.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:29   #14
Left
Passiv

Standard

1000 ting å gjøre med barn fikk vår barnehage da lillebror sluttet.

Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:47   #15
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg kjøpte vintervrimleboken, jeg. Kjempefin! Takk for alle tips!

Gammel 05-10-12, 16:01   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Denne boken er favoritt hos meg. Favoritt hjemme og på jobb: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...d=68296&rom=MP

Når vi leser den banker barnet på hver dør før vi går igjennom den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 16:53   #17
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Da håper jeg at du kommer til å like den ingling.

Isolde: den der husker jeg godt. Den var en yndlingsbok her lenge.

Gammel 05-10-12, 17:33   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg tror nok vi må ha den sjøl også, gitt. Og så gjorde det ikke noe at den var på nynorsk, kjenner jeg!

Gammel 05-10-12, 18:01   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Hvis du har lyst på bøker på nynorsk bør du sjekke ut Blåmann bokklubb. Der var vi medlemmer da jentene var mindre og de er veldig gode på billedbøker.

Gammel 05-10-12, 18:19   #20
ingling

ingling sin avatar

Standard

Takk, det skal jeg sjekke! Jeg er veldig glad i Jakob og Neikob-boken, den skal vi ha etterhvert. Jeg er jo egentlig gammel nynorskelev, om enn frafallen, så jeg vil gjerne gi dem litt nynorsk litteratur også fra de er små.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.