Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva serverer jeg i dåpen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 19:15   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva serverer jeg i dåpen?

Vi skal ha barnedåp i starten av desember. Vi blir ikke så mange, kanskje 25 til sammen med voksne og barn. Vi har få som kan hjelpe oss med mat og kaker så det må ikke være så tidkrevende, særlig ikke på selve dagen. Jeg har lurt litt på å ha en gryterett med brød og salat, men blir det litt kjedelig? Burde vi ha noe mer å velge i? Noen koldtbordretter for eksempel. Hva kan passe til og har noen oppskrift på en fantastisk god gryte man kan lage til mange?

Gammel 05-10-12, 21:23   #2
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serverer jeg i dåpen?

Finnebiff er jo nydelig, og kan lages klart i forveien.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:24   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi vurderte bacalao, men endte på koldtbord.

En god suppe og godt hjemmebakt brød?

Gammel 05-10-12, 21:34   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Boef bourgogne er en god gryte som kan egne seg til dåp.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:46   #5
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Du serverer denne, med ris, salat og brød til! En litt fin og fjong gryterett

http://www.matprat.no/gjester/gjeste...e-fra-burgund/

Den gryteretten er fantastisk god, det finnes flust med oppskrifter på den. Et lite tips: Du trenger IKKE så mye vin som oppskriften sier når du skal lage til mange, holder å bruke vann/kraft og en litt vin. Vi hadde den i barnedåpen her, og mamma som laget gryten til 20 stk. brukte en halv flaske vin og den smakte fantastisk! Du kan lage gryten både en og to dager i forveien, bacon og sopp stekes og has i rett før servering. Supereasy!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:48   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Finnebiff er jo nydelig, og kan lages klart i forveien.

Finnbiff er supergodt og det hadde vi i dåpen til førstefrøkna. Så det er et alternativ.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi vurderte bacalao, men endte på koldtbord.

En god suppe og godt hjemmebakt brød?

Suppe er et godt alternativ, men er det litt ensomt helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Boef bourgogne er en god gryte som kan egne seg til dåp.

Det ser spennende ut, kanskje det hadde vært noe.

Takk for forslag alle sammen. Tar gjerne i mot flere.

Gammel 05-10-12, 21:50   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Du serverer denne, med ris, salat og brød til! En litt fin og fjong gryterett

http://www.matprat.no/gjester/gjeste...e-fra-burgund/

Den gryteretten er fantastisk god, det finnes flust med oppskrifter på den. Et lite tips: Du trenger IKKE så mye vin som oppskriften sier når du skal lage til mange, holder å bruke vann/kraft og en litt vin. Vi hadde den i barnedåpen her, og mamma som laget gryten til 20 stk. brukte en halv flaske vin og den smakte fantastisk! Du kan lage gryten både en og to dager i forveien, bacon og sopp stekes og has i rett før servering. Supereasy!

Det ser kjempegodt ut! Litt fancy uten å se så himla vanskelig ut.

Gammel 05-10-12, 22:08   #8
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Finnes sikkert mange her inne som har gode suppeoppskrifter og ikke minst tips til ting du kan servere til.

Gammel 05-10-12, 22:18   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde biff stoganoff i første dåpen her. Også veldig enkelt og godt!

Gammel 05-10-12, 22:24   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vi hadde biff stoganoff i første dåpen her. Også veldig enkelt og godt!

Biff stroganoff har vi også tenkt på.

Tror dere det holder å ha en gryte med tilbehør, eller bør vi ha to så folk har litt å velge i?

Gammel 05-10-12, 22:30   #11
millact

Standard

Jeg ville kun hatt en, evt noe helt enkelt om det kommer barn du tror ikke spiser det.

Gammel 05-10-12, 22:51   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Biff stroganoff har vi også tenkt på.

Tror dere det holder å ha en gryte med tilbehør, eller bør vi ha to så folk har litt å velge i?

Vi hadde salat, bargetter og ris til.

Gammel 05-10-12, 22:57   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Evt hjemmelaget lasagne so gjøres klar dagen i forveien så det bare er å sette den i ovnen dåpsdagen. Det liker vel både store og små.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:56   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Betasuppe med flatbrød/brød, rett og slett.

Gammel 07-10-12, 18:50   #15
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde outsourcet hele matlagingen. Såpass kjenner jeg meg selv. Med kakehenting, amming, gulp, bleieskift,bordpynting, amming, gulp, bleieskift, skjortestryking, amming, gulp, bleieskift og whatnot å tenke på dagen før er det helt, helt uaktuelt med enda mer arbeid, så da foretrekker jeg å betale andre for jobben. Sånn var det sist, og sånn har jeg og mannen allerede bestemt at det blir neste gang også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.