Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp! Seng bygd på skap??

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 18:58   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hjelp! Seng bygd på skap??

...Eller var det skuffer? Noen la ut et bilde her inne av en seng som var bygd på kjøkkenmoduler eller noe sånt. Nå trenger jeg ideer til innebygd seng, og jeg finner ikke tråden

Mini skal få "nytt" rom, og for å få mest ut av plassen så må vi altså bygge inn en seng. Kortveggen er nemmelig bare 204, litt for liten for vanlige senger. Da tenker mannen å bygge en på stedet, og det hadde vært ideelt med litt oppbevaring under.

Om noen har andre smarte ideer, så tas de mot med stor takk!
Rommet er 204*237, med dør og vindu på hver sin langvegg helt på enden (altså er dør og vindu rett mot hverandre)

Gammel 06-10-12, 19:14   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Seng bygd på skap??

Jeg har ikke sett noen bild på det, men Herremannen har en slik seng på hytten. Han har skuffer ubder som er Ikeas skap i den høyden som var standard for skap som man hadde over kjøleskap, men jeg tror at det er dypere. Den begynner litt lenger inn enn madrassen. Over der en gulvsponplate som er like bred som madrassen. Fungerer som bare det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 19:15   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke om jeg har lagt ut bilder tidligere, men vi kjøpte nylig en leilighet med innebygde senger på det ene rommet. De hadde da litt over 3,5 meter, som ble brukt som 2 senger.

Det er ikke så lenge siden jeg tok det ned, har iallfall et bilde fra det. De hadde da altså skrudd opp skap fra IKEA, og laget en ramme som de la oppå, og en kant foran. Jeg finner ikke ut i farta hva slags skapstammer de har brukt, jeg trodde det var pax, da det er lik innmat i de som pax-skapene, men disse var jo på høyde med benkeskap, da.

Gammel 06-10-12, 19:23   #4
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vi har bygd seng til Rufsetufsa av 3 malm-kommoder fra IKEA. Rommer både klær og leker, og fungerer fin-fint!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 19:44   #5
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Her røyser det jo inn med supertips!! Malmkommoder har vi ikke tenkt på!

Gammel 06-10-12, 20:04   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Er det denne tråden du tenkte på?
http://www.foreldreportalen.no/forum...22#post3239022

Ellers hadde jeg også et annet innlegg i den store interiørtråden tror jeg, med sengen til eldstemann som er bygget på IKEA effektivmoduler (fordi de stod i garasjen). Skrudde opp en list på veggen, deretter sengebunn.

Gammel 06-10-12, 20:18   #7
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Malm kommoder fungerer bra. Har et vennepar som har laget tre slike senger nylig.

Gammel 06-10-12, 20:25   #8
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vi har to av de brede, tre skuffer høye kommodene, og en smal med to skuffer i midten. På den måten får man et trinn til å komme seg opp. Oppå der har vi bygd en ramme, som holder rammemadrassen oppe. I bakkant har vi en list. Under er det oppbevaring av ting man ikke trenger daglig, men er kjekt å ha.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 22:40   #9
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

http://www.viivilla.no/Gjor-det-selv...msmobler-65561

Her er noen smarte ideer hvertfall.

Gammel 07-10-12, 00:38   #10
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mange fiffige idéerwww.ikeahackers.net! Noen ting er ganske enkle, andre ting blir jeg helt himmelfallen av at noen har kommet på å gjøre.
Eller så kan man google Ikea Hacks, da er det også mye rart å finne!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.