|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tåler regn
|
Fortell meg om MinecraftMin datter, snart 8 år vil spille Minecraft. Jeg har ikke vært borti dette og er helt blank. Er dette noe for en 8 åring, hvilket type spill er dette? Noen erfaringer? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fortell meg om MinecraftGutta mine spiller gratisutgaven, men ikke online. De bygger hus, lager stupebrett osv. Ingen problemer med at de spiller det. På onlineversjonen kan det visst være zoombier
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fortell meg om MinecraftJeg kan ikke fortelle deg annet enn at her i huset er Guttungen (9) og Gubben (44) hekta begge to.
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om Minecraft7-åringen min (jente) spiller det endel. Jeg synes det ser ganske harmløst ut.
05 og 07 Sist redigert av Elise : 08-10-12 kl 20:36. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fortell meg om MinecraftKnotten spiller det, hele tiden. Han bygger og river ned og sloss mot zombier - som er det viktigste av alt skulle man tro.
|
|
|
#8 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Fortell meg om Minecraft9-åringen her spiller det i perioder. Han spiller den kreative varianten - uten zombier osv og med fri tilgang til materialer. Det blir som lego på pc'en. Kompisene i klassen spiller på egen server, og samarbeider fint. De bygger byer med restauranter, museer, badeland, tivoli osv. Titanic var et av de store prosjektene de hadde her for en tid tilbake.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fortell meg om MinecraftVi har betalversjonen. Det er visst stas å linke opp mot kompiser og spille mot hverandre fra hver sin stue. For meg er dette et uforståelig "gutte"spill. Det er eldste på 10 som spiller det mest, men yngste på 7 er ivrig han også, men mest som tilskuer.
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Fortell meg om MinecraftJa, det er betalversjonen vi har vi også. Og det skal til stadighet lastes ned diverse greier som går langt over mitt hode, men som er livsnødvendige for å få nye skins og hva _har_ du. Heldigvis henger mannen med.
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fortell meg om MinecraftHer laster de sikkert ned i hytt og vær, men på hans egen PC. Så lenge det ikke koster penger så ...
|
|
|
#12 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Fortell meg om Minecraft
Her har han ikke egen PC, så han må spørre før han laster ned.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Slik er det her også. Men han liker ikke zoombiversjonen. De kommer tydeligvis når det er natt, og det er litt skummelt. Bygge på dagtid er derimot gøy.
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fortell meg om MinecraftJeg har minecraft på min PC også ja. For dillen har jo vart en stund - han kjøpte seg pc som eneste bursdagsgave i sommer - ønsket seg penger fra alle. Men for øyelikket spiller han mest FIFA13 på iDingser (sammen med bror og far).
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fortell meg om MinecraftHer spiller 7, 9 og 13-åringen Minecraft. Det gjør også alle naboguttene. De spiller online og har egne servere. Det spilles på x-box hvor de kan spille tre samtidig, på pc og iPad. Jeg har kapitulert...
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Sånn er det her også. Han liker ikke skumle ting, rett og slett.
|
|
|
#17 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om Minecraft14-åringen min modder vist på Minecraft. Den går mest ut på å bygge ting, hvis jeg har forstått hans korte rundvisning riktig. Og så er det ulver som blir til bikkjer og tigere som blir til pusekatter når du fodrer dem. Han er helt hekta, spiller med venner. Jeg river ham løs en gang iblant, så han også kan få seg litt Real Life aktiviteter.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Fortell meg om MinecraftMinecraft er den dillen som har levd lengst her i huset tror jeg. De spiller ikke så mye, men de bygger og programmerer og treffer venner og lager server til å treffes på og i det hele tatt. De zoombiene synes de er litt utrivelige, men ikke så utrivelige at de slår dem av. Det er veldig mye moro i det spillet, og det er både lærerikt og sosialt. Men kan være en smule oppslukende.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om MinecraftBåde 1. klassingen og 5.klassingen har stor glede av Minecraft. Vi har betalversjonen på PC, og så har vi på iPadene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
Sv: Fortell meg om MinecraftMin 9-åring er hekta. Mer vet jeg ikke om det, men det ser ganske uskyldig ut.
|
![]() |
|
|