Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

[Hårfarging] Det beste merket til hjemmefarging?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 21:06   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[Hårfarging] Det beste merket til hjemmefarging?

Håret mitt vokser fort og jeg får ettervekst omtrent i det jeg går fra frisøren. Det er veldig dyrt å farge håret hos frisør støtt og stadig så jeg vil prøve hjemmefarging.

Hvilket merke er det beste? For tiden er det svart, nesten mot blåsvart.

Tillegg: Jeg har mye tjukt og langt hår så helst en som ikke er så tidkrevende å få i. Ellers mister jeg vel alt blodet i underarmene.

Sist redigert av Éowyn : 10-10-12 kl 21:20. Årsak: Lagt til noe
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:13   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hårfarging] Det beste merket til hjemmefarging?

Den der mousse-greia liker jeg. Den bruker man som shampo omtrent og det passer meg utmerket.
Skal se om jeg finner ut hva den heter.. de har den på H&M.

Gammel 10-10-12, 21:13   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Loreal Sublime Mousse.

Gammel 10-10-12, 21:17   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Den synes jeg er grusom; helt umulig å manøvrere. Selv bruker jeg enten egenmerket til H&M, som sitter bra uten å irritere hodebunnen. Dersom jeg ikke får tak i den, velger jeg enten Revlon Color Silk eller en fra L'Oreal-muligens Excellence?

Gammel 10-10-12, 21:19   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Den der mousse-greia liker jeg. Den bruker man som shampo omtrent og det passer meg utmerket.
Skal se om jeg finner ut hva den heter.. de har den på H&M.

Bare kliner man den rundt i håret eller må man dele av og børste utover slik som frisører gjør?

Gammel 10-10-12, 21:19   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har de siste gangene brukt en som heter noe med Cremè.. Gullskrift. KJenner igjen pakken når jeg ser den.

Gammel 10-10-12, 22:51   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Loreal Excellance.

Gammel 10-10-12, 22:52   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper farge hos frisøren.
Da for jeg samme fargenr som frisøren min bruker.

Gammel 11-10-12, 11:58   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt Garniér Nutrisse Créme siden i januar, og det med så godt resultat at jeg stadig får kommentarer fra fremmede mennesker om hvor flott den hårfargen er.
På en fest for noen uker siden var det ei som lurte på hva i alle dager jeg hadde gjort og hvor jeg hadde vært for å få en så nydelig farge, og jeg svarte: "Ehm ... De hadde salg på H&M?"

Den er veldig enkel og grei å påføre. Men jeg lurer litt på om ditt tykke hår kanskje krever to flasker.

Gammel 11-10-12, 12:05   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bare følger litt med her, jeg. Jeg skal nemlig bleke håret snart, ikke hele, og farge det blått. Kjøper hårfarge fra Dragenshule.no

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:17   #11
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker det første jeg finner når jeg endelig har bestemt meg for å farge håret.
Gjerne sånn type du får kjøpt på Rema, synes det fungerer bra.

Har egentlig bare vært missfornøyd med den mousse-fargen, det var et klin, fargen var blass og den forsvant fort. Så den kommer jeg ikke til å kjøpe igjen.

Gammel 11-10-12, 12:19   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg har brukt litt forskjellig, men den Nutrisse-saken de reklamerer så heavy for nå, kommer aldri mer i hus her i hvert fall, for det var hårfarge o v e r alt etterpå.
Den renner, drypper osv. slik at jeg hadde like mye hårfarge i nakken, som i håret, og måtte tørke, tørke, tørke hvert 5.minutt. Og på buksa mi, på gulvet osv. :knurr:
I tillegg har jeg såpass kort hår enda, at nakken min er bar, og da synes det veldig godt om man ikke får tørket det bort skikkelig, noe som ikke er lett da jeg ikke har øyne i bakhodet.
Jeg har brukt H&M sin, og den er i tillegg billig. Bonus.
L`oreal XXL er vel en favoritt så langt, men jeg har bestemt meg for at lilla hår ikke passer på så gamle damer som meg, så derfor har jeg brukt andre ting de siste gangene. Jeg sparer det ut litt også, og den kalde lillafargen er kulest på kort, rufsesveis.
Må farge håret i hvert fall hver 6.uke, helst hver 4. uke, så begynner å få litt erfaring. Har knapt farget det hos frisøren ever.
Har også brukt både Exellance og Preferance eller hva de alle heter, og vært fornøyd.

Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:25   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg bare følger litt med her, jeg. Jeg skal nemlig bleke håret snart, ikke hele, og farge det blått. Kjøper hårfarge fra Dragenshule.no

Du er gal! Sånn risikosport hadde eg definitivt valgt frisør til!

Gammel 11-10-12, 12:38   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker den Mona Grudt og Vedela reklamerer for, er det Garnier. Valgte mousse sist fordi den hadde fin lys farge. Jeg er fornøyd, men har ikke prøvd så mye annet pga fargeutvalget.

Gammel 11-10-12, 12:41   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Du er gal! Sånn risikosport hadde eg definitivt valgt frisør til!

Brukte frisør til det i hele fjor, men frisøren har sluttet med den type blåfarge. Jeg har ikke funnet andre som har det, så da må jeg gjøre det på egen hånd. Det er ikke snakk om hele håret altså, men små fliker nederst på panneluggen på hver side.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:05   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har brukt Garniér Nutrisse Créme siden i januar, og det med så godt resultat at jeg stadig får kommentarer fra fremmede mennesker om hvor flott den hårfargen er.
På en fest for noen uker siden var det ei som lurte på hva i alle dager jeg hadde gjort og hvor jeg hadde vært for å få en så nydelig farge, og jeg svarte: "Ehm ... De hadde salg på H&M?"

Den er veldig enkel og grei å påføre. Men jeg lurer litt på om ditt tykke hår kanskje krever to flasker.

Jeg pleier også å bruke denne, og stort sett alltid fornøyd med resultatet. Har tykt hår og bruker to pakker.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 16:35   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Garnier nutrisse - ingen over - ingen ved siden.
Frisørene oier seg over at jeg har sååå fin farge. Da må den jo være bra?

Gammel 11-10-12, 17:57   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Garnier nutrisse - ingen over - ingen ved siden.
Frisørene oier seg over at jeg har sååå fin farge. Da må den jo være bra?

Gammel 16-10-12, 23:11   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Jeg endte opp med Garnier nutrisse skum. Greit nok å påføre og så langt ser det jevnt ut. Men jeg er svimmel og har vondt i ryggen og nakken etter å ha stått over badekaret i over 30 minutter og skyldt ut overflødig farge.

Ja, også får jeg ikke vekk fargen som er sølt på vasken. En masse advarsler om mulig allergiske reaksjoner etc i bruksanvisningen, men ikke et eneste lite tips om hvordan fjerne farge fra overflater eller hud.

Gammel 16-10-12, 23:12   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Den bruker jeg også. Jeg liker den kammen man kan sette på flasken- lettere å få fargen jevnt fordelt i håret.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Loreal Excellance.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.