Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi skal kanskje flytte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 12:34   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Rødme

Vi skal kanskje flytte

For halvannet år siden kjøpte vi oss en leilighet over to plan i en vertikaldelt tomannsbolig. Den består av åpen stue og kjøkkenløsning nede, samt kontor (egentlig soverom), gang og bad. Oppe er det to soverom, et hardpakket kott og trapperom vi bruker som tv-stue. Helt grei leilighet, men det er veldig begrenset lagringsplass. Og vi er temmelig lei av alle kattene til naboen som holder til i hagen vår, den sinte hunden de har, og at de ikke kjenner sin besøkstid. Vi kan for eksempel ikke sitte på verandaen uten at de henger over leveggen og skravler hull i hodet på oss. I tillegg ligger huset på feil side hva angår gode barnehager og barneskole.

Et annet problem er at kommunen har kjøpt opp en god del leiligheter på feltet her, og det kryr nå av dagdrivere som fester hele uka, sprer rundt seg med bilvrak og søppel, bråker og råkjører slik at fireåringen ikke lenger kan gå alene bort til lekeplassen som ligger 30 meter unna huset vårt

Nå skal onkelen min selge en liten enebolig. Den ligger på riktig side i forhold til den barneskolen som er best, og i gangsavstand til barnehagen lille M antakeligvis begynner i over jul. Huset består av tre soverom, et lite bad, et stort vaskerom, stue, kjøkken og en full, uinnredet kjeller. Alle bebodde rom er pene, badet er temmelig nytt. På vaskerommet er det god plass til å tørke klær, samt lage en fin stelleplass til babyen som kommer. Og kanskje sette inn et badekar I tillegg har vi jo kjelleren, der er det mange muligheter. Vi får egen hage, og det er lekeplass like ved.

Nå trenger jeg litt synspunkter her. Vi har riktignok lagt ned en del arbeid i denne leiligheten, men det får vi vel uttelling for om vi selger håper jeg. Slik sett er det ikke bortkastet. Blant annet har de mørke, skjoldete panelveggene i første etasje blitt lyse og pene. Er det galskap å flytte etter så kort tid? Jeg gruer meg som en hund til all jobben, men på sikt er det vel et godt valg. Siden det blir over fire år mellom ungene er det jo godt om de slipper å dele rom, storesøster har tross alt mange bøker, småperler og annet dill som hun elsker, men som ikke er heldig for en baby å få tak i. Og da får vi begge to tett ved rommet vårt.

Jeg er temmelig fristet nå ja... spesielt med tanke på at onkelen min gir oss et godt kjøp om han slipper å gå gjennom megler og ha masse visninger. Vi trenger antakeligvis ikke å ta opp mer i lån.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.