Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hagemøbler og grill

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 21:39   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hagemøbler og grill

Vi har gått fra pitteliten balkong til to terrasser med god plass. Balkongmøblene får plass på forsiden av huset, på baksiden skal vi ha grill og sittegruppe. Men så står jeg fast. Jeg har aldri hatt hagemøbler og har ikke peiling på hva som er praktisk og lett å vedlikeholde. Møblene må sannsynligvis stå ute hele året, så de bør tåle ganske mye. Jeg vil ikke ha plast, så valget står mellom tre og aluminium. Det er også spørsmål om vi skal kjøpe sofa eller enkle stoler.

Dessuten skal vi ha gassgrill. Her er jeg også helt blank da jeg kommer fra en familie som aldri har grillet (vegetarianere) og mannens familie har vært godt fornøyde med kullgrill. Hva er praktisk, hvilke merker er bra og hvor stor bør den være?

Tips? Gjerne linker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:46   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Hvis de skal stå ute hele året ville jeg ikke gått for tre. Det krever mye hvis det skal holde seg. Og går du for tre, vær så snill å ikke velg teak eller annet regnskogsmateriale.

Gå for aluminium du!

Personlig syns jeg en liten sofa er hyggelig, da kan du krype opp i armkroken til mannen din på lange sommerkvelder.

Hvilken prisklasse kunne du tenke deg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:47   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Kunstrotting er vedlikeholdsfritt og veldig fint. Skal se om jeg finner noen bilder.
Tråd om gassgriller finner du her.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:49   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hagemøbler og grill



__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:52   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Hva med disse?






Alt er i polyrotting, 100 % gjenvinningsbar og visstnok vedlikeholdsfri. www.husoghage.no

__________________


Sist redigert av Tallulah : 12-04-07 kl 21:57.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:55   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Kjøpte tremøbeler i fjor på plantasjen, må oljes hvert år, men det må det må alt av tremøbler, i alle fall behandles. Har kjøpt nye puter siden dette bildet ble tatt. Er blåe de også.

Vi valgte sofa og to stoler m/bord. Ble utrolig koselig ute på terassen etter mange år med plastikkmøbler.

Vi har en rimelig grill fra mônter, men den må nok byttes ut snart, da går vi for en webergrill tenker jeg.

__________________

Sist redigert av Misteri : 01-01-08 kl 19:37.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:58   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva med disse?


[/url]

Denne satt jeg akkurat og lette etter bilde på. Den er helt fantastisk! Så utrolig lekker. :ønsker:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:58   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av pris. Jeg ønsker meg rett og slett noe som er både pent og praktisk. Jeg har faktisk sett noen møbler på Jysk i aluminium, som er fine. Men jeg er litt skeptisk fordi jeg som student opplevde å kjøpe en del ræl der.

Jeg har ikke planer om å kjøpe teak, men det er vel mulig å kjøpe merket teak som er dyrket og ikke er regnskogtre. Eller er det jeg som er naive? Fordelen med teak er vel at det kan stå ute hele året uten å bli ødelagt?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:04   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har ikke planer om å kjøpe teak, men det er vel mulig å kjøpe merket teak som er dyrket og ikke er regnskogtre. Eller er det jeg som er naive? Fordelen med teak er vel at det kan stå ute hele året uten å bli ødelagt?

Njæ, det må oljes, både ute og inne.

Jeg ville ikke kjøpt merket teak, både fordi det er mye snusk, en uoversktlig bransje og gir en dum signaleffekt. Kanskje spesielt med hagemøbler siden det finnes så mye som ikke er i orden.

Men jeg må innrømme at jeg har huset fullt av arvede teakmøbler fra 60-tallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:05   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Denne satt jeg akkurat og lette etter bilde på. Den er helt fantastisk! Så utrolig lekker. :ønsker:

Ikke sant? Tenk å ligge inni der på varme sommerkvelder. Da kan man nesten late som om man er i Marokko.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:07   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke sant? Tenk å ligge inni der på varme sommerkvelder. Da kan man nesten late som om man er i Marokko.

Jeg lurer på hva den koster. Har du peil?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:08   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.





Denne var jo fantastisk. Ja takk. Men jeg tror ikke jeg får plass på verandaen min . Det er lov å drømme. Hva koster den? Har noen sett den live?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:08   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Jeg digget den orientalske stolen.

Dessuten likte jeg denne serien veldig godt:



Tror jeg må ta en tur til Hus & Hage, gitt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:08   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Vi har bare hvitmalte tremøbler i hagen og på verandaen. Siden vi har gammelt hus og hage med stakittgjerde, så har vi valgt den hvitmalte stilen også på hagemøblene. De er selvfølgelig ikke vedlikeholdsfrie, men jeg får heller pusse og male litt for at det skal se ut sånn som jeg vil. Syns det er fint når hagemøblene henger sammen med stilen i huset og hagen forøvrig. Aluminium hadde ikke passet her.

Vi har etterhvert flere sittegrupper, og i høst fikk vi dårlig plass i bua der vi lagrer dem. Mannen min tok da og pakket sammen det ene møblementet på verandaen, og pakket det godt inn i presenning. Det ser ut til å ha gått bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:09   #15
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Og så er den stor. Her er bilde tatt ovenfra.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:10   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Og taket kan taes av. Og det er regntett. Jeg kunne gjerne ligget inni der og hørt på regnet en sommerkveld

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:11   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg digget den orientalske stolen.
Tror jeg må ta en tur til Hus & Hage, gitt.

Du får rapportere tilbake hva det orientalske vidunderet koster. Den kunne jeg godt tenke meg en gang i fremtiden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:13   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du får rapportere tilbake hva det orientalske vidunderet koster. Den kunne jeg godt tenke meg en gang i fremtiden.

Den var herlig. Tipper den koster over 399,-

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:13   #19
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Og så er den stor. Her er bilde tatt ovenfra.

Den vil jeg ha! Noen som vet hvor den selges og til hvilken pris?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:15   #20
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hagemøbler og grill

Masse fine hagemøbler her altså :harlystpå:

Når det gjelder gassgrill har jeg en super anbefaling, Futur (tidligere Primus) Trio


http://www.futur.no/shop.asp?p=3246930

De har den på tilbud til 2790 på Maxbo fram til 21. april. Den ble testvinner på TV2 hjelper deg og da vi skulle kjøpe den i fjor var den nesten umulig å oppdrive. Vi fikk tak i en og er superfornøyd

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no