Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kort frisyre - krever den en viss stil?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 15:41   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Kul

Kort frisyre - krever den en viss stil?

Jeg får bare mer og mer hvite hårstå og blir bare mer og mer deppa av det.
Lurer på om tiden er inne for å klippe meg kort.
Nå har jeg hår til skuldrene, en slags utvokst bob. Håret er mørkt, farget litt rødlig denne gangen.
Uansett er det kjempeskummelt å klippe meg så kort, jeg er hos frisør toppen to ganger i året og en sånn frisyre krever jo oftere besøk enn det. Urk.

Jeg er ikke særlig hipp i klesverdenen. Går ganske "normalt" kledd, hva nå det vil si da.. Klassisk kledd heter det kanskje.
Og jeg bruker briller hver dag.

Kan jeg ha en sånn type frisyre eller krever den enn viss stil??

Mulig jeg fallt mest for frisyren fordi modellen har på briller.. det er reklame fra Synsam, forresten.

Gammel 12-10-12, 15:50   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kort frisyre - krever den en viss stil?

Jeg synes ikke en slik frisyre krever en spesiell stil. Den krever nok frisørbesøk hver fjerde til åttende uke, dog. Lekker frisyre, for øvrig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 16:10   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig pen frisyre.

Jeg husker den gangen for lenge siden jeg hadde typete, kort sveis. Selv følte jeg at den trengte at jeg var hakket nøyere sminket og penere kledd enn det den sedvanlige hestehalen eller langt-hår-uten-dressur-sveisen krever.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 16:44   #4
Left
Passiv

Standard

Krever ingen stil den der nei, men du må regne med å måtte klippe deg ganske ofte for å holde den slik.
Jeg har hatt kort hår i årevis, men driver nå med utsparingsprosjekt, fordi jeg ikke lenger har råd til å gå til frisøren hver mnd.

Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 17:32   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Veldig pen frisyre.

Jeg husker den gangen for lenge siden jeg hadde typete, kort sveis. Selv følte jeg at den trengte at jeg var hakket nøyere sminket og penere kledd enn det den sedvanlige hestehalen eller langt-hår-uten-dressur-sveisen krever.

Enig. Spesielt det med sminke var ei greie da eg hadde kort hår.

Eg vil forresten ikkje kalle modellen sin sveis utprega typete, men en veldig fin sveis dei fleste kler!

Gammel 12-10-12, 17:59   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viss stil? Hva er det?
Jeg har briller, varierende stil, nesten aldri sminke - og jeg har kort hår.
Og går til frisøren minst annenhver måned.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 19:40   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en lignende frisyre akkurat nå. Jeg er vanlig, kjedelig, nøytral i klesveien og bruker briller ganske ofte og sminker meg sjelden. Jeg får veldig god tilbakemelding på frisyren og trives godt med den selv.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 20:22   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en mellomting mellom frisyren på bildet og en bob. Veldig kort i nakken og litt lengre på sidene.

Jeg elsker frisyren og føler meg fiks og fin med den, men jeg syns den er finest når jeg er nyklippet og krever egentlig frisørbesøk langt oftere enn annehver måned som jeg syns er ofte nok. Derfor sparer jeg det ut igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 20:26   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden - hvordan tenker du at kort hår vil hjelpe angående grå hårstrå?

Forøvrig: fin frisyre!

Gammel 12-10-12, 20:47   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. Gå til frisøren hver 2.måned, gitt. Det blir nok en stor overgang.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Litt på siden - hvordan tenker du at kort hår vil hjelpe angående grå hårstrå?

Forøvrig: fin frisyre!

Jo for da kan jeg skjule det litt med lysere brune striper, kanskje.. Nei, vet ikke. Det er mest i desperasjon når jeg står der i neonlyset på badet og finner lange hvite hårstrå, en etter en. Sukk. Føler at det kanskje de grå hårene er mindre synlig i kort hår..

Liker sånn type, kort nakke og litt lang lugg som kan rufses opp og dras bak øret.

... hadde jeg bare vært så tøff. Veldig søte frisyrer.

Gammel 12-10-12, 20:53   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg ut bilde av deg selv, så kan vi synse mer presist!

Gammel 12-10-12, 21:41   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Ok, har ikke så mange bilder av meg men har et som har et retrofilter på, dette er mens bob-frisyren fortsatt har litt form.
*Svosj*

Sist redigert av GinaK : 17-10-12 kl 08:44.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 21:44   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns du er pen, og jeg tror du vil kle kort hår. Go ahead!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 21:47   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Definitivt et ansikt som vil kle en kort frisyre!

Gammel 12-10-12, 21:58   #15
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Tror også du vil kle kort frisyre! Syns ikke det krever en viss stil. Faren for at du må til frisøren hver 6. uke for å føle deg vel er stor. Hadde ymse korte hårfrisyrer i 20 åra og følte meg grusom etter 4 uker. Sparte til langt igjen da jeg ikke hadde råd til frisørbesøk hver mnd.

Gammel 12-10-12, 22:05   #16
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Nydelig ansikt som vil komme enda bedre frem med en kortere sveis.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 22:10   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Tusen takk, dere.
Får se om jeg tør å manne meg opp til å klippe meg så kort.

Gammel 12-10-12, 22:57   #18
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Så flott du er. Det er ikke så mye å manne seg opp til, den frisyren du ønsker deg er jo ikke så langt unna den du har. Det er en kortere og litt lettere utgave. Tror du vil bli kjempefornøyd.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:01   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Du har et vakkert ansikt som vil kle kort frisyre. Men tror du må belage deg på oftere enn annenhver måned. Jeg føler meg klar for ny klipp allerede etter 4-5 uker, nå sist gikk det ca 7 og da følte jeg meg skikkelig lurvete.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 05:15   #20
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Go for kort!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.