|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Aftenposten har i dag hovedoppslaget på at en svensk forskningsrapport foreslår fullt betalt 35-timersuke for småbarnsfamilier. Dette i følge rapporten hjelpe på tidsklemmen som småbarnsfamilier opplever samt bidra positivt til likestilling ved at begge foreldre vil jobbe litt redusert heller enn at mor er den som går ned i stilling. Sist redigert av Ru : 15-10-12 kl 09:49. Årsak: Lenke i første innlegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierHvor gunstig det er, kommer vel an på hvordan man jobber. Jeg kunne fint hatt 35 timers uke på papiret, men alikevel måtte jobbe 40 timer og mer i perioder. Jeg fikk ikke engang gjennomført 20% sykmelding. Fordi det er ingen som kan utføre resten av jobben for meg. Mulig arbeidsgiver blir tvunget til å komme opp med avlastningsforslag, men jeg tror ikke noe særlig på det.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierFor meg personlig hadde det vært en drøm, må jeg innrømme.
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierDet hadde vært kjempefint om de som har barnehagebarn fikk dette. Det er en mye bedre hjelp for dem enn kontantstøtte.
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilier
Jeg har det mye mer travelt med minstemann i 1. klasse enn hva vi hadde da han gikk i barnehagen...
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierJeg synes det blir litt for råflott at staten skal finansiere det for alle som vil. Og hva defineres som barnefamilier? Alle med hjemmeboende barn uansett alder? Hva med andre grupper som kan ha samme behov?
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierHadde vært en super ordning for meg. Men er usikker på om det er gjennomførbart i praksis i alle type yrker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
Fleksitid er jo allerede lovfestet i den grad det er mulig. Men det er jo slett ikke mulig for alle yrkesgrupper.
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierJeg synes at dette er et mye bedre forslag enn å utvide fødselspermisjonen. Det har, for de fleste, større effekt å få en roligere hverdag etter at hverdagen har kommet tilbake, enn lenger permisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hvordan ser du for deg at feks en sykepleier kan ha hjemmekontor? En lærer fleksitid?
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierJeg synes det er mer travelt med to skoleunger enn barnehageunger. Ellers har jeg ikke så mye mening om dette. Har aldri hatt behov for å jobbe redusert. Lyst ja, men ikke behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: 35-timersuke for barnefamilierSikkert et hyggelig tiltak, men jeg synes ikke det er noe staten skal prioritere. Selv om jeg ser poenget med at begge foreldre ville jobbe litt redusert fremfor at det gjerne er kvinnen i et heteroforhold som reduserer sin stilling.
![]() |
#19 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Enig!
![]() |
#20 |
Off the map.
|