|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På (opp?)tur
|
![]() Jordskokk - er den verd det?Nøtteaktig smak. Svak sådan. Skreller dere? For det må man vel? Mye jobb, lite smak og mye svinn er mitt inntrykk hittil.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Nei, jeg blir veldig luftig i magen, så mye arbeid, mye svinn og mye luft i magen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Jeg synes det. Jordskokkpuré og jordskokksuppe er kjempegodt.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Jeg bruker, til pure, gratinerte, suppe osv..
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Ja skrubber og knekker dem om det er sprekker eventuelt. Jeg brukte å skrelle dem, men så leste jeg at det var absolutt ikke nødvendig: http://naturligallergimat.net/gr%C3%...jordskokkpure/
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Jeg hadde skyhøye forhåpninger til Jordskokk og ble veldig skuffet - skikkelig kjipt, redd og slett. Litt sånn falsk og søtladen smak eller hva jeg skal kalle det.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Jeg synes det er verdt fiklingen, særlig som puré eller konfitert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Hehe, det spør vi oss selv til stadighet om her hjemme. For vi er veldig glade i rotfrukt, og jordskokk er smaksmessig i en klasse for seg. Men så er den akk så tungvint å skrelle, helt der oppe med ingefær (men sistnevnte bruker man jo ikke så store mengder av per gang). Spørsmålet som melder seg blir jo da om den smaker best fordi man altså må slite litt ekstra for den, eller om den bare er det. Vi konkluderer alltid med at det er verdt bryet.
... og nettopp derfor var dette veldig gode nyheter!
![]() |
#16 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?
Aner ikke. Sjekket ikke kassalappen. Nå heller.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jordskokk - er den verd det?Jordskokk er nydelig. Liker jordskokkpure, jordskokk suppe, kokte jordskokk, stekt jordskokk, rett og slett i alle varianter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|