Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fjortiser og skotøy

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 10:30   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fjortiser og skotøy

Jah.

Hva går jenter på 14 år rundt med på beina nå om dagen?
Hva kan jeg foreslå for min relativt kresne fjortis?

Jeg har etter mye om og men bestilt UGGs, og de er på vei fra England.
Men det er jo ikke sko som er fornuftige enda. Klare regler på når de skal brukes og ikke har vi snakket om. Jeg kjøper ikke så dyre sko for at de skal bli ødelagt av vann første mnd de er i bruk altså.

De to foregående årene har hun brukt Timberland Mukluk og mor har vært fornøyd med det. Nå om dagen går hun i tynne hvite tøysko. Er det kaldt har hun ullsokker i. Akkurat som om det hjelper i det relativt fuktige været her.

Hjelp anyone?

Gammel 18-10-12, 10:56   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjortiser og skotøy

Trettenåringen min fikk sånne nå i høst. Hun er ikke ekstremt kresen, men vet hva hun vil ha. De er ihvertfall varme og vannavvisende, og kule nok for henne.

Softwalk, kjøpt på Eurosko.

Gammel 18-10-12, 11:36   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

De var ganske fine ja. Skal vises frem til snuppa.

Gammel 18-10-12, 11:37   #4
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Fjortisen her insisterer på enten Converse (som er så høyt elsket at det snart bare er filler igjen...) eller stallsko. Sistnevnte er IKKE pene, men de holder vannet ute og varmen inne.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 11:50   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Snuppa har Convers også. Men de er helt utvaskede og slitne. Jeg kjøper ikke nye Converse før til våren igjen. Jeg vil ikke oppmuntre til å bruke de fremover nå. :vanskelig mor:

De må tåle litt vær altså. Trenger ikke å være kjipe Gore Tex, men de må ikke bli våte bare av to dråper vann slik som stoffskoene blir.

Gammel 18-10-12, 12:01   #6
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Fjortissen min fikk strenge regler, hvis jeg skulle betale; vannavstøtende, foret og lav hel.
Disse valgte hun:

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:03   #7
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Standard

Og jeg synes hun gjorde et godt valg. Jeg kunne godt tenkt meg de selv.

Gammel 18-10-12, 12:13   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte "converse"-gummistøvler på dna til min 12-åring. For en lykke, hun ønsker seg bare mer og mer regn.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:13   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går også fjortisen i tøysko. Og uten jakke.
*følger med for gode råd*

Gammel 18-10-12, 12:15   #10
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Her har minusgradene kommet. Fjortisene jeg møter ute på veien når jeg triller tur går i tøysko. Og lårkorte skjørt. Glad jeg har barnehageunge enda.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:17   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Her har minusgradene kommet. Fjortisene jeg møter ute på veien når jeg triller tur går i tøysko. Og lårkorte skjørt. Glad jeg har barnehageunge enda.

Lårkorte skjørt?? :skingrestemme: Da hadde hun ikke sluppet ut døren altså. Makan!
Snuppa har heldigvis jakke og skjerf. Alltid skjerf.

Gammel 18-10-12, 12:33   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Min trettenåring bruker fortsatt tynne converse. Jeg har sagt at det vel er på tide å ta på noe annet på beina nå, men neeeeida. Bare slitte converse som duger.

Jeg gidder ikke å mase noe mer om det før det blir snø.

Lårkort er det slutt på for lenge siden. Har ikke sett noen andre i den alderen med lårkort heller. Min bruker jakke, og til med stilongs innimellom. Menne, conversen kan altså ikke byttes ut riktig enda.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:36   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

17-åringen er en av de som går i tøysko ennå. Hun har også et par UGGS (eller "schtøggs" som jeg kaller dem) og et par vannavvisende og forede Sorel støvletter, antagelig det mest praktiske fottøyet for oss som har vekselsvis sørpe og snø halve året.

Kort til fest skal det være ja. Jenta kom hjem etter shopping og viste fram nyervervelsen:
Jeg - Det var en skikkelig fin topp!
Hun - Mamma da, du ser vel at det er en kjole!

Nei, jeg gjorde ikke det

Gammel 18-10-12, 12:38   #14
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Kort til fest skal det være ja. Jenta kom hjem etter shopping og viste fram nyervervelsen:
Jeg - Det var en skikkelig fin topp!
Hun - Mamma da, du ser vel at det er en kjole!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:42   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner meg igjen i Flubby-verdenen.

Ellers lurer jeg også veldig på dette med sko, så jeg henger litt her.

Gammel 18-10-12, 12:53   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Min fjortisjente elsker joggesko og går i det ennå. Evt slagstøvler. Og Stormberg seiler-ish jakke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 12:54   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av de skoa det er bilde av her ville funnet sin vei til 16-åringen min sin fot, altså
Hun går i Converse, sneakers med kilehæl, Uggs eller et eller annet fra Din Sko. Generelt er det et greit tips for å finne noe gangbart. Men nå er ikke jeg sær på høye hæler, da. Hvis du ikke tillater hæler, får du en del fint med kilehæl.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 13:21   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Jeg mener ganske bestemt at ei jente på 14 ikke bør gå i høye hæler til annet enn festligheter altså. :sær:

Hun bruker fortsatt spesialstøpte såler for plattfot, så UGGs, converse etc burde heller ikke vært gangbart men. Jeg er opptatt av at de skal ha skikkelige sko, men jeg skjønner jo samtidig at de bør se ut på en spesiell måte også. I hvertfall ikke skille seg vesentlig ut fra hva de andre går i.

Gammel 18-10-12, 14:09   #19
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

15-åringen hjemme (gutt) går fortsatt i Converse og nekter å ta på seg noe annet... Han har ett par Converse-lignende sko fra i fjor vinter, som er foret, spørs om han ikke må over på de snart. Ingen av dem er vannavstøtende/vanntette, det får jeg ham ikke til å gå med! :-(

Gammel 18-10-12, 14:11   #20
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Standard

Min fjortiss har altså fått de støvlene jeg la inn som vintersko, men de er litt varme enda, så nå varierer hun mellom converse, hunter støvler og Doc.M.
Jeg ser at jeg har en fornuftig jente.

Også nevner jeg ikke at hun går med hullete strømpebukse til ola-shorts. Vel, stort sett fornuftig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.