|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Hva er egentlig en by?
![]() |
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Oslo er by.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Jeg bor i sykkelavstand til Oslo sentrum. Det er "på landet". Som i at de fleste syns det er bondelandet. |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Bryne har vel bystatus, men for oss som er fra Stavanger omtaler vi det nok som bygda ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Jeg bor midt mellom Oslo og Gardermoen omtrent og det er i allefall på bondelandet.
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Bryne har kan hende bystatus, men det er liksom "langt ut på landet" likevel.
![]() |
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Du bor på bygda når du ringer rett til ordføreren for å klage på et vedtak om at barnet ditt ikke fikk barnehageplass, og du får snakke med han, og han har ordna plass etter en snau time. Been there. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Nei, det er flere byer i Norge, men jeg synes det er enkelte ganske så små steder som har fått lov til å kalle seg en by, så som begrep er det vel litt utvannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?De fleste steder kan søke om bystatus, så det er vel neppe utslagsgivende for hva FP mener er bygd
![]() |
![]() |
#14 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?
Lørenskog er IKKE by, helt enig. Men bygd?
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Østlandet tør jeg ikke uttale meg om, men her på Nord-Jæren vil jeg si at det er vanskelig å trekke skiller mellom bygd og by. Det meste er ganske bynært, og landbruk og bystrøk ligger jo om hverandre fra nordenden av Stavanger og sørover.
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Eg bur på ei øy.
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Tettsted er et fint begrep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Jeg syns Oslo, Bergen, Trondheim, Ålesund, Halden, Fredrikstad og Stavanger er byer. Det meste annet er større eller mindre tettsteder. Jeg syns det er lettere på engelsk med city og town.
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?Er Halden mer by enn Tromsø, Tallulah? Og hva med Kristiansand? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|