Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Takhengt tørkestativ?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 11:49   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takhengt tørkestativ?

Har vurdert takhengt tørkestativ. Er det noen her inne som har erfaring med dette? Er usikker på hvor praktisk det er når man skal henge opp tøy, og hvordan det blir seende ut om man har det feks over et badekar. Ser for meg at det blir veldig rotete?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:52   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Vi hadde et fra IKEA på det forrige vaskerommet, og det var veldig praktisk siden det kunne heises oppunder taket når det ikke var i bruk. Jeg tok det også langt ned når jeg skulle henge opp tøyet så det var lett å komme til, og heiste det opp igjen når det skulle henge der for seg selv og tørke lsm. Jeg hadde klesklyper til mitt, det gjorde det mer brukbart syntes jeg.



Men så veldig pent skal jeg ikke påstå at det var. Det vil jo henge masse klær til tørk framme, lsm.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:52   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Vi har tre slike på vaskerommet. Helt genialt. Tidligere hadde vi to tørkestativ som sto på gulvet og det gjorde vaskerommet (8 kvadrat) trangt.

Vi har forresten slike som er avbildet i denne tråden.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:55   #4
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Vi har på vaskerommet, og er kjempefornøyd. Det er av typen der du kan heise hver enkel "snor" opp og ned separat, sånn at du ikke trenger å ha hele greia i bruk om det ikke er nødvendig.

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:59   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Jeg hadde også to slike som m^2 viser på mitt tidligere vaskerom. Det var genialt, vasken hang under taket og jeg fikk full utnyttelse av gulvet. Dessuten hang klærne der varmen samlet seg. Praktisk, men ikke pent, nei.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:17   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi hadde et fra IKEA på det forrige vaskerommet, og det var veldig praktisk siden det kunne heises oppunder taket når det ikke var i bruk.
Men så veldig pent skal jeg ikke påstå at det var. Det vil jo henge masse klær til tørk framme, lsm.

Jeg søkte på tørkestativ på Ikea, og fant det ikke?
Vasketøy er ikke pent når det henger framme... Men gulvstativ er mer i veien, synes jeg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:18   #7
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Vi har to sånne som Mirmell viser, og er kjempefornøyd. Veldig praktisk å kunne ta ned en "snor" av gangen, også er det sånne greie stenger, ca fingertykke, sånn at klærne ikke får bretter. Men man må heise dem ned og løfte klærne av, ikke slite ned klærne når de henger oppe, da bøyes stengene etterhvert. Bodde i kollektiv med en som ødela et sånn stativ på å ikke gidde å heise ned.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:24   #8
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Vi har også det Mirmell viser til og er superfornøyd med det. Har hatt det i fire år nå og det er fortsatt like fint. Men man må heise ned for å ta av klærne ja om man vil beholde stengene beine.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:53   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Har det Mirmel viser. Kjøpt på messe, evt. her: www.interiordetalj.no

Veldig enkelt å ha med å gjøre. Har hatt vår i 5 år og still going strong.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:00   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Enig med Veronal og Mirmel. Vi kjøpte vårt i fjor, fra www.torkestativ.no og er superfornøyde!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:09   #11
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Billige tørkestativ her, forresten.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:26   #12
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Billige tørkestativ her, forresten.

Takk. Det var hyggelig pris!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:31   #13
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Takk. Det var hyggelig pris!

Ja, vi kjøpte våre rimelige fin Finn.no. Naboen har fra interiordetalj.no og våre er helt like.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 20:49   #14
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Har også dette fra Interiørdetalj i vaskerommet. Helt genialt å kunne ha klærne oppundedr taket og ha gulvet fritt. Vaskerom er jo ikke noe jeg viser fram. Vårt er kjøpt på boligmessen. Da slipper man frakt. Har hatt mine i snart 10 år, Veldig fornøyd!

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:01   #15
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Takk for innspill!

Vi er dessverre nødt til å ha det på badet da vi ikke har separat vaskerom. Jeg ser absolutt poenger med å ikke miste gulvplass, men så var det dette med rotet da... Ser egentlig for meg at jeg vil kunne skjule tøyet.

Uansett greit å vite at folk har gode erfaringer.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:05   #16
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Tja, hvordan skal det skjules? Jeg har tørkeskap. Det tar bare 60 x 60 cm gulvplass, og jeg får mer enn 1 vaskemaskin inni det. Der henger klærne i 3 høyder. Asko og Elektolux selger de. Jeg vet ikke nypris, for jeg kjøpte mitt brukt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:07   #17
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Krymper tøyet i tørkeskap?

Vurderer skyvedør eller gardin foran om jeg beholder det stativet jeg har i dag.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 22:11   #18
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Krymper tøyet i tørkeskap?

Vurderer skyvedør eller gardin foran om jeg beholder det stativet jeg har i dag.

Ikke som jeg har sett. Jeg tørker ganske mye med døren åpen også, så luften skal sirkulere skikkelig inni. Setter på varmen for å få fortgang på sakene. Døren kan stå oppe om natten, og lukkes om dagen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 22:14   #19
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Angående mengde som får plass inni: Jeg aner ikke hvor mange kg min gamle vaskemaskin tar. Tviler på at den er av de største.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:33   #20
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takhengt tørkestativ?

Jeg har også tørkeskap, og får ikke plass til en full maskin inni det, men jeg har en stor Miele-maskin da. Ulempen er jo strømforbruk, men ellers er det greit. Hverken sliter på klær eller krymper dem, sånn som en tørketrommel kan gjøre. Nå bruker vi faktisk tørkeskapet vårt mest som tørkestativ, altså uten å skru på lufta. Henger opp småtingene der og de større tingene på de to takstativene.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no