Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan formulere dette?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 22:32   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvordan formulere dette?

Vi har solgt hus, og har overtakelse neste uke.

Vi skal leie vaskebyrå til å vaske ut, og lurer på om kjøper har lyst til å stå som oppdragsgiver, dvs, i tilfelle vaskingen ikke blir utført grundig nok. Det er litt knotete å administrere dette for min del for tiden.

Kan jeg feks spørre på denne måten:

"Har et spørsmål til dere når det gjelder utvask av huset. Vi har fått noen tilbud på utvask, men lurte på om dere vil stå som oppdragsgivere i tilfelle dere mot formodning ikke skulle være fornøyd med utvaskingen? Evt kan dere velge vaskebyrå og vi betale forutsatt at det ikke overskrider 3000,- inkl moms."

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:34   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Jeg tror ikke de trenger å stå som oppdragsgivere, altså. Det firmaet vi brukte har garanti slik at hvis ikke den som overtar er fornøyd, kan vi bare melde fra, så kommer de og vasker på nytt. Men hvis du vil gjøre det sånn, er formuleringen helt grei.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:36   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Hvem brukte dere, ingling?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:37   #4
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Da vi solgte, hadde vi utvasking med garanti. Jeg ville ikke bedt huskjøper om å være oppdragsgiver, men heller informert om avtalen med vaskebyrået. Så kan dere avklare om dere eller de skal innkreve garantien ved mangler.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:38   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Ah, det var jeg ikke klar over gikk an. Antok at jeg måtte være mellommann. Men da dropper jeg det.

Takk for svar!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:43   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Om de nye eierne ikke er fornøyde med vasken, så tror jeg de kan gå direkte til byrået, uten å bruke dere som mellomledd. Jeg tror de fleste byråer registrerer selve vasken på adressen, og så registrerer de dere som de som er økonomisk ansvarlig for det hele.

Hadde selger spurt meg om jeg ville stå som oppdragsgiver på dette, så hadde jeg sagt nei, for jeg ville ikke satt meg i en situasjon hvor jeg ble holdt økonomisk ansvarlig for noe andre skal betale.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:46   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan formulere dette?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvem brukte dere, ingling?

System Renhold til både flytting og vask. Vasken var ikke sånn heeeelt plettfri, men helt grei nok. Alt for å slippe å gjøre det sjøl! Vi tok jo vasken nå før visning og alt da, så vi må ta et sveip over før overtakelse, men vi slipper i hvert fall inni-oppå-skap-greiene, veggvask etc.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no