Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Værvarsler til å stole på:
Yr.no (NrK) 69 69,00%
Pent.no (VG) 7 7,00%
Storm.no (TV2) 12 12,00%
meteovista.no 0 0%
Facebook/Her og Nå melding 0 0%
Stoler kun på meg selv 11 11,00%
Broccoli/Annet spesifiser i tråden 9 9,00%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 22:15   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Markedsundersøkelse!

Når du skal sjekke været for kommende dager, hvilken av værvarsel-sidene på web stoler du mest på/har du best erfaring med at stemmer?

Flervalgspoll.

Hilsen ei som er avhengig av fint vær på onsdag, klamrer seg til ett halmstrå og satser på at FP-orakelet velger riktig.

Sist redigert av Fløyel : 29-10-12 kl 22:20.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:21   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Gikta.

Og yr.

Gammel 29-10-12, 22:22   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Yr.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:23   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Gikta.

Og yr.

Pokker, jeg visste jeg hadde glemt ett alternativ!
Gikta = stoler kun på meg selv.

Gammel 29-10-12, 22:27   #5
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har den sammenligningsappen til VG og ut fra den skulle det nesten ikke ha kommet snø i Trøndelag. Vel, det har kommet masse snø. Samtidig så er Yr helt på bærtur når det gjelder temperatur og vindstyrke, så jeg har endt opp med å se ut vinduet.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:28   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Facebook er også en fin "sanntids"værmelding. Idag morges lå jeg i sengen og visste med sikkerhet at det var mye snø ute og glatt på veiene. Men jeg trenger noen som kan se lenger inn i kula enn sanntid.

Gammel 29-10-12, 22:36   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg håper FP-orakelet har feil denne gangen. Yr spår opp mot 5,7 mm nedbør på onsdag, Storm spår 0 mm. Akkurat nå stoler jeg mest på Storm.no kjenner jeg.

Gammel 29-10-12, 22:37   #8
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker app'en fra VG. Der er det lett å sammenligne YR og Storm. Så den liker jeg best. Om jeg stoler på noen av dem er en annen sak.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:41   #9
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Det som funker best i denne landsdelen, er å kikke ut av vinduet. Man må dog huske å se ut av vinduet minst hvert 10. minutt, for årstidene skifter fort

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:43   #10
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den som til enhver tid varsler best vær. :-)

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:46   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Gikta.

Og yr.

Samme her.

Jeg kan som regel bekrefte at værvarslene stemmer, når det er store temperaturforandringer eller andre typer væromslag.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:49   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg brukte pent.no når vi var på seilferie i sommer, og da vant yr over storm i det området vi var. De traff best på mengde og tiden nedbøren kom.

Til hverdags ser jeg bare ut av vinduet når jeg står opp.

Gammel 30-10-12, 00:07   #13
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker yr.no, men må som regel sjekke "hour by hour" da det kan by på til dels store overraskelser om man stoler blindt på samlemeldingen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 06:54   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg stoler fullt og fast på brokkoli.

No for tida mistenker eg at værmeldarane stikk fingen i lufta og tar eit "Tja..."

Gammel 30-10-12, 07:58   #15
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Gislefoss & Sønn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:14   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes YR tar veldig ofte feil jeg?
Jeg ser lite på værmelding generelt, men synes Accuweather er bra.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:15   #17
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Gislefoss & Sønn.

Metereologisk Institutt stoler jeg på (til en viss grad). Til forskjell fra yr og storm og alle de andre ferdig programmerte analyseprogrammene.

Gammel 30-10-12, 09:18   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De stedene jeg sjekker været er det yr som oftest melder riktigst. Jeg har skjønt at det ikke nødvendigvis gjelder alle delene av landet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:54   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stor fan av "se ut av vinduet"-metoden, og barometeret på veggen.

(Ønsker meg forresten et nytt barometer. Hvor får man tak i denslags? )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 11:17   #20
LillePersille
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2012
LillePersille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Re: Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Yr

LillePersille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.