|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Jeg skal til NY om fem dager. Stormen er nok forbi for lengst da. Men Manhattan ser jo helt rasert ut. Hvor lang tid tar det før byen er oppe og går igjen, tro? Hvor lang tid bruker man på å tømme subwayen for vann, få strømledninger opp igjen og alt som skal til, tro? Jeg husker jo at New Orleans var i unntaktstilstand ganske lenge etter Katrina, men det var vel en betydelig verre storm? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Ai ai. De sa i går at de forventet at det kunne ta inntil 7-10 dager bare å få tilbake strømmen overalt. Spørs vel om de har fått alt opp å gå enda om fem dager da gitt.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Jeg har en svigermor m.fl som er i NY nå, og de vet enda ikke tid de kommer seg hjem ...de skulle reist i går.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Det tar nok lang tid. En halv million er uten strøm.
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8377289 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Utrolig vittig, alle tre innenfor samme minutt.
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Tror kanskje jeg ville forsøkt og ombooket den turen der gitt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Pressekonf igår: 4-5 dager til t-banen er igang igjen, og søndag/over helga før flytrafikken er tilbake til normale Sist redigert av m^2 : 31-10-12 kl 09:35. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Manhatten skal ha strømmen tilbake innen fredag eller lørdag og t-banen skal være tømt for vann innen helgen. NY Marathon skal jo gå som planlagt på søndag, så jeg ville tro at de får ryddet ganske kjapt. Samtidig så tror jeg at jeg ville belaget meg på drosje og ikke bane. De som er verst rammet er vel de bydelene som har stått under vann og hvor de lokale strømleverandrørene har hatt større kortslutninger på grunn av vannet. Det jeg ville fulgt med på er det litt ustabile atomkraftverket, men så lenge de klarer å kjøle der og flyplassen er åpnet igjen, så hadde jeg nok reist. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Infoen over er hentet fra nyc.gov forøvrig. Der ligger det mye info. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?I følge reporter fra SVT var det turister i gatene igjen allerede i går. I følge sjømannskirken var øvre Manhattan helt umerket av uværet, det er først og fremst i lavereliggende områder det er krise.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Ja, turistene har jo ikke noe annet valg - hjem kommer de seg ikke |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor lang tid tar det før New York er på beina igjen, tro?Det ser ut til at utfordringen blir å komme seg til NY med fly i første omgang, ettersom Newark er delvis stengt. Sålenge flyet går tror jeg vi kommer oss avgårde. Hotellet vårt ligger i 52. street, som er såpass høyt oppe at det nok er åpent. Alle møter vi skal på er også i det området. |
|
|
|
![]() |
|
|