|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg har via omveier (et sånt frukt&grønt-abbonnement) fått ananas og grapefrukt i hus. 2 grapefrukt. Den første prøvde jeg å putte i juicemaskinen med noe andre greier. Å fyttirakkern så surt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Fersk ananas er jo godt bare helt alene, ja uten skallet da. Vi bruker det i tillegg til taco, stekt ris, pizza og i noen wokgryter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Grapefrukt er surt, men nydelig til søndagsfrokosten med litt sukker på. Jeg liker juicen også, jeg da. Fersk ananas klør jeg sånn av, men kjøper det av og til. Jeg liker den best som den er, skåret i passe store biter.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Ananas blir det veldig god juice av hvis du kjører den i hurtigmikser/smoothiedingsboms. Jeg trodde ikke jeg likte ananas før jeg smakte det ferskt, det er en helt annen verden enn hermetisk tøys.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Når jeg tenker meg om er jeg jo veldig glad i pina colada. Kanskje ananasjuice i maskin og ha oppi kokosmelk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Fersk ananas er veldig godt, helt alene. Jeg syns ikke varm ananas er noe godt, men mange spiser den på pizza eller i gryteretter.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg elsker ananas (jeg elsker all slags frukt da), og vi spiser mye fersk ananas her i huset når ananasen er rimelig. Jeg pleier å kjøpe 4-6 ananas i slengen, skjære dem i biter og fryse ned, og så har jeg det i feks. smoothies. Ananas i smoothie (spesielt frossen) sender smoothien til nye høyder, altså.
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Hvilket frukt & grønt abbonement har du? Er du fornøyd?
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg digger grapefrukten som den er... Uten noe på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg har fra solgardlevert og har fått én leveranse så langt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Grapefrukt er bittert, og liker man det ikke, så liker man det vel ikke. Jeg spiser det gjerne, og drikker gjerne juicen bar også, men jeg liker veldig godt sure ting, da. Jeg lagde laks med grapefrukt for litt siden (pannestekte laksefileter, helte på nypresset geapefruktjuice og lot det surre noen minutter), og mannen og jeg likte det, men det er kanskje ikke noe for deg?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Men det er jo så gudsjammerlig vondt med grapefrukt. Kanskje jeg bare skal definere det som noe jeg ikke liker |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Grapefrukt føles som medisin, i perioder spiser jeg det daglig og føler meg så sunn. Tisser masse av det! Jeg elsker den beske grapefruktsmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Grapefrukt er jo så godt. Men det er vel sånn at man enten liker sur- og bitterheten, eller ikke.
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg elsker grapefrukt. Dele i to og spise ut båtene med skje. Men, det er rett og slett ENORM forskjell på en god og en dårlig grapefrukt, og man må nesten vite hva man skal se etter i butikken. En gos grapefrukt er lys og blank i skallet, kjennes tung for størrelsen, kjennes fast, og har behagelig sursøt duft. Dårlig grapefrukt er ikke godt, ,den kan være helt vanvittig sur og bitter. Det er også viktig at man ikke spiser hinnene mellom båtene, det er fryktelig bittert, og inneholder også stoffer som kan påvirke ulike medisiner.
![]() |
#20 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?Jeg laget en gang en dessert med ananas og chili som var hinsides god.
![]() |
|
|