Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

[Thanksgiving 2012] Planleggings- og inspirasjonstråden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-12, 11:34   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Thanksgiving 2012] Planleggings- og inspirasjonstråden

Dere som synes det er dødsteit å feire Thanksgiving, kan trykke her.

Jeg har bestemt meg for å feire Thanksgiving, ikke minst fordi jeg har lyst til å samle gode venner til et godt måltid, og jeg liker kalkun. :enkel:
Men vi trenger jo masse tilbehør, og det kan jeg ikke. Noen som vil dele oppskrifter og den slags?

I år er Thanksgiving 22.november, for øvrig. Passer meg fint å ha en feiring midt mellom Knottebursdag/Halloween og selveste Julaften.

Gammel 01-11-12, 11:36   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Thanksgiving 2012] Planleggings og inspirasjonstråden

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Dere som synes det er dødsteit å feire Thanksgiving, kan trykke her.
.

God feiring!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 11:38   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Gammel 01-11-12, 11:40   #4
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det er dødsteit. Kos deg med det!

Derimot synes jeg for min egen del, at det er koseligere og enklere og bare invitere når det måtte passe, helt uten annen anledning enn at jeg har lyst.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 11:46   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Men hvem spiller? Nidaros Domers vs Oslo Vikings?

Du må vel ihvertfall ha noe med sweet potato. En pai, kanskje?

Gammel 01-11-12, 11:51   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Thanksgiving 2012] Planleggings- og inspirasjonstråden

Pekanpai! Denne!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:09   #7
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søtpoteter. Potetmos. Jello salad. Marshmallow- og kokossalat. Waldorfsalat. Rundstykker, eller så ser jeg at noen bruker corn bread.

Gammel 01-11-12, 12:10   #8
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle slags paier i alle former og størrelser, så klart. Pecan, apple sour cream, banana cream, noen liker pumpkin, lemon meringue, key lime...

Gammel 01-11-12, 12:16   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en raring. Ville det ikke vært bedre å ha en mer allminnelig høsttakkefest enn Thanksgiving? Her til lands er jo avlingene inne for lenge siden.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:32   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jammen det er for sent.

Jeg kom på det litt for sent, ser du.

Gammel 01-11-12, 12:46   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Man skal ta vare på festdagene, hverdager fins det nok av", sa min kloke gammeltante. Så hvorfor ikke feire Thanksgiving, du kan jo kalle det Høsttakkefest om noen (ikke noen, hun er ikke sånn kjip) synes det blir for amerikanisert og kommerst.

Jeg ville laget skikkelig god, hjemmelaget potetmos, gjerne med andre ting oppi også, denne vet jeg av erfaring er god.

Og en god pai til dessert, og kanskje en rotgrønnsakssuppe av et eller annet slag som forrett?

Gammel 01-11-12, 12:54   #12
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Skikkelig god kalkun er det viktigste. Anbefaler fersk fra Stange om du får tak i.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:55   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst på kalkun.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 12:57   #14
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå fikk jeg lyst på kalkun.

Jeg og!!

Gammel 01-11-12, 13:15   #15
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg henger meg på fordi vi har snakket om å gjøre akkurat det samme!

Gammel 01-11-12, 13:17   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha det samme, dsv. jeg har bursdag dagen før Thanksgiving så jeg skal ha Thanksgivingsbursdagsmiddagsselskap i år. Selv om vennene mine dør av amerikanifiseringen av oss. Hvor får man tak i ferske tranebær?

Gammel 01-11-12, 13:23   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.epicurious.com/recipes/fo...rshmallows-813 denne er et must. jeg pleier å lage til den jul, fordi vi spiser kalkun på julaften, men det er jo en ekte Thanksgiving-rett.
Pekanpai må du ha, potetmos, tranebærsaus (http://allrecipes.com/recipe/cranberry-sauce/), gravy, corn bread og annet tilbehør. jeg har en amerikansk kusine som lager nydelig rosenkål og bacon - det er dødsgodt, og jeg liker egentlig ikke rosenkål noe særlig. Jeg skal tigge oppskrift fra henne og videreformidle her.

Jeg lager også stuffing etter en amerikansk oppskrift når jeg lager kalkun - den består av brød, sopp, finhakket innmat fra kalkunen, bacon og valnøtter. Pluss litt sherry. Jeg skal lete etter oppskrift - de siste årene har jeg bare laget den etter hukommelsen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 13:25   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg skal ha det samme, dsv. jeg har bursdag dagen før Thanksgiving så jeg skal ha Thanksgivingsbursdagsmiddagsselskap i år. Selv om vennene mine dør av amerikanifiseringen av oss. Hvor får man tak i ferske tranebær?

Centra pleier å ha, men de er jo bare to butikker her i landet. Kanskje Ultra? Evt. prøve med en spesialbestilling i din lokale butikk?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 13:27   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her skal det feires!

Neste helg er det sauehode, helgen etter er det minstemannsbursdag (Timmy-tid-tema?) og så er det Thanksgiving. Yeah! Og etter det er det advent! Dobbel-yeah!

Gammel 01-11-12, 13:27   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke hjemme i jula i år, så å invitere noe familie til oss på thanksgiving er egentlig en god idé. Jeg skal lansere den for mannen min.

Vi lager veldig god kalkun. Vanligvis gjøres det til nyttårsaften, men det gjør jo ikke noe om det gjentas.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.