Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødbaking ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 07:51   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Brødbaking ...

Jeg sliter. Selv med brødbakemaskin sliter jeg...
Første grovbrød ble vel cirka halv høyde(ferdigpakke med solsikkebrød og ekstra korn), det neste en centimeter over (Litt hvetemel, mest ferdig grovbakstmel og ekstra korn).
Nummer tre ble nesten OK, men smakte høgg (femti-femti grovbakst og fint hvetemel med ekstra korn).

I dag våknet vi opp til perfekt, høyt, luftig og velsmakende brød

Så til problemet. I ren desperasjon ble nattens brød laget med rent fint hvetemel, en desiliter havregryn og en desiliter solsikke/sesamfrø og en god dose yoghurt. Det er jo egentlig en loff med korn?

Så: Hvordan kan jeg få litt sunnere brød uten at de blir små, mørkebrune, sånn våtaktige inni og smaker (quote fra seksåringen som bare spiste frukt og yoghurt på skolen)"ekkelt"?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.