Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Berlin på kort tid

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 10:30   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Berlin på kort tid

Jeg skal på kurs i Berlin hele neste uke, men kommer dessverre til å ha minimalt med fritid til å se byen. Hva MÅ jeg få med meg? Brandenburger Tor? Jeg kan nok rusle litt rundt på kveldstid, hvor går jeg da?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 18:56   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Berlin på kort tid

Tidlig kveld, helst för solnedgang (dvs. i 1700-tiden) for aa se utsikten fra kuppelen paa Reichstag. Paa den tiden er det ikke noe kö heller. Derfra kan du rusle bort aa se Brandenburger Tor og evt. ogsaa se Holocaust-monumentet (men hvis det er mörkt, er det jo ikke noe saerlig). Ellers anbefaler jeg KaDeWe (de har jo aapent til 8 alle dager og til 9 paa fredager). Du kan spise överst oppe i delikatesseavdelingen. Evt. se litt luksus i kjöpesenteret Quartier 206. Checkpoint Charlie museet er jeg ogsaa veldig glad i, men du trenger litt tid der. Kjenner ikke noe saerlig til nattelivet, men det er jo flust av bra restauranter aa gaa paa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 19:27   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må kjøre trabant-safari som jeg bare har lest med entusiasme om! http://cms.trabi-safari.de/opencms/o...ome/index.html

Gammel 03-11-12, 19:37   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trabant-safari er fantastisk morsomt. Ellers synes jeg du skal ta deg en tur til Prenslauer Berg og gå på Weinschenke Weinstein, de har et utrolig utvalg i tysk vin med nydelige matmatcher til. Veldig koselig, veldig bra!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 22:03   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på sightseeing tur på Segway. Kjørte fra TVtårnet og til Brandenburger Tor og stoppet mange plasser underveis. Kjempegøy!

http://citysegwaytours.com/berlin

Gammel 04-11-12, 21:17   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skal du i kuppelen på Reichstag, noe jeg også anbefaler bør du søke om adgang før du reiser. Det gjøres enkelt på reichstags hjemmeside. Uten adgangsbrev kommer du ikke inn.

Jöss. Det maa vaere nytt. Vi var der for et par aar siden og da var det bare aa komme. Guddd to know.

Gammel 05-11-12, 09:05   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er visst ganske nytt ja, men i følge venninna mi som delvis bor i Berlin og som tar i mot mange gjester der er det veldig mye mer effektiv security på den måten, samt at de da har kontroll på antallet. Man får et klokkeslett å møte opp på. Hun sa at det tidligere kunne være enorme køer og at det kunne ta lang tid for sikkerhetssjekken. Nå som folk var delvis klarert på forhånd går det temmelig raskt unna.

Du har rett i at det kunne vaere lange köer, ja. Heldigvis hadde de egen kö for folk med barn en gang vi var der, og den andre gangen kom vi rett för solnedgang og da var köen borte.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.