|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
![]() |
![]() Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenJeg har ei venninne som er resepsjonist på et hotell her i byen. Hun har igjen en kollega på samme alder som henne (30) som hun har sett på som en god venn siden de ble kjent.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenHvis arbeidsplassen ikke har regler for forhold mellom ansatte (eller hva man nå skal kalle det?) er det vel fritt fram? Denne dama har vel ikke noe plikt til å fortelle kollegaene sine noe om hvem hun er sammen med, selv om det er sjefen? Hvis de derimot mener seg forbigått (i forhold til full stilling f.eks) bør de gå til organisasjonen sin som kan hjelpe dem med å se på ting som utdanning og ansiennitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenMed mindre de har en regel som sier at slike forhold ikke skal forekomme, så er det vel lite å gjøre med det. Det forbauser vel ingen at man gjerne går litt stille i dørene med slike forhold, sånn i første omgang? Og for å være ærlig, en del av det du skriver gir meg "sladder og sjalusi"-vibber.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenJeg traff mannen min via jobb, mange andre gjør det også, gjør de ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenJeg skjønner jo godt at de ikke ville fortelle at de skulle på tur sammen med sånne reaksjoner... Ærlig talt, folk møtes og sånn er det. Hvis det ikke er noen uttalt policy mot det er det jo ikke noe å lage noe nummer ut av, men som Rine sier bør en jo reagere hvis en mener at forholdet fører til forfordeling av hun sjefen er sammen med. Hvis ikke er det bare å roe ned sladrevibbene, føler jeg.
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
![]() |
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenPersonlig så bryr det ikke meg nevneverdig, men på vegne av venninna mi vil jeg gjerne ta temperaturen på hva den gemene hop mener om en sånn sak. Og siden hotellet består av 100% kvinner utenom de to daglige lederne oppstår det vel kanskje fort "kakling"...? (Tråkka jeg på noen kvinnelige tær her nå..?)
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten
Jeg vet ikke. Til nå er det vel du som har vært mest "kaklete" i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenEnig med de andre her. Forstår godt at de ikke har sagt noe, og hvorfor reageres det hvis ikke det er en konkret policy om dette? Enkelte steder har jo det, men det er vel ikke svært utbredt. Har det forekommet forbigåelser i forhold til ansettelser etc, så er det noe fagforeningen bør ta tak i.
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
Hvorfor er det egentlig interessant hva den "gemene hop" mener om dette forholdet?
![]() |
![]() |
#10 |
guru advisor
|
Det ligger to ganske grove beskyldninger mellom linjene her. Hvis jeg reagerte på kjæresteparets fremtreden tror jeg at jeg ville holdt meg for god for å spekulere i grums, men komme med konkrete tilbakemeldinger på hva jeg oppfatter som uprofesjonelt. Står de og kliner i gangen er det ikke så bra. Drar de på ferie sammen mens de har ferie, og forteller hver sin historie om det, er det da ikke å "holde noen for narr"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenJeg hadde gitt beng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det kan jo tenkes at han har vært på businesstur angående hotellet OG tatt henne med på reisen samtidig. Min far gjorde det med mamma all the time, han hadde møter og whatnot på dagtid, mamma var med og fylte dagen med shopping og sånt, også hadde de kvelder og evt en helg sammen. Jeg har også gjort det med både min eks og min søster på mine jobbreiser. En billig og grei måte å få seg en utenlandshelg på, siden min reise+hotell er betalt av jobben uansett. Reiseregningsmessig er et helt kurant - ofte koster et rom for to og et rom for en person akkurat det samme, og hvis ikke er det en smal sak å betale mellomlegget privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonistenDet kunne ikke brydd meg mindre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Da er det jaggu ikke venninna de hotellansatte skal gå etter, men sjefen. En sjef som har så lite integritet bør få beskjed. Når det er sagt "har kommet fram at hun har påvirket sjefen"?? Hvordan i ALL verden vet de det? Og hva har det med saken å gjøre at hun har 100% stilling - mener de da at hun har fått fordel av sitt forhold til sjefen? Igjen - ikke hennes skyld, det må de ta sjefen for isåfall, det er han som skal styre skuta og må ta ansvaret for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Jah! Litt som med en av mine gamle favoritter: "din ubehøvlede tølper"!
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
Hvorfor er denne vennen din rasende over dette? Det er ikke forståelig for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Princess Skids and Scars
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|