Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 16:02   #1
KidOki
Nybegynner

KidOki sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten

Jeg har ei venninne som er resepsjonist på et hotell her i byen. Hun har igjen en kollega på samme alder som henne (30) som hun har sett på som en god venn siden de ble kjent.

Nå viser det seg at det har begynt å gå rykter på hotellet om at denne venninna har noe på gang med daglig leder på hotellet, altså hennes overordnede. Dette har selvsagt ført til uro blant de ansatte, og mange mener at dette er fullstendig upassende om det er sant.

Venninnen hennes var på tur til New York her for litt siden, samtidig var daglig leder også borte, de ansatte hadde fått beskjed om at han var dratt på business-tur ang hotellet.

Nå viser det seg at venninnen og sjefen har dratt på kjærlighetstur til NY, og min venn er, forståelig nok, rasende. Venninnen har holdt alle sine arbeidskolleager for narr og fortalt en helt annen historie enn hva som er tilfelle. Det har også kommet fram at venninnen har påvirket sjefen til å sparke to ansatte som hun ikke har kommet overens med. Hun er også den eneste på hotellet som har 100% stilling av de "på gulvet".

Mitt spm blir da; hva er kotyme på et hotell når det gjelder forhold mellom ansatte? Spesielt ansatte i opp-nedadgående linje? Forhold mellom ansatte på samme nivå er en ting, men er det ikke litt flere profesjonelle grenser å forholde seg til når det gjelder over/underorndet?

Nå nettopp fikk jeg bekreftet at de er blitt sammen. Noen mener hun bør slutte. Hva mener du?

Gammel 02-11-12, 16:07   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten

Hvis arbeidsplassen ikke har regler for forhold mellom ansatte (eller hva man nå skal kalle det?) er det vel fritt fram? Denne dama har vel ikke noe plikt til å fortelle kollegaene sine noe om hvem hun er sammen med, selv om det er sjefen? Hvis de derimot mener seg forbigått (i forhold til full stilling f.eks) bør de gå til organisasjonen sin som kan hjelpe dem med å se på ting som utdanning og ansiennitet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:09   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre de har en regel som sier at slike forhold ikke skal forekomme, så er det vel lite å gjøre med det. Det forbauser vel ingen at man gjerne går litt stille i dørene med slike forhold, sånn i første omgang? Og for å være ærlig, en del av det du skriver gir meg "sladder og sjalusi"-vibber.

Gammel 02-11-12, 16:09   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg traff mannen min via jobb, mange andre gjør det også, gjør de ikke?

Men klart de bør holde seg profesjonelle på jobb.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:16   #5
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner jo godt at de ikke ville fortelle at de skulle på tur sammen med sånne reaksjoner... Ærlig talt, folk møtes og sånn er det. Hvis det ikke er noen uttalt policy mot det er det jo ikke noe å lage noe nummer ut av, men som Rine sier bør en jo reagere hvis en mener at forholdet fører til forfordeling av hun sjefen er sammen med. Hvis ikke er det bare å roe ned sladrevibbene, føler jeg.

Gammel 02-11-12, 16:21   #6
KidOki
Nybegynner

KidOki sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Personlig så bryr det ikke meg nevneverdig, men på vegne av venninna mi vil jeg gjerne ta temperaturen på hva den gemene hop mener om en sånn sak. Og siden hotellet består av 100% kvinner utenom de to daglige lederne oppstår det vel kanskje fort "kakling"...? (Tråkka jeg på noen kvinnelige tær her nå..?)

Gammel 02-11-12, 16:24   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av KidOki, her.

Personlig så bryr det ikke meg nevneverdig, men på vegne av venninna mi vil jeg gjerne ta temperaturen på hva den gemene hop mener om en sånn sak. Og siden hotellet består av 100% kvinner utenom de to daglige lederne oppstår det vel kanskje fort "kakling"...? (Tråkka jeg på noen kvinnelige tær her nå..?)

Jeg vet ikke. Til nå er det vel du som har vært mest "kaklete" i denne tråden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:29   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Enig med de andre her. Forstår godt at de ikke har sagt noe, og hvorfor reageres det hvis ikke det er en konkret policy om dette? Enkelte steder har jo det, men det er vel ikke svært utbredt. Har det forekommet forbigåelser i forhold til ansettelser etc, så er det noe fagforeningen bør ta tak i.

Gammel 02-11-12, 16:30   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det egentlig interessant hva den "gemene hop" mener om dette forholdet?

Gammel 02-11-12, 16:32   #10
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Det har også kommet fram at venninnen har påvirket sjefen til å sparke to ansatte som hun ikke har kommet overens med. Hun er også den eneste på hotellet som har 100% stilling av de "på gulvet".

Det ligger to ganske grove beskyldninger mellom linjene her. Hvis jeg reagerte på kjæresteparets fremtreden tror jeg at jeg ville holdt meg for god for å spekulere i grums, men komme med konkrete tilbakemeldinger på hva jeg oppfatter som uprofesjonelt. Står de og kliner i gangen er det ikke så bra. Drar de på ferie sammen mens de har ferie, og forteller hver sin historie om det, er det da ikke å "holde noen for narr"?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:34   #11
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gitt beng.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:34   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninnen hennes var på tur til New York her for litt siden, samtidig var daglig leder også borte, de ansatte hadde fått beskjed om at han var dratt på business-tur ang hotellet.

Nå viser det seg at venninnen og sjefen har dratt på kjærlighetstur til NY, og min venn er, forståelig nok, rasende. Venninnen har holdt alle sine arbeidskolleager for narr og fortalt en helt annen historie enn hva som er tilfelle.

Det kan jo tenkes at han har vært på businesstur angående hotellet OG tatt henne med på reisen samtidig. Min far gjorde det med mamma all the time, han hadde møter og whatnot på dagtid, mamma var med og fylte dagen med shopping og sånt, også hadde de kvelder og evt en helg sammen. Jeg har også gjort det med både min eks og min søster på mine jobbreiser. En billig og grei måte å få seg en utenlandshelg på, siden min reise+hotell er betalt av jobben uansett. Reiseregningsmessig er et helt kurant - ofte koster et rom for to og et rom for en person akkurat det samme, og hvis ikke er det en smal sak å betale mellomlegget privat.

Og hvorfor føler folk seg holdt for narr? Hva i all verden har de med hvem hun er på ferie med og hvem han har med seg på reiser??? Det er da ingen av dem som har noen rapporteringsplikt på det?

Og hvordan har man fått vite at det var kjærlighetstur Og hva i all verden ligger i det.

Kjenner jeg har lite til overs for folk som klarer å hisse seg opp over slikt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:35   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fantastisk overskrift! Spesielt lest med indignert tonefall!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:35   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kunne ikke brydd meg mindre..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:36   #15
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Den gemene hop er et stilig uttrykk, egentlig. Det blir da brukt alt for lite?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:36   #16
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har også kommet fram at venninnen har påvirket sjefen til å sparke to ansatte som hun ikke har kommet overens med. Hun er også den eneste på hotellet som har 100% stilling av de "på gulvet".

Da er det jaggu ikke venninna de hotellansatte skal gå etter, men sjefen. En sjef som har så lite integritet bør få beskjed. Når det er sagt "har kommet fram at hun har påvirket sjefen"?? Hvordan i ALL verden vet de det? Og hva har det med saken å gjøre at hun har 100% stilling - mener de da at hun har fått fordel av sitt forhold til sjefen? Igjen - ikke hennes skyld, det må de ta sjefen for isåfall, det er han som skal styre skuta og må ta ansvaret for det.

Høres ut som en gjeng sladrete kaklehøns.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:39   #17
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Den gemene hop er et stilig uttrykk, egentlig. Det blir da brukt alt for lite?

Jah! Litt som med en av mine gamle favoritter: "din ubehøvlede tølper"!

Den gemene hop er en gjeng med ubehøvlede tølpere.

Gammel 02-11-12, 16:40   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke. Til nå er det vel du som har vært mest "kaklete" i denne tråden.

Gammel 02-11-12, 16:47   #19
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå viser det seg at venninnen og sjefen har dratt på kjærlighetstur til NY, og min venn er, forståelig nok, rasende.

Hvorfor er denne vennen din rasende over dette? Det er ikke forståelig for meg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:53   #20
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

For en fantastisk overskrift! Spesielt lest med indignert tonefall!

Ellers, hæ? Det er ikke første gang noen finner hverandre på jobb altså. Ikke er noen av dem pliktige til å fortelle hvem de reiser med og hva de gjør på fritiden sin heller. Lukk igjen slarvebøtta.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.