Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dusj eller badekar

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 23:09   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusj eller badekar

Dusj eller badekar? Eller badekar med dusj? Har dessverre ikke plass til både dusj og badekar.

Vanskelig valg... Er i tvil - dusj er jo enklest, men er jo utrolig deilig med mulighet for badekar ( til tross for at det neppe blir ofte).

Hva ville dere gjort?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:27   #2
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Dusj eller badekar

dusj

Gammel 02-11-12, 23:28   #3
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Dusj, uten tvil. Dusjing i badekar er hat.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:29   #4
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk oss badekar da vi pusset opp. Med dusj og svingbar glassvegg på ca halve lengden av badekaret.

Jeg angrer ikke, men så har jeg alltid hatt badekar, inntil vi flyttet her vi bor nå. Jeg bader ikke så ofte selv, men elsker det de gangene jeg gjør det. Og guttungen fryder seg når han bader. Jeg synes det er uproblematisk å gå opp i badekaret for å dusje, men vet at en del synes det er upraktisk.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:30   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Badekar. Men så elsker jeg badekar og syns det er helt uproblematisk å dusje i badekaret.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:30   #6
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Dusj, uten tvil. Dusjing i badekar er hat.

Hehe. Ikke bare upraktisk nei. Hat.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:45   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vanskelig. Har hatt dusj i badekar, og det var viktig for meg å få de hver for seg da vi pusset opp badet. Hvis vi ikke hadde hatt plass til begge deler så ser jeg nok at det hadde vært vanskelig å gi opp badekaret. Tror jeg ville valgt badekar med omhu. Et som f.eks. ikke har buede kanter i bunnen og opp mot sidene. Det husker jeg var irriterende å tråkke der Kanskje dere også har mulighet til å velge et litt bredere badekar enn hva som er standard? Hvis dere velger bort badekaret så ville jeg valgt dobbelt dusj, med dusjvegg foran og inngang fra begge sider. Dusjen blir da sikkert like avlang som et badekar. Det er superfint og praktisk om morningen

Gammel 03-11-12, 00:34   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da ville jeg hatt badekar med dusj. Ikke ideelt, men ungene elsker badekaret, så jeg ville ikke vært uten. Vi hadde dusj i badekaret der vi bodde før, og jeg ble ds vant til det etterhvert. Men ikke glad i det.

Gammel 03-11-12, 01:10   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Pen variant:

Gammel 03-11-12, 01:18   #10
Left
Passiv

Standard

Ja takk begge deler. Badekar med dusj.

Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 08:34   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om jeg kunne fått badekar med dusj med VEGG så er det nok det beste. Dusjin i badekar med dusjkabinett som er innpåsliten, vann alle veier, sitte kald i et badekar og skylle balamen ut av håret... Det er hat, hat, hat!

Jeg elsker dusj. Knerten elsker bad. Mikro bør bade, men elsker dusj som sin mor. (da blir det ikke oljebad, men olje i dusjen funker brukbart) vi har begge deler, og jeg ser ikke for meg å velge. Men da måtte det vært en løsning dusj i badekar som var DUSJ i badekar, ikke "dårlig dusjeløsning i badekar"

Gammel 03-11-12, 08:40   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dusj.

Det er utrolig mye bedre å dusje i en dusj som bare er dusj enn å stå i et badekar å dusje. Uansett hvor mye vegg det er der.

Badekar er kos, men på ingen måte nødvendig (jeg har klart meg uten de siste 30 årene).

Gammel 03-11-12, 08:44   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp med dusj i badekar og synes at det er en helt grei løsning. Om man har oseaner av plass er det sikkert greit med begge deler, men det har i hvert fall ikke vi plass til.

Det skal mye til at jeg ofrer badekaret. Alle i familien er glade i å bade og særlig lillesøster på 9 er fantastisk søt der hun bader i et badekar fullt av badeleker. Storesøster har begynt med den litt mer voksne stilen og ligger og slapper av med masse skum i karet.

Tidligere hadde vi badekar med glassvegg og det var mye behageligere enn dusjgardin, som vi har nå. Så når vi pusser opp badet skal vi ha større badekar og glassvegg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 08:47   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et stort badekar som er laget spesielt for å dusje i. Det er dypt, har rett bunn, innerste del er buet med svingbar glassvegg. Det var dyrt, men fungerer fint som dusj.

Likevel angrer jeg. Vurderer å selge det. Er det marked for sånt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 08:57   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Med små barn (0-4/5) ville jeg hatt badekar. Med store som vi har nå ville jeg valgt dusj. Vi skal bytte hos oss nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 09:16   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Vi fikk oss badekar da vi pusset opp. Med dusj og svingbar glassvegg på ca halve lengden av badekaret.

Jeg angrer ikke, men så har jeg alltid hatt badekar, inntil vi flyttet her vi bor nå. Jeg bader ikke så ofte selv, men elsker det de gangene jeg gjør det. Og guttungen fryder seg når han bader. Jeg synes det er uproblematisk å gå opp i badekaret for å dusje, men vet at en del synes det er upraktisk.

Ja, badekar med dusjvegg (dusjforheng er skikkelig hat)

For min egen del er det bare dusj som gjelder, men hvis du har små unger er badekar supert.

Gammel 03-11-12, 09:16   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Pen variant:

Dette så ikke mye hat ut nei.

Jeg tenker at det er viktig å tenke over behovet man har nå. Er badekar noe dere vil benytte dere av nå, men kanskje ikke senere? Da ville jeg gått for badekar med dusj nå, og så sett an behovet down the road, og evt. byttet da. Jeg synes livet består av ulike faser med ulike behov, og da er det ofte vanskelig å velge permanente, og til og med langvarige løsninger.

Gammel 03-11-12, 09:26   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt badekar med dusj. Jeg hadde ikke kommet meg gjennom svangerskapet mitt uten badekaret, nå har vi flyttet fra det og jeg savner å kunne putte guttungen i badekaret. Å dusje ham alene er bare stress, så det blir til at han er med meg i dusjen, det hadde jeg sluppet med badekar. Badekar er en "nødvendighet" når man har barn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 09:32   #19
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Badekar med dusj. Uten tvil. Og med glassvegg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 19:58   #20
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har et stort badekar som er laget spesielt for å dusje i. Det er dypt, har rett bunn, innerste del er buet med svingbar glassvegg. Det var dyrt, men fungerer fint som dusj.

Likevel angrer jeg. Vurderer å selge det. Er det marked for sånt?

Hvilket badekar har dere?

Om du bor i nærheten så kan du ha et potensielt marked i meg

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.