|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Lar meg inspirere av Acsa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra bærum til beitostølen i desember?Det er normalt sett ingen utfordring. Det er jo ingen fjellovergang og bare lavland med unntak av de siste milene. Ok vei er det jo også. Valdresflya kan kanskje være åpen også, men det er like greit via Fagernes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kjøre fra bærum til beitostølen i desember?
Men du vet veien er både dårligere og lengre fra Oslo til Beito enn motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kjøre fra bærum til beitostølen i desember?
Min mor har vedlagt fullstendig bilnekt fra Tromsø til Sørreisa i jula og. Rasfare!!! Farlige veier!!! De må ta hurtigruta istedet... Midt på natta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra bærum til beitostølen i desember?Vi kjører over fjellet mellom vestlandet og svenskegrensen til alle årstider. 8- 12 timers tur over 4 fjelloverganger. Så lenge vi anser det som trygt å krysse på tvers, kan du trygt kjøre på langs. Vi har kjørt i kolonne, holdt på å bli innestengt mellom bommene på Dovrefjell, hatt noen gode timer mens vi ventet på brøytebilen ved Storfjellseter, kjørt kun etter baklysene på brøytebilen over Filefjell osv. Vi har alltid med oss varm drikke, mat og tepper, fordi det ofte kan være lite trafikk på i hvertfall de siste to fjellovergangene mot øst. De langsgående veiene, E 39, E 16, E 6 og Rv 3 og Rv 4 er stort sett alltid ok. Hold god avstand til trailere og kjør etter føre. Regn med at alle du møter er rusede koko idioter uten vinterdekk. Ikke noe hokuspokus, mao.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra bærum til beitostølen i desember?Nei, -ea- jeg tror de øde fjellovergangene mellom gudbrandsdalen og østerdalen er mye verre enn mangt i Troms. Men folk er så redde for det usiviliserte nord. Herrejemini, vi har da skumle ting i sør også!
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Oooops, jeg etnotøyset.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Ikke sant? Jeg ville ikke vært det minste bekymret for Bærum-Beitostølen. har kjørt den strekken om vinteren før, da vi bodde i Oslo, og det er ikke noe stress, altså.
![]() |
#13 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Vi kjørte den veien, eller ikke fra Bærum, hele året da svigers hadde hytte på Beitostølen. Vi tenkte aldri på det som noe problem, og vi opplevde aldri hverken ras, kolonnekjøring eller andre ting utenom normalt vinterføre.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Har det noensinne vært ras på den strekningen?
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Nei, tru'kke det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Hvor skulle det være kolonnekjøring? Sollihøgda?
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Sollihøgda rett før kolonnen starter:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?
Ups - det glemte jeg og nå finner jeg den ikke igjen. Men det er bare å google Worlds most dangerous road(s).
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra Bærum til Beitostølen i desember?Mulig jeg er helt ute nå, men på hvilken fjellovergang kan det være muligheter for kolonnekjøring på veien mellom Bærum og Beitostølen? (ja ja, jeg ser da bort fra sollihøgda). Er ikke Beitostølen bare på vei opp til fjellet? Eller husker jeg feil nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|