Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy/madrass i ull

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-12, 18:32   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sengetøy/madrass i ull

Noen som har erfaring med sengetøy i ull?

Fikk forslag om å prøve det, mtp at jeg sover dårlig pga leddsmerter.

Ser det finnes både dyner, laken og overmadrasser, og vurderer å prøve etellerannet... Jeg er kronisk varm i kroppen pga leddsmertene, men fryser veldig i de periodene kroppen sier stopp, så slik sett hadde jo ull vært midt i blinken..

Bruker man da vanlig sengetøy utenpå? Finner ikke dynetrekk i ull....

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 20:22   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy/madrass i ull

Ungene og vi har dyner fra ullkorga. Vi har den tjukkeste og den er for varm om sommeren. Eldste går tynneste og den er flott hele året. Sengetøy i bomull ja.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 20:40   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.872
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sengetøy/madrass i ull

Ulldyne og dynetrekk i bambus?

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 13:43   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sengetøy/madrass i ull

Jeg har ingen aning.. Men ser det koster litt, og derfor er det kjekt å vite om andre er fornøyde. Men hvis det er for varmt halve året, spørs det om jeg orker å prøve. Jeg sliter som sagt med at jeg er feiltemperert i utgangspunktet. Bambus hørtes også ut som et bra alternativ mtp svette da Men ble anbefalt ull mtp leddene, vet ikke om bambus hjelper på samme måte da?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 14:37   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy/madrass i ull

Det er for varmt for oss med den tjukkeste. I fjor vinter var det det, ikke de vintrene vi hadde minus 20

Skulle jeg kjøpt igjen hadde jeg kjøpt en tynnere variant!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:38   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy/madrass i ull

Vi har Texeler dobbeldyne i ull. Den består av to deler - en sommerdel og en høstdel, og til sammen blir de vinterdyne, i følge papirene. For oss er høstdelen mer enn varm nok for vinteren, og altfor varm om sommeren. Da bruker vi sommerdelen. Jeg tror at sommerdelen er 200 g/kvadratmeter og høstdelen er 400 g/kvadratmeter, da vet du litt hva du kan gå ut fra som passe varmt om sommeren og veldig varmt om vinteren.

Jeg ville ikke hatt noe annet enn ulldyne, jeg elsket den fra vi fikk den i huset.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no