|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreVi har en teutonia spirit s3 og den er rett og slett elendig i snøen merker jeg. Den er veldig god å trille på asfalt og inne på kjøpesenter, men når mini er født i okotber så kommer dette til å bli et gedigent irritasjonsmoment kjenner jeg. Jeg har veldig lite lyst til å bruke en formue på ny vogn, så satser på å kjøpe brukt i tilfelle. Hva bør jeg se etter? Fire hjul? Lufthjul? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreFire hjul og luft, ja. Jeg var veldig fornøyd med min Brio Happy.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreJa, fire faste lufthjul. Emmaljunga, Brio eller Simo. Har hatt alle vognene, pluss flere trehjulinger, og det er absolutt den type vogner som egner seg best i snø.
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreVille også gått for fire hjul og er veldig fornøyd med Simo. Den tar seg fram hvorsomhelst.
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreEn med fire faste hjul som ikke har kurv under som fungerer som "veiskrape". Har en Teutonia Mistral jeg tenkte å bruke til de verste dagene i vinter. Kan ta av kurva på den.
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føre
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreMen om du kikker på finn, pass på å få med lufthjul altså. Noen plasthjul ser ut som lufthjul, men er bare rubbish.
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreJeg var veldig fornyd med min OTH, også på snø og i skog og mark. Låst forhjul gjør susen.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreFire hjul og luft. Elsket min emmaljunga edge duo combi, god plass i bagen til høstbarn og ikke minst lun. God å trille var den også.
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreSimo
|
|
|
|
#15 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreTromsø er ikke akkurat kjent for å mangle snø og slaps vinterstid, og jeg var VELDIG fornøyd med Simovogna.
|
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreJeg har vært og er fornøyd med Easywalker Sky. Det er en trehjuling, men den har lufthjul, og forhjulet kan låses. Vi har gått MYE tur, og jeg hadde aldri i livet ville hatt en firhjuling med fire faste hjul.
|
|
|
#17 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreHar brukt OTH til alle mine. I all slags føre og værforhold har de vognene vært helt fantastiske. Låst fremhjul (som flere over her nevner) på dager med dårlig føre.
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreJeg var veldig fornøyd med SIMO med lufthjul. Den ble brukt masse til begge mine og holdt fra 2001 til 2008. Etter det kjøpte jeg brukt vogn av Skytte herinne og den lever faktisk enda.
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg har hatt EW Sky (og EW QTRO) og kjørt de begge på vinterføre og selv om de er knallgode vogner kan de ikke sammenlignes med fire fast hjul, selv med forhjul låst. Det er tyngre jo flere spor vognen lager, trehjulinger lager tre spor, EW QTRO med to litt mindre forhjul lager fire spor, en vogn med fire faste hjul lager to spor. Dessuten er fjæringen mye hardere enn på Simo eller Brio. Jeg trodde ikke egentlig det før jeg hadde Brio og EW QTRO samtidig og kjente forskjellen.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir sprø! Trenger vogn som fungerer godt på dårlig føreJeg gikk fra Teutonia Spirit S3 til Easywalker Sky. Selv om begge er trehjulinger er det himmelhøy forskjell på de med tanke på stabilitet og tyngdepunkt/vektfordeling. Teutoniaen er den verste drittvogna jeg noen gang har prøvd, fin å se på, men det er også alt den har å komme med. |
|
|
|
![]() |
|
|