Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nattlig telefon fra Beijing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-12, 07:52   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nattlig telefon fra Beijing

For 3. gang ble jeg i natt oppringt fra et nr med kinesisk retningsnummer. Dette må da vel være en eller annen form for lureri?

Det står Beijing i angrepet, og det ringer i 3-tiden om natten. Regner med at det skyldes tidsforskjell, men jeg kjenner ingen som er der nå.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 08:27   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nattlig telefon fra Beijing

Angrep. Kanskje ikke så ille, men ja - enten lureri eller noen som har feil nummer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 08:33   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Du har ikke bestit noe kinesisk takeaway som har blitt forsinket?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 08:43   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:01   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-11-12, 10:26   #6
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:35   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Haha, nei i den grad vi spiser kinesisk så gjør vi det på restaurant eller lager det sjøl.

Nå har jeg lagt på de to første gangene, så rakk jeg ikke å avvise den siste gangen. Så det ringer uanset ikke lenge nok til at jeg skal rekke å ta telefonen. Men det er ganske irriterende å bli oppringt kl 3 om natta ettersom jeg bruker telefonen som vekkerklokke.

Gammel 13-11-12, 10:41   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også telefonen som vekkerklokke men har skrudd av lyden om natta. Alarmen funker selv om mobilen står på lydløs altså. Jeg får mailer midt på natta (og da plinger telefonen) så jeg gidder ikke ha lyden på.

Gammel 13-11-12, 22:19   #9
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bruker også telefonen som vekkerklokke men har skrudd av lyden om natta. Alarmen funker selv om mobilen står på lydløs altså. Jeg får mailer midt på natta (og da plinger telefonen) så jeg gidder ikke ha lyden på.

Signerer

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 22:20   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydløst er nok tingen her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 22:21   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette er nummeret før kinesisk vanntortur

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 22:26   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Min telefonalarm funker ikke når jeg har den på lydløs - og dermed mistenker jeg at ikke tink sin gjør det heller.
Kanskje det er noen som vil snakke med snuppa?

Gammel 13-11-12, 22:42   #13
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Har du ebayet noe?

Når klokka er 03.00 i Norge er den 10.00 i Kina.
Oslo (Norge) tirsdag 14. november 2012 kl. 03:00:00CETUTC = "Coordinated Universal Time"+1 time
Beijing (Kina) tirsdag 14. november 2012 kl. 10:00:00CSTUTC = "Coordinated Universal Time"+8 timer

Du kan lese her.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 23:00   #14
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg løser slikt ved å ta telefonen og brøle det høyeste jeg kan, et ordentlig løvebrøl. Det har fungert de tre gangene (på 20 år) det har ringt gjentatte ganger om natten.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 23:24   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ler av Garbarella.

Eg hadde tilsvarande problem med ein idiot på Carl Berner som ringte meg midt på natta og snakka urdu eller hindi eller noko slikt. Sidan han ikkje skjønte at eg ikkje skjønte kva han sa, lagra eg nummeret og sette ringetonen til det nummeret som lydlaus. Då slapp eg våkne.

Nå har eg slik telefon kor alarmen verkar, sjølv om ringelyden er av. Det er betre.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 08:49   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Min telefonalarm funker ikke når jeg har den på lydløs - og dermed mistenker jeg at ikke tink sin gjør det heller.
Kanskje det er noen som vil snakke med snuppa?

Åh, jeg trodde ikke det fantes. Dinosaurtelefon? Alle mine har hatt fungerende alarmer i lydløs modus, i hvert fall det siste tiåret.

Gammel 14-11-12, 09:13   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Jeg må sjekke ut lydløs og alarmfunksjonen. Det er slett ingen dinosaur, men selveste samsung galaxy s3.

Løvebrøl var en kongelig løsning på irriterende oppringninger, men jeg har en slags følelse av at jeg ikke bør ta denne telefonen i det hele tatt. Paranoid.

Det er klart at det går rykter på den andre siden av jorda om verdens fineste lille baby, eventuelt kan hun ha forårsaket gult regn i kina.

Gammel 14-11-12, 09:14   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

For etter oppdateringen til Samsung i forrige uke så forsov Knøttet og jeg oss. Noe uventet, ettersom han aldri sover til alarmen går kl. 7, men i alle fall laget ikke alarmen lyd når jeg hadde den på lydløs.

Gammel 14-11-12, 09:44   #19
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I innstillingene til alarmen bruker der å være mulig å hooke av for at den skal gi lyd fra seg selv om telefonen er stilt i lydløs modus. Mannen har samme mobil som deg og hans alarm går av hver morgen selv om lyden på mobilen forøvrig er skrudd av.

Gammel 14-11-12, 09:46   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg må sjekke ut lydløs og alarmfunksjonen. Det er slett ingen dinosaur, men selveste samsung galaxy s3.

Haha da skal det definitivt funke ja. Jeg har S2, og det funket også på mine gamle dinosaurtelefoner. Jeg må forresten ikke huke av for noe ekstra, det har jeg aldri gjort. Jeg bare drar ned rullegardinen og trykker på lydløsikonet (og setter på alarmen, men den står på på samme tid mandag til fredag automatisk), trenger ikke gjøre noe mer. Er nok det samme på S3.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.