Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Resirkulering av tøy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-12, 20:07   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Resirkulering av tøy

Eg driv med litt rydding innimellom, og har sortert ut mykje som skal til UFF/Fretex sine containerar. Eg har tenkt at her i Oslo er det kun salgbare plagg som skal leverast her, men nå såg eg det stod på containeren til UFF at noko blir gjenvunnet. Kor går grensa for kva som kan leverast til gjenvinning? Kan ein levere kjipt, gammalt sengetøy og hullete hagetøy til gjenvinning?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 20:14   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resirkulering av tøy

Det lurer jeg på også.

For noen år siden leverte jeg inn tøy som var sortert og merket med til salg/bruk og til gjenvinning. Om det funket vet jeg ikke.

Kanskje jeg må huske på å spørre når jeg er innom på Fretex.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 20:16   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Resirkulering av tøy

Jeg vet ikke, men har lurt på det samme. I Rogaland lager jo Fretex ulltepper til krigsbruk, men jeg aner ikke om de da tar i mot f.eks hullete strømpebukser, bukser med hull osv. Tror jeg skal sende en mail og høre. Det er vel i Forsand disse teppene lages.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 23:46   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resirkulering av tøy

Eg tenker jo at viss tekstiler kan gjenvinnast, er det mykje lettare å rydde og kaste unna slikt også. Eg får så dårleg samvit av å kaste klede i restavfallet, at eg har eit lite lass med bukser som er hullete mellom låra, som eg kan bruke til maling, hagearbeid og liknande. Men eg treng jo ikkje så mange.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 08:27   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Resirkulering av tøy

Er det ikke UFF som bruker klær som ikke er brukendes til filler og selger de til firma som trenger slikt (verksteder ol), eller husker jeg feil.
Nei, det var ikke UFF, de vil bare ha klær og sko som kan brukes, hvem er det da? Jeg vet det er noen som gjør det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 13:22   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Resirkulering av tøy

Tekstilene blir enten gjenbrukt i Norge ved salg gjennom Fretex-butikkene, eller solgt til utviklingsland.Strikka plagg som ikke er egnet til gjenbruk, blir revet opp til shoddy og brukt som fyllmateriale i nødhjelpstepper i Fretex sin fabrikk på Forsand. Årlig produksjon. Ca. 150.000 tepper.
Fra Fretex sin side, lokalt i Stavanger området.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no