Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal en bæredings til baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 10:12   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Anbefal en bæredings til baby

Hva er best?

Gammel 14-11-12, 10:21   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en bæredings til baby

Etter min mening og erfraing med to bærebarn så er det best med elastisk sjal frem til de er 6 mnd og deretter Ergosele. (Eller noe som ligner.)

Min minste bæres fremdeles og vi har brukt vogn mye mindre til de to minste, i allefall til begge samtidig, enn vi gjorde med eldste.

Gammel 14-11-12, 10:25   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad i både elastisk sjal, som vi har brukt på mellombror til oppunder året. Og mei tai, som vi brukte enda litt lenger. Vurderer kanskje ergosele istedenfor mei tai når vesla blir for stor til sjalet.

Sist hadde jeg helt elastisk sjal, nå har jeg et fast bærestykke midt på sjalet. (litt tilfeldig hva jeg har fått låne/arve og kjøpt brukt).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:30   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker best sjal og meitai.

Gammel 14-11-12, 10:31   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte elastisk sjal de første månedene, og deretter Mei Tai. Var veldig fornøyd med begge. Brukte også ringslynge på kortere turer, for eksempel om vi skulle en tur i butikken. Nå bruker jeg også Mei Tai på jobb, til de yngste barna, når de er litt utrygge og jeg har f.eks oppvask jeg må ta meg av. De syns det er veldig festlig å sitte på ryggen når jeg bøyer meg ned for å ta ut av oppvaskmaskinen. (Jobber på småbarnsavdeling.)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:33   #6
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Hvor kjøper dere slike sjal, og hvilke er best syns dere?

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:36   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Mam Eco som jeg kjøpte brukt. Det finnes mye bra brukt, nye sjal er dyre.

Gammel 14-11-12, 10:36   #8
Curly

Standard

Takk for svar hvor kjøper man slike sjal?

Gammel 14-11-12, 10:39   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Takk for svar hvor kjøper man slike sjal?

Her er en oversikt over ulike butikker/nettbutikker
http://www.tettinntil.no/reviewpost/showcat.php?cat=9

Gammel 14-11-12, 10:52   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte brukt her inne til lillebror i 2008, solgte videre etter at vi var ferdige, og har fått låne av ei god venninne nå.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:54   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ikke til sjal sist, skal prøve igjen nå, for jeg har et fiiint elastisk et. Meitai funket veldig bra, og vi brukte også Beco bæresele fra hun var kanskje 6-7 uker, husker ikke helt. Jeg er også veldig glad i Concerti bæresele når de blir litt større. Ja, jeg har litt bæretøy.

Jeg har kjøpt noe her inne, fått i gave og kjøpt på www.concerti.no. Anbefaler Tett inntil som venla linker til for tips om bæretøy!

Gammel 14-11-12, 11:47   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler også sjal (elastisk først, men så vevd), men om man ikke får det til, slår jeg et slag for Beco. Den er en veldig fin bæresele, spesielt for nybegynnere. Nå har jeg gått over til Ergo, den er bedre, men også vanskeligere å få barnet på ryggen. Noen av foreldrene og de ansatte i barnehagen får jo hakeslepp når jeg kaster ungen min rundt.

MeiTai får jeg ikke dreisen på, jeg har forsøkt nå, men det funker bare ikke for oss.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:13   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi har Manduca, og har vært veldig fornøyd med den. Spenner den på omtrent som en ryggsekk Og er lett å justere så den passer oss begge.

Må dog finne på noe annet for de første månedene. Elastisk sjal, det er sånt laaaaaangt tøystykke, sant? Andre forslag?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:21   #14
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan bruke Manduca fra nyfødt. Legg beina i froskestilling inni selen med nyfødtinnlegg, og ha forlengerstykket åpnet så den dekker godt.

(Kilde: youtube.com)

Vi brukte den fra 2 måneder sist, og da var hun drøye 3,5 kg.

Gammel 14-11-12, 15:34   #15
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Den Manducaen så genial ut! Takk for alle gode tips om sjal.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:37   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til minsten hadde jeg først elastisk bæresjal og så en Manduca bæresele. Veldig fornøyd me det. Å bære baby i sjal er noe av det koseligste som fins, og noe av det jeg savner mest fra babytiden. En sånn myk og varm, bitteliten kropp, helt inntil.

Gammel 14-11-12, 22:40   #17
Levic

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elastisk sjal er det aller beste til nyfødt. Så er det Manduca som gjelder. Elsker den selen

Har brukt Medley og Moby sjal.

Gammel 14-11-12, 23:36   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elastisk sjal først, så manduca fra 5-6 mnd.

Gammel 15-11-12, 21:15   #19
Curly

Standard

Tusen takk for tips!
Har heldigvis god tid, men greit å begynne å sondere markedet litt så man klarer å velge mellom alt som er i barneutstyrsjungelen..

Gammel 15-11-12, 21:34   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Enig med røkla. Jeg foretrakk elastisk sjal mens de var helt små, da de begynte å bli tyngre gikk vi over til Manduca med eldste, meitai med yngste. Jeg foretrakk meitai, den bar vi eldstemann litt i også. Mannen er mye mer breiskuldra enn meg, så det var lettere å bytte på uten spenner som skal strammes. Nå har jeg den i bilen i tilfelle rottefelle- det er greit å ha bæretøy tilgjengelig, om bilen skulle havarere med en ettåring og en toåring i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.