|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Anbefal en bæredings til babyHva er best?
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyEtter min mening og erfraing med to bærebarn så er det best med elastisk sjal frem til de er 6 mnd og deretter Ergosele. (Eller noe som ligner.)
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg er glad i både elastisk sjal, som vi har brukt på mellombror til oppunder året. Og mei tai, som vi brukte enda litt lenger. Vurderer kanskje ergosele istedenfor mei tai når vesla blir for stor til sjalet.
|
|
|
#4 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg liker best sjal og meitai.
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg brukte elastisk sjal de første månedene, og deretter Mei Tai. Var veldig fornøyd med begge. Brukte også ringslynge på kortere turer, for eksempel om vi skulle en tur i butikken. Nå bruker jeg også Mei Tai på jobb, til de yngste barna, når de er litt utrygge og jeg har f.eks oppvask jeg må ta meg av. De syns det er veldig festlig å sitte på ryggen når jeg bøyer meg ned for å ta ut av oppvaskmaskinen.
|
|
|
|
#6 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyHvor kjøper dere slike sjal, og hvilke er best syns dere? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg har Mam Eco som jeg kjøpte brukt. Det finnes mye bra brukt, nye sjal er dyre.
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyTakk for svar
|
|
|
#9 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Anbefal en bæredings til baby
Her er en oversikt over ulike butikker/nettbutikker
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg fikk ikke til sjal sist, skal prøve igjen nå, for jeg har et fiiint elastisk et. Meitai funket veldig bra, og vi brukte også Beco bæresele fra hun var kanskje 6-7 uker, husker ikke helt. Jeg er også veldig glad i Concerti bæresele når de blir litt større. Ja, jeg har litt bæretøy.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyJeg anbefaler også sjal (elastisk først, men så vevd), men om man ikke får det til, slår jeg et slag for Beco. Den er en veldig fin bæresele, spesielt for nybegynnere. Nå har jeg gått over til Ergo, den er bedre, men også vanskeligere å få barnet på ryggen. Noen av foreldrene og de ansatte i barnehagen får jo hakeslepp når jeg kaster ungen min rundt.
|
|
|
|
#13 |
|
Klar
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyVi har Manduca, og har vært veldig fornøyd med den. Spenner den på omtrent som en ryggsekk |
|
|
|
|
|
#14 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Anbefal en bæredings til babyDu kan bruke Manduca fra nyfødt. Legg beina i froskestilling inni selen med nyfødtinnlegg, og ha forlengerstykket åpnet så den dekker godt. (Kilde: youtube.com) Vi brukte den fra 2 måneder sist, og da var hun drøye 3,5 kg.
|
|
|
#15 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyDen Manducaen så genial ut! Takk for alle gode tips om sjal. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyTil minsten hadde jeg først elastisk bæresjal og så en Manduca bæresele. Veldig fornøyd me det. Å bære baby i sjal er noe av det koseligste som fins, og noe av det jeg savner mest fra babytiden. En sånn myk og varm, bitteliten kropp, helt inntil.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyElastisk sjal er det aller beste til nyfødt. Så er det Manduca som gjelder. Elsker den selen
|
|
|
#19 |
|
![]() ![]() |
Sv: Anbefal en bæredings til babyTusen takk for tips!
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Anbefal en bæredings til babyEnig med røkla. Jeg foretrakk elastisk sjal mens de var helt små, da de begynte å bli tyngre gikk vi over til Manduca med eldste, meitai med yngste. Jeg foretrakk meitai, den bar vi eldstemann litt i også. Mannen er mye mer breiskuldra enn meg, så det var lettere å bytte på uten spenner som skal strammes. Nå har jeg den i bilen i tilfelle rottefelle- det er greit å ha bæretøy tilgjengelig, om bilen skulle havarere med en ettåring og en toåring i.
|
|
![]() |
|
|