Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken dagseng til gutt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 14:06   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken dagseng til gutt?

Eldstemann får eget rom og trenger seng. Han skal få en dagseng med noen puter og sengeteppe, da kan den brukes til "sofa" og gi en ekstra soveplass til overnattere. So far so good. Han er 10 år. Og kunne ikke bry seg mindre om hvordan ting ser ut egentlig, men er opptatt av funksjon.

Sengene vi ser på er disse:


Og denne:

Mao mer eller mindre samme senga i to utgaver. Han selv holder en knapp på den nederste fordi den har to skuffer. Er det noen som har noen argumenter i sakens anledning? Er den øverste feminin? Blir den nederste vond å sitte i på grunn av sprinklene? Er det greiest med lyse møbler?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:07   #2
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Synes begge de er veldig fine... Hva har han ellers i rommet? Tenker på hvit eller svart variant.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:08   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Den mørke var superfin!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:10   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Jeg synes han skal få velge selv, jeg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:11   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Begge er kjonnsnoytrale. Men den hvite har en list paa toppen som gjor at den ikke er spesielt god aa bruke som sofa, ihvertfall ikke for voksne. Har ikke provd den sorte. Den sorte vil jo sluke ganske mye lys, saa den krever at det er litt storrelse og lys paa rommet, synes jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:12   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

om sittevennlighet, så ser jeg for meg at den øverste er vel så ubehaglig å sitte i på grunn av lista helt øverst - den står jo ut og må jo treffe midt på ryggen en plass, tenker jeg.

- Jeg synes ingen av dem er feminine - den hvite er kanskje mindre støvsamlende i og med at det er større og glattere flater? - Jeg har enten latt gutten bestemme selv eller valgt den billigst

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:13   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes han skal få velge selv, jeg.

Det synes jeg også. Og hadde det vært broren hadde man til og med fått en klar mening ut av ungen. Han er sier "mamma, kan ikke du bare kjøpe noe".

Men resten av rommet har hvite møbler uten at jeg egentlig synes det er noe krise å blande inn en mørk seng der. Og så liker han rødt som kontrastfarge hvis det betyr noe. Prisen er lik.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:14   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Vi har den øverste til vår 7,5- åring. Hatt den siden han var 3 og er veldig fornøyde. God plass i skuffene, fin å se på. Synes ikke den er feminin. Har blått og grått sengetøy/ teppe, puter ol.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:17   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Jeg liker den hvite best.
Hvis det er av noen som helst betydning.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:18   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker den hvite best.
Hvis det er av noen som helst betydning.

Egentlig ikke. Jeg liker også den hvite best. Spørsmålet er om gutter på 10 år stort sett også gjør det. (Vi prøver å treffe _litt_ selv om han som skal ha det er vesentlig mer opptatt av at han skal ha tv enn at han skal ha seng).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:21   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Noe helt annet, men har du sett de løsningene med loftsseng med plass til sofa under? Vi laget nettopp det til Veslas rom og det ble helt genialt. Sofaen er da en sovesofa som venner kan overnatte på ved behov.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:22   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Vi har begge disse to sengene i familien. Jeg liker den hvite best, men jeg synes den mørke er mer "guttete" og tenker den vil holde seg kulere enn den hvite jo eldre gutten blir.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 14:28   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og denne:

Mao mer eller mindre samme senga i to utgaver. Han selv holder en knapp på den nederste fordi den har to skuffer. Er det noen som har noen argumenter i sakens anledning? Er den øverste feminin? Blir den nederste vond å sitte i på grunn av sprinklene? Er det greiest med lyse møbler?

Vi har kjøpt denne til pjokken iallefall.
Den øverste er ikke feminin synes jeg, mitt tantebarn (gutt 11 år) har den.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:08   #14
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Vi har begge. Ungene har hver sin hvit, og den mørke står på gjesterommet. Den mørke er best å sitte i, for den har ikke listen oppe.

To eller tre skuffer er litt hipp om happ, men jeg føler at skuffene på den hvite senga glir litt lettere.

Vi er veldig fornøyde med sengene og har hatt de i over tre år.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:27   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Poden synes den mørke er finest sier han. Så da blir det den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 18:16   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Begge gutta mine har den hvite.
Veldig fin og ikke feminin nei.
Har hvitt sengeteppe og forskjellige farger på putene.
Vi så på den mørke, men den ville tatt for mye av rommet, den hvite blender mere inn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 18:19   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Toåringen får den hvite om et par uker. Han fikk velge sjøl. Han har bare hvite møbler på rommet, så mor trakk et lettelsens sukk, men han hadde fått den mørke (eller en tredje, hvit type de har), om han insisterte.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 18:58   #18
Babybell
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 15
Babybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Anbefaler deg å se på Ikea sin Brimnes seng også.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00228705/

http://www.ikea.com/no/no/images/pro...E315614_S4.JPG

Den kjøpte vi til sønnen vår. Den har ikke så store kanter som de andre sengene, og virker derfor ikke så stor i rommet. Den har akkurat de samme funksjonen med dobbeltseng og uttrekkbare skuffer.

Vi er ihvertfall veldig fornøyd. Vi har hemnes dagsenga også. Den står på gjesterommet. Veldig fornøyd med den også, men liker ikke så godt de høye karmene.

Babybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:29   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Me har denne til jenta vår. Ruver lite i forhold til dei to andre, og det var viktig sidan rommet til jenta ikkje er spesielt stort og med skråtak. Skuffene er store, og ho kan nyttast til dobbelseng.(Og så ser eg at eg har skrive akkurat det same som Bbybell).

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:34   #20
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Vi har den sorte fordi den er bedre å sitte i, og fordi den er noen cm kortere. Vi får inn begge to på en lang vegg. Det var ikke mulig med de hvite. Aller helst ville jeg hatt den sorte i hvit.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no