Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alt ein ikkje treng til jul ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-12, 19:26   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt ein ikkje treng til jul ...

Har du sett nokre fullstendig unyttige juleting i det siste? På Europris kan ein få snøskuffe med julemåtiv

Er det tillatt å bruke den i februar skal tru?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg juleskuffe.JPG (30,1 KB, 116 visninger)
Gammel 15-11-12, 19:42   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt ein ikkje treng til jul...

Løp og kjøp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:44   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i julepynt, men den var for mye selv for meg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:47   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

men for å vere seriøs - det er vesentleg meir jule-dill nå enn før. "Da jeg var ung", så var julepynten PYNT. Så kom julegardinene. Greit nok. Men nå skal ein jammen meg ha spesielle handkle til jul, for ikkje å snakke om eigne sengesett til heile familien! Skal ein lagre det dei andre 11 månadene i året da? Eg syns eg er litt vågal som har eigne julekrus som eg brukar i adventstida, og dei tar litt plass i juleboksen. Ein må jo få eit digert lager av julestøff når det blir sånn som dette?

Gammel 15-11-12, 19:59   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

men for å vere seriøs - det er vesentleg meir jule-dill nå enn før. "Da jeg var ung", så var julepynten PYNT. Så kom julegardinene. Greit nok. Men nå skal ein jammen meg ha spesielle handkle til jul, for ikkje å snakke om eigne sengesett til heile familien! Skal ein lagre det dei andre 11 månadene i året da? Eg syns eg er litt vågal som har eigne julekrus som eg brukar i adventstida, og dei tar litt plass i juleboksen. Ein må jo få eit digert lager av julestøff når det blir sånn som dette?

And I løøøøv it!

Men jeg må si at snøskuffe med julemotiv står IKKE på ønskelisten.

Gammel 15-11-12, 20:02   #6
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker juledill og dall, men må innrømme at den spaden gikk laangt over hva jeg vil ha i mitt hus.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:06   #7
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Less is more? Nei, less på mer!

Men jeg pynter tidlig. Jeg vil bruke julepynten, når jeg først har den i hus. Jeg får litt frysninger av iskalde julehjem i grått og hvitt. Spesielt når det bor små barn der. Hvor er dorullnissene? (Jeg skjønner at de har styla hjemmet ekstra når fotografen er der, så det er sikkert litt mer spillerom)

Som sagt... den snøskuffa, ikke tale om. Julegardiner, pepperkakehjerter hengende fra røde bånd i vinduet, lys ute ved døra, flere adventsstjerner, staker, you name it.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:07   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Å fysj. Den var stygg! Eg har ingenting eg ikkje vil ha.

Gammel 15-11-12, 20:14   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror vi kan klare oss uten slike

Mange hete kandidater her: http://www.nyttig.no/butikk.cfm?path=2

Gammel 15-11-12, 20:15   #10
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Åååååå!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:19   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Den skuffa er "way over" men jeg har julegardiner, puter, pledd, sengetøy og håndklær som brukes fra 1.desember. Og jeg har julekrus og juleservice.
Masse lys og ordentlig julepynt i rødt. Det hører til og jeg koser meg i julehilsen vårt, selv om det meste av pynten hører til på kjøkkenet. I stuene bytter jeg tekstiler og der er det lys som pynter opp mest.

Sist redigert av gullet : 15-11-12 kl 20:50. Årsak: Hadde glemt noe.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:34   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig minimalistisk av meg og har et hus som er fullt av bøker og puter og farger. Men jeg er lite glad i rene pynteting. Jeg vil at det jeg skal ha rundt meg skal ha en funksjon.

Jeg pynter derfor lite til jul og har veldig få rene julegjenstander. Vi har adventsstake og noen røde duker. Jentene har to julekopper hver, som de har fått i gave og som de har fremme i adventstiden. Ellers har vi masse lysestaker og så kjøper jeg ganske mye blomster til jul. Sammen med juletreet er det den eneste julepynten egentlig

Så nei. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ønske meg denne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 21:31   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Så nei. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ønske meg denne.

Nåh? Og eg som sto klar til å putte den under treet ditt

Gammel 15-11-12, 21:37   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt ein ikkje treng til jul ...

Hæ? Har dere ikke julespade?

Jeg har en til jul, en gul en til påske, en lilla til adventstiden og en grå når det regner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 21:39   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

heh Ja, og særlig om det skal vere litt sånn festelig for familieselskapet. Da treng ein jo 10 sånne. Som skal oppbevarast resten av året.

Gammel 15-11-12, 21:40   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg kan ikke fordra nips og ræl, og pynter så lite som overhodet mulig til jul. Keep it simple, less is more! Det du viser bilde av ville jeg ikke tatt i med ildtang.

Jeg også. Hjemme pynter vi ikke til jul i det hele tatt, bare adventsstaken. Vi er på hytta i jula, og der er det ikke plass til pynt. Har et fat med litt lys på og litt klementiner og julegodterier.

Vi er ikke der til julemiddagen da, men resten av jula er vi jo det.

Gammel 15-11-12, 21:41   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Må selvfølgelig ha hele settet.

Og klær til vinflasken må vi ikke glemme!

Gammel 15-11-12, 21:42   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Og dette må jo være den ultimate julekoppen!

Lysene på treet får farge når koppen fylles med varm drikke.

Gammel 15-11-12, 21:44   #19
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Den der koppen hadde jo ungane ELSKA! Men det er grenser for kor ofte dei får varm kakao altså

Gammel 15-11-12, 21:53   #20
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg kan ikke fordra nips og ræl, og pynter så lite som overhodet mulig til jul. Keep it simple, less is more! Det du viser bilde av ville jeg ikke tatt i med ildtang.

Samme her, stort sett består julepynten av dorullnisser, annen barnelaget pynt og et gedigent juletre. Jeg kan strekke meg til røde lys og røde servietter.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.