Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer tillater du barna å se?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 16:31   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke filmer tillater du barna å se?

Tenker ikke på arbeidsledige Pat og Robotgjengen, men gjerne filmer du foretrekker selv. Jeg har fått en del kjeft, gjør det kanskje nå også, men det er jo bare koselig. Jentungen har sett Ringenes Herre-trilogien og Pirates of the C. Dette er eventyr og fantasi, noe som passer utmerket for små hjerner. Jeg ville aldri utsatt henne for noe jeg vet hun ikke tåler, som Danny the Dog og andre brutale voldsfilmer, men når det kommer til fantasi, tror jeg vi undervurderer barnas evner til å skille mellom film og virkelighet. Hun er tre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:34   #2
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Har 3 åringen din sett Ringenes Herre-triologien????

:shock:

Her får ikke gutta se mange Disneyfilmer med 7 års grense...

Vi ser barnefilmer sammen. Pippi, Mary Poppins, Emil, Nemo, Flåklypa....

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:36   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jepp, hun digga den. Hun har alltid likt filmer, hun elsker å snakke om dem og vi ser dem alltid sammen. (Mye bruk av "dem", merker jeg ...) Fra hun var ett og et halvt har vi gått på kino og hun har sett mange forskjellige filmer med stor fascinasjon.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:37   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg er strenge-slemme-kjipe-mamma så min jente på 4 får ikke se noen filmer som ikke er beregnet på små barn.

Nå skal det sies at hun ikke ser så veldig mye film/tv, og at hun heller ikke har noe videre ønske om å se mye film/tv. Men den viktigste årsaken er at hun er ganske sart og engstelig av seg, og jeg tror terskelen hennes for å bli skremt av noe på tv er ganske lav. Hun ligner meg veldig i dette, og jeg ser til dags dato aldri på skrekkfilmer. Kommer aldri til å glemme hvor redd jeg var da pappa hadde kjøpt videospiller og trodde Gremlins var en passende film for engstelige 7-åringer.

Verken jeg eller mannen liker eventyrfilmer så sjansen for at hun skal få se "Ringenes Herre" eller "Pirates of the Caribian" hjemme hos oss er relativt liten.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:41   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er strenge-slemme-kjipe-mamma så min jente på 4 får ikke se noen filmer som ikke er beregnet på små barn.

Nå skal det sies at hun ikke ser så veldig mye film/tv, og at hun heller ikke har noe videre ønske om å se mye film/tv. Men den viktigste årsaken er at hun er ganske sart og engstelig av seg, og jeg tror terskelen hennes for å bli skremt av noe på tv er ganske lav. Hun ligner meg veldig i dette, og jeg ser til dags dato aldri på skrekkfilmer. Kommer aldri til å glemme hvor redd jeg var da pappa hadde kjøpt videospiller og trodde Gremlins var en passende film for engstelige 7-åringer.

Verken jeg eller mannen liker eventyrfilmer så sjansen for at hun skal få se "Ringenes Herre" eller "Pirates of the Caribian" hjemme hos oss er relativt liten.

Jeg tror ikke det har så mye med slem eller streng-mamma å gjøre. Noen barn, som min venninnes lille gutt, tåler ikke slike filmer. Jeg ville uansett aldri vist slike filmer til andre barn enn mitt eget. Jeg kjenner henne og vet hva hun liker / tåler.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:43   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

I går så Plutten Dirty Dancing. Var det feil? Er jeg en dårlig mor? Han sto med henda over hodet og danset så heftig som man bare kan når man såvidt har tatt sine første skritt.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 14:42.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:45   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

I går så Tormod Dirty Dancing. Var det feil? Er jeg en dårlig mor? Han sto med henda over hodet og danset så heftig som man bare kan når man såvidt har tatt sine første skritt.


Tenk om han ender opp som danselærer på et eller annet høyfjellshotell!!

Du må være gal .

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:21   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Poden er veldig flink til å sette grenser selv for hva som er skummelt og ikke, og da er vi allerede nede på Nemo-nivå. Han er som sin mor veldig over-empatisk, og lever seg totalt inn i handlingen, og ser uten distanse. Dette fører til at jeg er veldig streng også der han er mer interresert også. Som feks. når farfar ser nyheter. Vold, drap, overgrep, katastrofer og terrorisme er ikke noe jeg synes barn trenger å se. Voldsfilmer vil ikke være tillat i mitt hus så lenge han bor hjemme uansett alder. Og ellers, så synes jeg aldersgrensene på filmene er en ok rettesnor. Samt å følge litt med på hvordan ungen er.

Jeg stiller meg igrunnen ganske forundret til det du skriver skremmern. Om at hun ikkke har noe vondt av å se slike filmer. I følge Piaget sin utviklingsteori, så begynner ikke barn å tenke logisk om konkrete hendelser før etter syv år. Men samtidig, så er jo alt magisk i 3-6 årsalderen også, og fantasilek er det de fokuserer mest på. Så jeg kan jo skjønne at barn i den alderen kan kose seg med fantasieventyr, men jeg er også litt skeptisk til hvor flinke de er til å skille mellom fantasi og virkelighet. Særlig når det blir presentert så livaktig i bilder som det blir på en film.
Når barn ser slike filmer, så er det utrolig viktig at det er en voksen der og snakker med dem om det som skjer slik du gjør skremmern. Og det er jeg også veldig nøye på med poden. VI sitter ham aldri til å se en film alene første gangen, og noen ganger ser vi filmen selv først for å se om det er noe som passer eller ikke.

Jeg skjønner at det er forskjell på barn, men jeg tror likevel at jeg er mer skeptisk enn åpen til at det er bra for ungene å se skumle filmer for tidlig. Det er en grunn til at aldersgrensene blir satt.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:29   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

10 åringen min har ikke fått sett LOTR-filmene enda
Synes de er alt for voldsomme for barn. Han ser Harry Potter, Spiderman, Pirates of the Caribian ++++

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:31   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tenker ikke på arbeidsledige Pat og Robotgjengen, men gjerne filmer du foretrekker selv. Jeg har fått en del kjeft, gjør det kanskje nå også, men det er jo bare koselig. Jentungen har sett Ringenes Herre-trilogien og Pirates of the C. Dette er eventyr og fantasi, noe som passer utmerket for små hjerner. Jeg ville aldri utsatt henne for noe jeg vet hun ikke tåler, som Danny the Dog og andre brutale voldsfilmer, men når det kommer til fantasi, tror jeg vi undervurderer barnas evner til å skille mellom film og virkelighet. Hun er tre.


Jeg er enig med Skremmern. Man (eller, de fleste..) kjenner sine egne barn godt nok til å vurdere hva de tåler. Vi har lest Løven, Heksa og Klesskapet for fireårigen, og hun har siden fått se filmen. Hun har faktisk også sett den første Harry Potter-filmen. Vi sitter selvsagt sammen med henne hele tiden. Hadde hun vært umoden eller redd hadde hun ikke fått se disse filmene. Jeg ville for eksempel aldri vist dem til kusinen hennes på nesten 6, hun tåler mye mindre.


For å sette ting litt i perspektiv får hun ikke lov til å se på cartoon network, det synes jeg er mye verre. Det er jo bare søppel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:33   #11
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Her går det på Star Wars. 7 åringen elsker de filmene (mulig den siste filmen er vel skummel, men vi har "forward" knapp på fjernkontrollen og den brukes ivrig når mamma syns det blir for ille.
Han har ikke fått sett Pirates ... og Ringenes Herre.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:37   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.



For å sette ting litt i perspektiv får hun ikke lov til å se på cartoon network, det synes jeg er mye verre. Det er jo bare søppel.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:41   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Mine ser det meste, så lenge jeg ser det sammen med dem. Dvs Harry Potter så mellomste rett etter han ble 4. Jeg tror man må se and barna sine. Har man sarte barn som griner pga monstre under senga etter de har sett noe skummelt, så bør man gjerne la vær. Mine tar filmene for det de er, fantasi. Jeg ville ikke latt dem sett et brutalt virkelighetsdrama.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 17:51   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg er nok som Skremmern. Jeg er ikke så streng på dette med filmer. Hun får selvsagt ikke se skrekkfilmer og slikt, men jeg tror ikke jeg hadde hartt så store kvaler med å vise henne feks. Ringenes Herre-trilogien. Hun får også se litt på Cartoon Network, men hun er allerede et "kvalitets-menneske" som mora ( ) så hun foretrekker Care Bears, He-Man, Ulysses 31, Noddy og slikt som jeg så på da jeg var liten.
De sender pokker meg mye dritt på Cartoon Network, de som jobber i den kanalen må jo være mentalt tilbakestående. Kanalen er jo mer egnet for voksne, med all humoren (som barn ikke skjønner men som jeg ler meg ihjel av, feks Ku og Kylling, Camp Lazlo osv).
Av og til slår de til med Tom & Jerry, og DET er populært her i huset.

Det første "barne-tv" vesla så på var faktisk The Simpsons.
Hun har elsket den serien fra første stund og blir helt vill når den kommer på skjermen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:48   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Hvilke filmer Ulvejenta reagerer på er for det første ikke veldig forutsigbart, for det andre fullstendig ulogisk ifht. aldersgrenser. Som treåring elsket hun Ronja Røverdatter (sjuårsgrense), men kunne bli skikkelig skremt og løpe og slå av helt vanlig barne-TV. Et annet spørsmål er hva slags utbytte hun har av å se filmer med en del referanser du kun har som voksen. Men, hun har veldig sterk fantasi, en overdose empati, og tar ut ting i form av mareritt, og jeg vet at hun reagerer sterkt på filmer der noen blir veldig lei seg. Derfor er Mulan helt greit (hunerhærens herjinger er problemfritt), mens Dumbo er nei-nei.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 14:42.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:00   #16
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg har vært litt streng på det området... For eldste gutten har hatt en del mareritt opp i gjennom, og minste mann har alt for god fantasi...

Her får de se Harry Potter, og de har sett små glimt av Ringenes Herre...
Ringenes Herre skal de få lov til å se når de kan lese teksten "ånkli" og kan litt mer engelsk....

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:01   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Ringenes herre har mine ikke fått sett. Jeg finner den ikke.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:12   #18
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg tror det er veldig forskjell på barn mht til dette med film og "skumle" scener. Guttungen vår er ganske sart, men tåler å se f.eks. scener fra "Haisommer". Pappaen er veldig opptatt av at han skal ha et realistisk bilde av dyrenes verden.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:23   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg har ikke stort nok barn til at det er et issue enda, han har bare nylig funnet noe glede i skjermen. Men jeg er litt preget av da jeg så den første LOTR, og hadde en amerikansk storfamilie sittende bak meg. 4(?)-åringen der hyyyylte og gråt da orkene kom ut av rugekassene sine, og han og 7(?)-åringen ble sendt hjem midtveis.

Så min mening er iallefall at man skal vite hva man gjør, og gjøre det med omhu, hvis man velger å gå på tvers av aldresgrenseanbefalingene. Jeg må se det an med Sneipen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:39   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?

Jeg ville ikke ha latt storesøster på fem sett LOTR filmene heller ikke Pirates of the C (De ser jeg ikke selv heller. Har sett nr.1 - ikke min type film). Vesla på 2 kunne *kanskje* ha sett slike filmer hun er i alle fall for liten til å være mørkeredd (men jeg har ikke til hensikt å teste).

Jeg synes det er dumt av deg å la ungen se slike filmer. Jeg synes ikke de filmene du nevner egner seg til små barn.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no