|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvilke filmer tillater du barna å se?Tenker ikke på arbeidsledige Pat og Robotgjengen, men gjerne filmer du foretrekker selv. Jeg har fått en del kjeft, gjør det kanskje nå også, men det er jo bare koselig. Jentungen har sett Ringenes Herre-trilogien og Pirates of the C. Dette er eventyr og fantasi, noe som passer utmerket for små hjerner. Jeg ville aldri utsatt henne for noe jeg vet hun ikke tåler, som Danny the Dog og andre brutale voldsfilmer, men når det kommer til fantasi, tror jeg vi undervurderer barnas evner til å skille mellom film og virkelighet. Hun er tre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
♡
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Har 3 åringen din sett Ringenes Herre-triologien????
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jepp, hun digga den. Hun har alltid likt filmer, hun elsker å snakke om dem og vi ser dem alltid sammen. (Mye bruk av "dem", merker jeg ...) Fra hun var ett og et halvt har vi gått på kino og hun har sett mange forskjellige filmer med stor fascinasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg er strenge-slemme-kjipe-mamma så min jente på 4 får ikke se noen filmer som ikke er beregnet på små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?
Jeg tror ikke det har så mye med slem eller streng-mamma å gjøre. Noen barn, som min venninnes lille gutt, tåler ikke slike filmer. Jeg ville uansett aldri vist slike filmer til andre barn enn mitt eget. Jeg kjenner henne og vet hva hun liker / tåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?I går så Plutten Dirty Dancing. Var det feil? Er jeg en dårlig mor? Han sto med henda over hodet og danset så heftig som man bare kan når man såvidt har tatt sine første skritt.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Poden er veldig flink til å sette grenser selv for hva som er skummelt og ikke, og da er vi allerede nede på Nemo-nivå. Han er som sin mor veldig over-empatisk, og lever seg totalt inn i handlingen, og ser uten distanse. Dette fører til at jeg er veldig streng også der han er mer interresert også. Som feks. når farfar ser nyheter. Vold, drap, overgrep, katastrofer og terrorisme er ikke noe jeg synes barn trenger å se. Voldsfilmer vil ikke være tillat i mitt hus så lenge han bor hjemme uansett alder. Og ellers, så synes jeg aldersgrensene på filmene er en ok rettesnor. Samt å følge litt med på hvordan ungen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?10 åringen min har ikke fått sett LOTR-filmene enda
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Her går det på Star Wars. 7 åringen elsker de filmene (mulig den siste filmen er vel skummel, men vi har "forward" knapp på fjernkontrollen og den brukes ivrig når mamma syns det blir for ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Mine ser det meste, så lenge jeg ser det sammen med dem. Dvs Harry Potter så mellomste rett etter han ble 4. Jeg tror man må se and barna sine. Har man sarte barn som griner pga monstre under senga etter de har sett noe skummelt, så bør man gjerne la vær. Mine tar filmene for det de er, fantasi. Jeg ville ikke latt dem sett et brutalt virkelighetsdrama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg er nok som Skremmern. Jeg er ikke så streng på dette med filmer. Hun får selvsagt ikke se skrekkfilmer og slikt, men jeg tror ikke jeg hadde hartt så store kvaler med å vise henne feks. Ringenes Herre-trilogien. Hun får også se litt på Cartoon Network, men hun er allerede et "kvalitets-menneske" som mora (
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Hvilke filmer Ulvejenta reagerer på er for det første ikke veldig forutsigbart, for det andre fullstendig ulogisk ifht. aldersgrenser. Som treåring elsket hun Ronja Røverdatter (sjuårsgrense), men kunne bli skikkelig skremt og løpe og slå av helt vanlig barne-TV. Et annet spørsmål er hva slags utbytte hun har av å se filmer med en del referanser du kun har som voksen. Men, hun har veldig sterk fantasi, en overdose empati, og tar ut ting i form av mareritt, og jeg vet at hun reagerer sterkt på filmer der noen blir veldig lei seg. Derfor er Mulan helt greit (hunerhærens herjinger er problemfritt), mens Dumbo er nei-nei.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg har vært litt streng på det området... For eldste gutten har hatt en del mareritt opp i gjennom, og minste mann har alt for god fantasi...
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg tror det er veldig forskjell på barn mht til dette med film og "skumle" scener. Guttungen vår er ganske sart, men tåler å se f.eks. scener fra "Haisommer". Pappaen er veldig opptatt av at han skal ha et realistisk bilde av dyrenes verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg har ikke stort nok barn til at det er et issue enda, han har bare nylig funnet noe glede i skjermen. Men jeg er litt preget av da jeg så den første LOTR, og hadde en amerikansk storfamilie sittende bak meg. 4(?)-åringen der hyyyylte og gråt da orkene kom ut av rugekassene sine, og han og 7(?)-åringen ble sendt hjem midtveis.
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Hvilke filmer tillater du barna å se?Jeg ville ikke ha latt storesøster på fem sett LOTR filmene heller ikke Pirates of the C (De ser jeg ikke selv heller. Har sett nr.1 - ikke min type film). Vesla på 2 kunne *kanskje* ha sett slike filmer hun er i alle fall for liten til å være mørkeredd (men jeg har ikke til hensikt å teste). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|